וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תקים מאגר לאומי לפיקוח על כלי נשק

רויטרס

6.1.2013 / 22:52

ה"וושינגטון פוסט" מפרט המלצות שמסתמנות מהצוות של סגן הנשיא ביידן שהוקם אחרי הטבח בקונטיקט. בין היתר יוענקו תמריצים לקמעונאי הנשק הסדירים, כדי להיאבק במכירה בירידים

הבית הלבן שוקל גישה מקיפה יותר לריסון תופעת האלימות הנובעת משימוש בכלי נשק חמים, שלא תכלול רק כינון מחדש של חוקי האכיפה שאסרו על מכירת כלי-ירייה כבדים ונשיאת מחסניות בעלת קיבולת גבוהה. לפי דיווח שהתפרסם היום (ראשון) ב"וושינגטון פוסט", כוח המשימה שמוביל סגן הנשיא, ג'ו ביידן, "שוקל בכובד ראש" אמצעים שיאלצו את רוכשי הנשק לעבור בדיקות רקע בסגנון אחיד ובנוסח ארצי. כמו כן, יוקם מאגר מידע לאומי שיאגור נתונים על מכירות נשק.

במסגרת הצעדים החדשים, כך דווח, הממשל ידרוש לחזק גם את בדיקות הרקע הנפשיות שנעשות לרוכשי הנשק, ולהגביר את הענישה למי שייתפס מחזיק נשק ליד בתי ספר, או למי שימסור כלי-נשק לקטינים. לפי ה"וושינגטון פוסט", צעדי החקיקה האלה זוכים לתמיכה של בכירים ברשויות החוק.

לפי הדיווח, הבית הלבן נמצא בקשר עם יועציו של ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, אחד מהתומכים הגדולים באיסור על נשיאת כלי נשק. ה"פוסט" מציין שייתכן ששמו של בלומברג יעלה בהמשך כמי שיעמוד בחזית המאבק בכלי הנשק בשליחות הממשל או כמייצגו.

האקדחים יעשנו רק אם מישהו יקנה אותם // פרשנות

אקדח גלוק מוצע למכירה בחנות guns-r-us בפיניקס, אריזונה. דצמבר 2012. רויטרס
אקדח הנמכר באריזונה. החקיקה המסתמנת תערים קשיים על מכירה בתערוכות נשק/רויטרס

עיקר המכשול - לוביסטים בקונגרס מטעם איגוד הרובאים

הנשיא ברק אובמה מינה את ביידן להתוות מדיניות חדשה לנושא האכיפה אחרי הטבח בבית הספר היסודי בניוטאון, קונטיקט בחודש שעבר, שגבה את חייהם של 20 ילדים ושישה מבוגרים. כדי לזכות בתמיכה לשינויים שמקדם הבית הלבן, יהיה על הממשל לעקוף את המכשולים שמערים איגוד הרובאים הלאומי (NRA), לובי הנשק רב-העוצמה.

בין היתר, מדווח ה"פוסט", הממשל שוקל להבטיח תמריצים לענקיות דוגמת "וול-מארט" ושאר קמעונאים המוכרים נשק, כדי להבטיח להם שעסקיהם לא ייפגעו - במקביל לפגיעה אפשרית ברווחיהם של סוחרי נשק, המציגים את מרכולתם בירידים הנתמכים על די איגוד הרובאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully