וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החיסול: "עלה הפרס על ראשו של הנסיך הארי"

בעקבות הדיווח לפיו הנסיך השתתף בחיסול מוצלח של מנהיג טליבן באפגניסטן, אמרו גורמי מודיעין ל"מירור" כי הניסיונות לחסלו צפויים להתגבר. "הוא סומן, עתידו המבצעי בסכנה"

לאחר שאתמול (ראשון) דווח כי הנסיך הארי, המשרת כטייס משנה במטוס אפאצ'י של הצבא הבריטי, השתתף מוקדם יותר השנה בחיסול מוצלח של מנהיג טליבן – בממלכה חוששים לחייו יותר מאי פעם. הפרס על ראשו של הארי עומד בחודשים האחרונים על 25 אלף יורו, אולם מומחים צבאיים מעריכים כי ייתכן שבעקבות התקיפה האווירית, הפרס יעלה אף יותר.

"אין ספק שגורמי ג'יהאד באפגניסטן יגבירו את הניסיונות לפגוע בנסיך", אמר ל"מירור" הבריטי גורם בסוכנות ביון מערבית, בעקבות הדיווחים הבלתי רשמיים על התקיפה. לדבריו, "הצרה היא שאיום מוגבר על חייל אחד בכוחות הבריטיים, מהווה למעשה איום ישיר על כל מי שנמצא בחזית".

הנסיך הארי והנסיך צ'ארלס על רקע מסוק אפאצ'י, בריטניה, 2010. AP, AP
"הוא חלק מצוות שמשתתף במבצעים מסוכנים על בסיס קבוע". הנסיך הארי ואביו הנסיך צ'ארלס/AP, AP

כמו כן, גורם במשרד ההגנה הבריטי גינה את האופן בו התייחסה התקשורת לחיסול. "זה לא טוב שהנסיך סומן בצורה כזאת", אמר לעיתון, "הוא חלק מצוות שמשתתף במבצעים מסוכנים ביותר על בסיס קבוע. זה טבעי להניח שבשלב מסוים הוא היה מעורב במבצע שכלל הרג של מחבלים. לומר שהוא עשה זאת בעצמו מעמיד בסכנה את עתידו המבצעי".

על פי ה"סאן" הבריטי, הנסיך הארי בן ה-28 הוזעק כדי לספק סיוע אווירי לכוחות שעקבו אחר בכיר בארגון. על פי הדיווח, טיל שנורה ממסוקו של הארי הוא זה שפגע והרג את הבכיר. עוד דווח כי זו הפעם הראשונה בה היה הנסיך מעורב בתקיפה אווירית קטלנית נגד טליבן.

בעקבות החיסול הממוקד, שאירע ככל הנראה בסוף חודש אוקטובר האחרון, זכה הנסיך לכינוי "BIG H" (הארי הגדול). "היינו בסיור ומסוקי האפאצ'י הוזעקו", סיפר אחד הלוחמים. לדבריו, כששמעו הלוחמים כי בכיר טליבן חוסל, לא היה להם ספק שהטייס המלכותי עומד מאחורי התקיפה המוצלחת. "BIG H הוא אגדה", הוסיף בהתלהבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully