וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הבא: "אין ראיה לכך שאני אנטי-ישראלי"

זמן קצר לאחר בחירתו, הכחיש הייגל את הטענות נגדו והבטיח כי יעניק "תמיכה מלאה לישראל". כמו כן, הצדיק את סירובו בעבר לחתום על הצהרות התומכות בה: "איך זה אמור לעזור?"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"אעניק תמיכה מלאה וחד משמעית לישראל" – כך אמר הערב (שני) המועמד הנבחר לתפקיד שר ההגנה הבא של ארצות הברית, צ'אק הייגל. בריאיון ראשון שפורסם לאחר שהנשיא ברק אובמה הכריז על בחירתו במסיבת עיתונאים בבית הלבן, הכחיש הסנאטור הרפובליקני לשעבר את הטענות נגדו, לפיהן הוא "אנטי-ישראלי".

"דבריי עוותו באופן מדהים", אמר הייגל לעיתון ג'ורנל סטאר היוצא לאור בנברסקה, מטעמה כיהן בסנאט. "אין שמץ ראיה לכך שאני אנטי-ישראלי, מעולם לא הצבעתי עבור הצעה משמעותית שפגעה בישראל", הוסיף, "ישראל נמצאת במצב מאוד מאוד סבוך. אף גבול מגבולותיה אינו בטוח לחלוטין. יש לפעול על מנת להגן עליה כך שלא תבודד".

ברק אובמה לוחץ את ידו של צ'אק הייגל לאחר ההכרזה על מינויו, ינואר 2013. AP
הייגל עם אובמה לאחר ההכרזה על בחירתו, הערב/AP

כמו כן, הגיב הייגל למבקריו שהאשימו אותו בכך שסירב לחתום על הצהרות שונות, בהן הכרה בחיזבאללה ובמשמרות המהפכה כארגוני טרור וסירוב להיפגש עם ערפאת במהלך האינתיפאדה השנייה. "לא חתמתי על החלטות ומכתבים מסויימים משום שהם פוגעים במאמצים לפתור את הבעיה", אמר הייגל, ותהה: "איך חתימה על ההצעות האלה תקדם את תהליך השלום במזרח התיכון?".

כמו כן, התייחס הייגל להתנגדותו למדיניות הסנקציות על מדינות שונות, בהן אירן. "לא תמכתי בסנקציות חד צדדיות מאחר שכאשר מדובר בנו לבדנו, הן לא עובדות אלא רק מבודדות את ארצות הברית", אמר, וציין כי הסנקציות מצד האו"ם דווקא כן עובדות. "אמרתי פעמים רבות שאירן מממנת טרור", אמר הייגל, "אך גם הטלתי ספק בכמה עמדות מנותקות מאוד לגבי סוגיות סבוכות במזרח התיכון".

הייגל התייחס גם לתחזיות הצופות קשיים באישור מינויו בסנאט בשל עמדותיו. "אני מכיר בכך שאישור המינוי הוא בידי הסנאט", אמר, "כל שאני מבקש הוא דיון הוגן, ואת זה אקבל. אני מצפה בקוצר רוח לדיון מלא, פתוח ושקוף לגבי הכשרתי וניסיוני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully