וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: פילים סבלו מהקור וניצלו בזכות שתיית וודקה

הקרון שבו הוסעו חיות הקרקס עלה באש, והן החלו לסבול מכוויות קור באוזניים. אחד המאלפים גילה תושייה ושלף את המשקה המשכר. "הם החלו לשאוג כאילו היו בג'ונגל, אולי שמחו"

את זה שיין משמח לבב אנוש ידענו, אבל מי היה מאמין שוודקה תציל פילים ממוות? מקרה יוצא דופן של צריכת אלכוהול אירע לאחרונה בחבל סיביר שברוסיה, כאשר שריפה פרצה בקרון שהסיע צמד פילים ואילצה את בעליהם להוציא אותם אל הקור המקפיא.

לפי הדיווח של רשת BBC, בשל הטמפרטורה באוויר הפתוח – 40 מעלות מתחת לאפס – החלו הפילים, בני 45 ו-48, לסבול מכוויות קור באוזניהם. כאן נכנסה לתמונה תושייתם של מאלפי הפילים, השייכים לקרקס פולני שערך סיבוב הופעות באזור. אחד מהם, ליאוניד לאבו, פתח את בקבוקי הוודקה שהיו ברשותו, והחל להשקות את הפילים בנוזל המשכר, אך לא לפני שדילל אותו במים חמים.

למרות מסת גופם הענקית, כך מסתבר, גם התנהגותם של פילים משתנה כאשר הם בגילופין. "הם החלו לשאוג כאילו היו בג'ונגל. אולי הם היו שמחים", סיפר המאלף לסוכנות הידיעות הרוסית "ריה נובוסטי". לאחר זמן קצר הגיעו למקום משאיות וניידות משטרה. אלה העבירו את הפילים השתויים לבניין במכללה סמוכה, שם הופעל חימום שסייע להם להתאושש ממכת הקור.

מדענים שהתייחסו למקרה אמרו כי בדומה לתופעה הפיזיולוגית שנצפית בבני אדם, גם אצל פילים גורם אלכוהול לתחושת חום, אך למעשה מוריד את טמפרטורת הגוף. העיתון "קומסומולסקיה פראבדה" ציטט את מנהל גן החיות בעיר נובוסיבירק שבסיביר, שאמר כי לפילים לא נגרם כל נזק או הרעלה כתוצאה משתיית הנוזל. הוא הוסיף כי אם לא היו שותים את הטיפה המרה, סביר להניח כי היו מתים מהיפותרמיה או מדלקת ריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully