וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנסיך הארי חיסל מנהיג טליבן באפגניסטן"

ה"סאן" הבריטי מדווח כי נכדה בן ה-28 של המלכה אליזבת, המשמש כטייס-משנה של מסוק אפאצ'י, הפציץ מהאוויר את בכיר הארגון - שנהרג. החברים לנשק סיפרו: "BIG H הוא אגדה"

גאווה בממלכה: הנסיך הארי, טייס-משנה בצבא הבריטי, חיסל מנהיג של ארגון הטרור טליבן בתקיפה אווירית באפגניסטן. ה"סאן" הבריטי מדווח כי הארי בן ה-28 הוזעק כדי לספק סיוע אווירי לכוחות שעקבו אחר בכיר בארגון. על פי הדיווח, הטיל שנורה ממסוקו הוא זה שפגע והרג את הבכיר. עוד דווח כי זו הפעם הראשונה בה היה הנסיך מעורב בתקיפה אווירית קטלנית נגד טליבן.

הנסיך הארי מציץ למסוק שהתאמן בהטסתו, בריטניה, 2010. AP, AP
"כמו כל הלוחמים". הנסיך הארי בפעולה/AP, AP

בעקבות החיסול הממוקד, שאירע ככל הנראה בסוף חודש אוקטובר האחרון, זכה הנסיך לכינוי "BIG H" (הארי הגדול). "היינו בסיור ומסוקי האפאצ'י הוזעקו", סיפר אחד הלוחמים. לדבריו, כששמעו הלוחמים כי בכיר טליבן חוסל, לא היה להם ספק שהטייס המלכותי עומד מאחורי התקיפה המוצלחת. "BIG H הוא אגדה", הוסיף בהתלהבות.

"הוא כמו כל חייל רגיל", סיפר המקור ל"סאן". "הוא אוהב לשתות ולצחוק, הוא כמו כל החבר'ה. כל הבחורים באפגניסטן עושים לו המון כבוד ואוהבים אותו נורא". דובר משרד ההגנה הבריטי סירב להגיב לדיווח ואמר: "אנו לא מתייחסים לפרישת חיילינו באפגניסטן".

הנסיך הארי והנסיך צ'ארלס על רקע מסוק אפאצ'י, בריטניה, 2010. AP, AP
"קפטן וויילס" עם אבא, צ'ארלס/AP, AP

בחודש ספטמבר שב הנסיך הארי למשימה בת ארבעה חודשים באפגניסטן. הוא מוקם בבסיס בסטיון שבמחוז הלמנד, אחד מהאזורים הנפיצים באפגניסטן, בו נלחמת בריטניה לצד ארה"ב במורדי טליבן. אביו, הנסיך צ'ארלס, סיפר כי הוא "גאה במידה עצומה" בבנו, על ששב לחזית. גורמים בטליבן הכריזו כי ינסו בכל מחיר ליירט את מסוק הקרב של הנסיך, ולחטוף או לעצור את נכד של המלכה אליזבת.

הנסיך הידוע בצבא בכינוי "קפטן וויילס", שירת לראשונה באפגניסטן ב-2008 כבקר אוויר על האדמה. אז קוצר שירותו לאחר שהתקשורת הזרה פרצה את האיפול התקשורתי על שליחותו, מה שהעמיד אותו בסכנה ממשית. כיום, תפקידו על המסוק פחות מסוכן, כך נמסר ממשרד ההגנה. "הצבתו של קפטן וויילס תוכננה זמן רב מראש והסיכון עליו ועל אחרים סביבו הוערך ביסודיות", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully