וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפלא הטכנולוגי שמסייע למשותקת לטעום מהחיים

18.12.2012 / 13:50

מדענים בארה"ב פיתחו רובוט המסוגל לקרוא את הפקודות שנשלחות על ידי המוח ולנוע בהתאם. ההמצאה המהפכנית שינתה את חייה של ג'ן שורמן, ששוב יכולה לאכול בכוחות עצמה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי ויסטוק, קריינות: לירון בארי

ג'ן שורמן משותקת כבר קרוב לעשר שנים. לאחרונה, בעזרת טכנולוגיה מהפכנית, הצליחה תושבת פנסילבניה שבארה"ב לאכול בכוחות עצמה לראשונה מזה עשור. באמצעות זרוע רובוטית שמסוגלת לקרוא את הפקודות שנשלחות על ידי המוח ולנוע בהתאם, חייה של שורמן בת ה-53 השתנו מקצה לקצה. "אני פשוט לא מסוגלת להפסיק לחייך, זה כל כך מגניב", סיפרה בהתלהבות. "אני מזיזה דברים! לא הזזתי דבר כבר עשר שנים".

ד"ר אליזבת' טיילר-קברה, שסייעה בפיתוח המכשיר, סיפרה על תפקודו. "אמרנו לה: 'תדמייני עכשיו שאת מנענעת את האגודל'. כמובן שציפינו לשמוע רעש מתכתי, ובמקום זאת שמענו את הנוירונים מגיעים ומופעלים שוב, בכל פעם שהיא מדמיינת את נענוע האגודל", הסבירה.

האשה המשותקת שמצליחה לאכול בעזרת רובוט. רויטרס
"כבר לא צריך לחשוב מבחינת כיוון". שורמן והחבר החדש/רויטרס

הזרוע, שפותחה על ידי אוניברסיטת פיטסבורג במדינת פנסילבניה, מסוגלת לנוע בשבעה ממדים שונים ולבצע חלק גדול מהתנועות הטבעיות והמורכבות של זרוע אמיתית, בחיי היום-יום. "אני רגילה לחשוב במונחים של למעלה, בכיוון השעון, למטה, קדימה ואחורה", הוסיפה שורמן. "עכשיו אני רק מסתכלת על המטרה, והקטור (הרובוט) הולך לשם. כבר לא צריך לחשוב מבחינת כיוון. אני פשוט רוצה לעשות משהו, והמוח יודע מה להזיז כדי לגרום לכך".

החוקרים כמובן שבעי רצון מההישג המדעי החדש, אך כבר חושבים על הצעד הבא. "צפינו בג'ן מחייכת אחרי שהשלימה משימה, כמעט בזמן שאני עצמי הייתי משלים את אותה משימה, ואתה חושב: 'וואו, אנחנו חייבים לנקוט בצעדים הבאים כדי ליצור את זה ככלי טיפולי ולא רק למטרת מחקר'", אמר ד"ר מייקל בונינגר, מנהל מכון השיקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully