וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בכה: הלב נשבר אל מול המראות בקונטיקט

נשיא ארה"ב הביע זעזוע עמוק מהטבח בו נרצחו 26 בני אדם, בהם 20 ילדים, בבית ספר יסודי בקונטיקט. "הערב מישל ואני נחבק את בנותינו ונזכיר כמה אנחנו אוהבים אותן", אמר

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס הערב (שישי) לטבח הנורא בבית ספר יסודי בניוטאון שבמדינת קונטיקט. "הלבבות שלנו נשברים אל מול מה שקרה", אמר אובמה בנאום שנשא לאומה מהבית הלבן, תוך שהוא מזיל דמעה. "היו טרגדיות כאלה בעבר, ואני מגיב לא כנשיא אלא כהורה. אין הורה באמריקה שלא מרגיש את האבל כמוני".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בוכה בנאום לאומה לאחר הטבח בקונטיקט, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
"אין מלים להקל את כאבם". אובמה, הערב/רויטרס

אובמה אמר כי ברצח ההמוני נהרגו "ילדים יפים בני חמש עד עשר. כל חייהם היו לפניהם. ימי הולדת, טקסי סיום לימודים, חתונות, ילדים משלהם". הוא התייחס גם לחברי הצוות הפדגוגי שנהרגו בתקרית. "בין ההרוגים היו גם מורים שהקדישו את חייהם להגשים את חלום הילדים", אמר. הוא פנה למשפחות הילדים ואמר כי "אין מלים להקל את כאבם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראיין לנזה, אחיו של אדם לנזה, החשוד ככל הנראה בירי בקונטיקט, מובל באזיקים בניו ג'רזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כמדינה עברנו זאת יותר מדי פעמים", הזכיר אובמה. "קניון באורגון או בית קולנוע באורורה – הילדים האלה הם הילדים שלנו. הערב מישל ואני נחבק את בנותינו קצת יותר חזק ונזכיר כמה אנחנו אוהבים אותן, כפי שיעשו כל המשפחות בארצות הברית". אובמה אמר כי יסייע ככל שניתן והוסיף: "שום דבר לא ימלא את החלל שנוצר, נזכיר לילדים שלנו שאנחנו שם בשבילם ושאנחנו מתפללים עבורם. שהאל יברך את זיכרון הקרבנות, ירפא את שבורי הלב וימצא מזור לפצעיהם".

עשרות הרוגים, רובם ילדים, בטבח בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. AP
18 ילדים נורו למוות. זירת האירוע בקונטיקט/AP

גם מושל מדינת קונטיקט, דן מאלוי, התייחס הערב לירי בניוטאון. לדברי מאלוי, "אירעה תקרית שלא תתואר. אף פעם אי אפשר להיות מוכן לתקרית שכזו. מה שקרה שם ישאיר סימן בקהילה שנפגעה". בהמשך הוסיף מאלוי כי "מי שביצע את הפשע הזה נהרג. בשם כל תושבי מדינת קונטיקט – אנחנו מביעים צער על מה שקרה. אני רוצה להודות לנשיא, ששוחח אתי בטלפון, וגם מוקדם יותר".

פינוי ילדים מבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, בעקבות ירי, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
ילדים מפונים מבית הספר בניוטאון, היום/רויטרס

אחר הצהריים ירה צעיר ב-26 בני אדם, בהם 20 ילדים, בבית הספר. כלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי היורה הוא אדם לנזה, בן 20, שאף נהרג בעצמו. לפי שעה לא ברור אם הוא נורה בחילופי אש עם המשטרה או שהתאבד. אמו של היורה, ננסי, שעבדה כמורה בבית הספר, נמצאה אף היא מתה בזירת האירוע.

לפחות 27 הרוגים, רובם ילדים, מירי בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
תלמידים מחוץ לבית הספר בניוטאון/רויטרס

מוקדם יותר בשעות הבוקר (שעון ארה"ב) הוזעקה משטרת קונטיקט לבית ספר בעיירה ניוטאון, אחרי שהתקבלו דיווחים על יריות שנשמעו במקום. כוחות גדולים של משטרה וצוותים מיוחדים הגיעו לבית הספר "סנדי הוק" והחלו לפנות משם את התלמידים הצעירים וההמומים. שוטרים החלו בסריקה מדוקדקת של המבנים בבית הספר, ועברו דלת דלת על מנת לאתר את החשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully