וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הכריז על ג'ון קרי כמזכיר המדינה: "הבחירה המושלמת"

הנשיא הודיע על מינוי הסנאטור ממסצ'וסטס, שרכש את אמונו במשימות דיפלומטיות באפגניסטן ובסוריה. מזכירת המדינה המכהנת, קלינטון, צפויה להיעדר מההכרזה מסיבות רפואיות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז הערב (שישי) על הסנטור ג'ון קרי כמועמד לתפקיד מזכיר המדינה, במקום הילרי קלינטון, שתפרוש בחודש הבא. לדברי אובמה, קרי הוא "הבחירה המושלמת" להוביל את הסגל הדיפלומטי של ארצות הברית בשנים הבאות. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בהכרזתו של הנשיא ברק אובמה על קרי לא השתתפה קלינטון, שבתחילת השבוע התעלפה וסבלה מזעזוע מוח.

ברק אובמה הכריז על ג'ון קרי כמזכיר המדינה האמריקאי. רויטרס
"בחירה מושלמת" אובמה מכריז על קרי/רויטרס

קרי בן ה-69, סנטור ממסצ'וסטס, היה מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2004, אז הפסיד לנשיא המכהן, ג'ורג' וו. בוש. הוא נותר המועמד המוביל לתפקיד, עם הסרת מועמדותה של שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס. כשעלה שמה של רייס כמועמדת, התנגדו לכך סנאטורים רפובליקנים רבים בסנאט, בהם ג'ון מקיין ולינזדי גרהאם, שטענו כי רייס אינה אמינה ואינה ראויה לכהן בתפקיד, בעקבות הצהרותיה על מתקפת הטרור בבנגזי בה נהרג השגריר האמריקאי בלוב, כריס סטיבנס. אובמה גיבה את רייס, למרות איומים מצד הרפובליקנים כי יפעלו לסכל את המינוי, אולם רייס עצמה הודיעה כי "אני משוכנעת שאם אבחר, ההליך יהיה ארוך, כואב ויקר".

עם הודעתה של רייס, התחזקה הסבירות כי קרי ימונה לתפקיד, לאחר שרכש את אמונו של אובמה וביצע מספר משימות דיפלומטיות עבור הממשל בתקופת כהונתו הראשונה של הנשיא, כשסייר ברחבי העולם מטעם הממשל ובין היתר ביקר בפקיסטן לאחר סדרה של אירועים שם, כולל חיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן.

למד בייל, שירת בוויטנאם

קרי נולד בדנבר ובילה שנים ארוכות מילדותו בחו"ל. הוא התגורר בברלין כילד ובגיל 11 החל ללמוד בפנימייה בשוויץ. לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת ייל, הוא שירת בוויטנאם במסגרת הצי האמריקאי. הוא ניסה לזכות במושב בקונגרס כבר ב-1972, אך לבסוף הצליח רק ב-1982 להתחיל את הקריירה הפוליטית, כשנכנס לתפקיד סגנו של מושל מסצ'וסטס מייקל דוקאקיס. שנתיים לאחר מכן, הוא זכה במושב בסנאט ומאז שמר על מקומו במשך חמש קדנציות.

לאחר מינויו לתפקיד הבכיר קרי יעזוב את הקונגרס ומושל מסצ'וסטס הדמקורטי, דוול פטריק, ימנה לו מחליף עד לבחירות. מי שייבחר בבחירות המיוחדות ישלים את השנה וחצי האחרונות בקדנציה של קרי ויוכל להתמודד על קדנציה מלאה בבחירות האמצע ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully