וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נער נעצר בחשד שתכנן לפוצץ את בית הספר

דרק שרוט, בן 17 מאלבמה, נעצר בסוף השבוע אחרי ששכח יומן בו פירט את תכנית הרצח שהכין ואת שמותיהם של הקורבנות האפשריים. המשטרה מעריכה: הוא שאב השראה מהרצח בקונטיקט

תלמיד תיכון מארצות-הברית נעצר בסוף השבוע, בחשד שתכנן לרצוח את חבריו לכיתה באלבמה ולפוצץ חלקים מבית הספר. החשוד זוהה כדרק שרוט, בן 17 שלטענתו תומך בעליונות הגזע הלבן. לדברי המשטרה, הוא שכח בבית הספר יומן, בו פירט את מזימתו להטמין מטעני חבלה בבית הספר. מורה שגילתה את המחברת הזעיקה את המשטרה, שערכה חיפוש בביתו ועצרה אותו לחקירה.

רשתות תקשורת באלבמה דיווחו כי שרוט שכח את המחברת ביום שישי האחרון בתום יום הלימודים. לדברי הית' טיילור, השריף של מחוז ראסל, המורה שהציצה ביומן גילתה במחברת "תכניות שנדמו למזימת טרור מפורטת למתקפה אלימה בתחומי בית הספר". השריף הוסיף כי ביומן ששכח שרוט הופיעו שמותיהם של שישה תלמידים, שככל הנראה היוו את היעד העיקרי למתקפה. כמו כן, הוזכר ביומן שמו של מורה בבית הספר.

לקריאה נוספת
היסטוריה מדממת: מקרי הירי הבולטים במערכת החינוך בארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרוט. צפוי להישפט כמבוגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוריו של שרוט מסרו כי לא ידעו על מעשיו, והסכימו לחיפוש בביתם. בחיפוש בבית אותרו כמה פצצות מייצור-חובבני, שהיו ב"שלבי הרכבה מתקדמים", לדברי השריף טיילור. השריף ציין כי בהתייעצות עם מומחים, נמסר לו כי היומן תיאר שלבים פוטנציאליים להפעלת הפצצות. "הן היו אמורות להתפוצץ בדיוק כפי שתיאר היומן", אמר. החוקרים מעריכים ששרוט למד מהאינטרנט כיצד להכין פצצות.

בחקירתו, טען שרוט כי היומן הכיל תיאורים בדיוניים בלבד. לדברי המשטרה, שרוט החל לכתוב את היומן ב-17 בדצמבר – שלושה ימים בלבד אחרי הטבח בבית הספר בקונטיקט, שגבה את חייהם של 20 תלמידים ושישה מבוגרים. השריף טיילור מעריך כי הרצח המזוויע שביצע אדם לנזה בעיירה ניוטאון ככל הנראה היווה השראה לתכנית שרקם. שרוט נתון במעצר ללא אפשרות לשחרור בערבות. הוא צפוי לעמוד לדין כמבוגר ואם יורשע בתכנון המתקפה, הוא עלול להישלח לעד 20 שנים בבית הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully