וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה ימנה את ג'ון קרי למזכיר המדינה

רשת CNN דיווחה כי הנשיא צפוי להכריז על המינוי בקרוב, והסנאטור ממדינת מסצ'וסטס שהיה המועמד הדמוקרטי בבחירות 2004, יחליף את הילרי קלינטון שלא ממשיכה לקדנציה נוספת

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, החליט למנות את הסנאטור ממסצ'וסטס ג'ון קרי למזכיר המדינה הבא ועשוי להכריז על כך באופן רשמי בשבוע הבא - כך דיווחה רשת CNN מפי מקור דמוקרטי ששוחח עם קרי. אם מינויו יאושר על ידי הקונגרס, יחליף קרי את הילרי קלינטון, שמתכננת לעזוב את תפקידה עם השבעתו מחדש של אובמה בחודש הבא.

בימים האחרונים הודיעה שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, כי היא מסירה את מועמדותה לתפקיד מזכירת המדינה. זאת, לאחר שספגה ביקורת בשבועות האחרונים מגורמים רפובלקינים בשל הצהרותיה על מתקפת הטרור בבנגזי בה נהרג השגריר האמריקאי בלוב, כריס סטיבנס.

הסנאטור ג'ון קרי בדיון בסנאט על אמנת START לצמצום נשק גרעיני. Alex Brandon, AP
המחליף של קלינטון? קרי/AP, Alex Brandon

קרי, בן 69, היה המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ב-2004, אך הפסיד במירוץ לטובת הנשיא המכהן, ג'ורג' בוש הבן. בתפקידו הנוכחי כיו"ר הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט, סייר ברחבי העולם מטעם הממשל ובין היתר ביקר בפקיסטן לאחר סדרה של אירועים שם, כולל חיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן.

קרי נולד בדנבר ובילה שנים ארוכות מילדותו בחו"ל. הוא התגורר בברלין כילד ובגיל 11 החל ללמוד בפנימייה בשוויץ.. לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת ייל, הוא שירת בוויטנאם במסגרת הצי האמריקאי. הוא ניסה לזכות במושב בקונגרס כבר ב-1972, אך לבסוף הצליח רק ב-1982 להתחיל את הקריירה הפוליטית, כשנכנס לתפקיד סגנו של מושל מסצ'וסטס מייקל דוקאקיס. שנתיים לאחר מכן, הוא זכה במושב בסנאט ומאז שמר על מקומו במשך חמש קדנציות.

פגישתם של נשיא המדינה והסנאטור ג'ון קרי בבית הנשיא. מארק נימן, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי עם הנשיא פרס במהלך ביקורו בישראל במאי האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק נימן

אם ימונה על ידי הנשיא לתפקיד הבכיר ומינויו יאושר על ידי חבריו בסנאט, קרי יעזוב את הקונגרס ומושל מסצ'וסטס הדמקורטי, דוול פטריק, ימנה לו מחליף עד לבחירות. מי שייבחר בבחירות המיוחדות ישלים את השנה וחצי האחרונות בקדנציה של קרי ויוכל להתמודד על קדנציה מלאה בבחירות האמצע ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully