וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקף מינית את חברו בהכנה לקצונה וייכלא לשנתיים

2.1.2013 / 14:05

בית הדין הצבאי קיבל את הסדר הטיעון עם הצוער שלימים הפך לקצין, לאחר שהודה בביצוע מעשים מגונים בחברו להכנה לקורס קצינים. במכשיר הסלולר שלו נמצא תיעוד של אחד המקרים

בית הדין הצבאי גזר היום (רביעי) שנתיים מאסר בפועל על קצין צה"ל בדרגת סגן משנה, שהורשע במסגרת עסקת טיעון בביצוע מעשה מגונה בחברו במהלך שבוע הכנה לקורס קצינים באחד מבסיסי צה"ל.

מכתב האישום שהוגש לבית הדין הצבאי המיוחד בפיקודו של אל"מ ארז פורת, עולה כי לפני כשלושה חודשים ביצע הנאשם מעשים מגונים, במספר מקרים, בחברו להכנה לקורס קצינים בזמן שישן. עוד עלה מכתב האישום, כי השניים חלקו מיטה בבסיס באחד הלילות, ולמרות שהחבר הבהיר לנאשם כי אינו מעוניין במגע מיני עמו – האחרון המשיך לבצע את זממו תוך כדי שהוא מקיים עמו מגע מיני. בנוסף התברר כי הצוער, שלימים הפך לקצין, הצליח לצלם את אחד המקרים במכשיר הטלפון הסלולרי.

הפרשה נחשפה רק אחרי שהצוער המתועד החליט להתלונן על כך שחברו ביצע בו מעשים מגונים. המשטרה הצבאית החלה בחקירת המקרה. בתחילה עוד הכחיש הצוער החשוד את המיוחס לו, אך ככל שהעמיקה החקירה נאספו נגדו ראיות, כולל התמונות מהמכשיר הסלולרי – שלא הותירו ספק בנוגע לאירועים. על בסיס החומר שנאסף, החליטה המשטרה הצבאית והפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום חמור נגד אותו צעיר, שהפך להיות קצין באחת מיחידות צה"ל.

בחודשים האחרונים התנהלו מספר דיונים שבמסגרתם סוכם בין הסנגוריה לתביעה הצבאית על הסדר טיעון בפרשה שעוררה הדים בצה"ל ובתקשורת. בית הדין הצבאי המיוחד קיבל את בקשת הפרקליטות הצבאית לעצור את הקצין עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, בשל הנסיבות ובשל החשש שיחזור לסורו בזמן השירות. במסגרת הסדר הטיעון הודה הנאשם בעבירה של מעשים מגונים, ובית הדין גזר על הקצין 24 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, התביעה התעקשה כי בשל "הפגיעה בנורמות צה"ל המצופות מכל חייל ובטח מקצין" יש להוריד אותו לדרגת טוראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully