וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ללקויי למידה: בתי הספר לא ערוכים לסייע

18.12.2012 / 16:48

מסקר חדש של אגודת ניצן עולה כי 32% מההורים סבורים כי מערכת החינוך לא ערוכה כלל לסייע ללקויי למידה. 54% חושבים שבית הספר מיישם את המלצות האבחונים באופן חלקי בלבד

מרבית ההורים לילדים בעלי לקויות למידה סבורים כי מערכת החינוך אינה ערוכה באופן מיטבי להתמודדות עם ילדים בעלי לקויות למידה או הפרעות קשב וריכוז – כך עולה מסקר שערכה בתקופה האחרונה אגודת ניצן, לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה והפרעת קשב, בסיוע מכון סמית. הסקר, שבחן את היערכות מערכת החינוך להתמודדות עם ילדים בעלי לקויות למידה, נערך בקרב 278 הורים לתלמידים בעלי לקויות למידה.

מהסקר עולה כי 32% מההורים סבורים כי מערכת החינוך לא ערוכה כלל לסייע לתלמידים עם ליקויי למידה או הפרעת קשב, 59% מההורים סבורים שמערכת החינוך ערוכה לסייע באופן חלקי, ורק 7% מההורים סבורים שהמערכת ערוכה לכך. 2% מההורים השיבו כי הם לא יודעים.

כמו כן, 32% מההורים חושבים שבית הספר מיישם באופן מלא את המלצות האבחונים, שניתנו לילדיהם על ידי מאבחני לקויות הלמידה והפרעת הקשב, 54% חושבים שבית הספר מיישם את המלצות האבחונים באופן חלקי בלבד, ואילו 9% חושבים שבית הספר כלל אינו מיישם את ההמלצות. 5% מההורים השיבו כי אינם יודעים.

תוצאות הסקר מראות גם כי 63% מההורים סבורים שבית הספר משתדל לסייע לילדיהם, 36% סבורים שבית הספר לא משתדל כל כך, או אינו משתדל כלל, ו-1% מההורים השיבו כי אינם יודעים. לדברי אגודת ניצן, ממצא חיובי זה יכול להצביע על העובדה כי קיים פער בתפישת ההורים את בית הספר, אשר בדרך כלל משתדל לסייע לילדים עם האמצעים העומדים לרשותו, לעומת מערכת החינוך שאינה ערוכה דייה בכדי לסייע לבתי הספר.

"חייב לעבור בכנסת חוק לקויות למידה ברור ומפורש"

רונית לוי, אם לבן עם לקויות למידה ממרכז הארץ, סיפרה כי "גילינו מניסיוננו האישי כי גזר דינו של הילד עם לקויות הלמידה נתון בידי מנהלת בית הספר, היועצת החינוכית והצוות שליד. לרוע המזל, בני לא קיבל בבית הספר היסודי התאמות לקשיים שיש לו בתחומי לקויות הלמידה, ולכן נכשל בלימודים ואף נאמר לנו, הוריו, שאינו מצליח לשלוט בארבע פעולות החשבון הבסיסיות במתמטיקה. פנינו בשעתו למשרד החינוך, הנושא הוחזר למחוז – וכלום לא קרה".

לוי סיפרה כי כשבנה עבר לבית הספר התיכון, הצוות המקצועי היה נכון לסייע לו הרבה יותר. "המנהלת, היועצת החינוכית, המחנכת והמורים האחרים עומדים על כך שיקבל את כל ההתאמות להן הוא זקוק, כלשונן. הילד שהתרגל בעבר לכישלונות בלימודים, לפתע פורח ומצליח בזכות ההתאמות לקשייו. הפלא הגדול הוא ההצטיינות שלו במתמטיקה. מהניסיון האישי שלנו חייב לעבור בכנסת חוק לקויות למידה ברור ומפורש, כדי שהנושא לא יהיה נתון לגזר דינו של כל מנהל ומנהלת בבתי הספר".

יו"ר אגודת ניצן, עפרה אלול אמרה בתגובה כי "ממצאים אלו מלמדים על פער בין הרצון הטוב של בתי הספר לסייע לתלמידים עם ליקויי הלמידה לבין הנעשה בפועל בשטח. למרות ההתפתחות הרבה שחלה בשנים האחרונות בשדה ובמחקר והעובדה שכיום יודעים כיצד לסייע לתלמידים הללו, ההורים חשים שקשה לסמוך על מערכת החינוך, המלצות האבחונים לא מיושמות באופן מלא וחלקם אף אינם מקבלים דיווח בזמן אמת באופן קבוע ושוטף על קשיי ילדיהם. מערכת החינוך תשכיל לעשות, אם תהפוך את ההורים לשותפים פעילים היכולים לסייע לקידום ילדיהם ובכך תשיג תוצאות טובות יותר".

יום ההתרמה השנתי לאגודת ניצן יתקיים במשותף עם ארגוני החרשים בישראל ביום חמישי, 20 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully