וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: לא אתמודד במירוץ לנשיאות ב-2016

בראיון ל-ABC שללה קלינטון את הכוונה לרוץ שנית. "הגיע הזמן לזוז הצידה, אולי לקרוא ולכתוב וללמד". היא התייחסה גם לתקיפת הנציגות בלוב וצחקה על תשומת הלב שמקבל שיערה

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הכריזה שלא תרוץ לנשיאות בתום כהונתו של ברק אובמה בשנת 2016. בראיון לתכניתה של ברברה וולטרס, במסגרת סקירה של "10 האנשים המרתקים של השנה" ששודר הלילה (חמישי) ברשת ABC, אמרה קלינטון בהתייחסה לנושא כי "אמרתי שזה לא משהו שאעשה שנית. אני אסירת תודה שהייתה לי ההזדמנות לעשות זאת בעבר".

למרות זאת, טענה כי אם תבחר בסופו של דבר להתמודד, העובדה שהיא כבר בת 65 לא תשחק תפקיד משמעותי: "אני, תודה לאל, לא רק בריאה, אלא יש לי סיבולת ואנרגיה מדהימים. אני רק רוצה לראות מה יש בחוץ. אני עושה את העבודה החשובה והמספקת הזאת בוושינגטון כבר 20 שנה, אני רוצה לצאת ולבלות זמן בלמצוא למה עוד אני יכולה לתרום".

"זה נשמע פשוט, אך הייתי ברמות הגבוהות ביותר של הפעילות האמריקנית והבינלאומית כבר 20 שנה וחשבתי שהגיע הזמן לזוז הצידה, אולי לקרוא ולכתוב, לנאום וללמד", אמרה קלינטון על מחשבותיה על היום שאחרי הפרישה מהפוליטיקה.

צפו בקטעים מתוך הראיון ב-ABC

היא התייחסה לתקיפת הנציגות האמריקאית בבנגזי, במהלכה נהרג השגריר בלוב כריסופר סטיבנס. ב-20 בדצמבר היא אמורה להעיד על תפקודה בסיטואציה בפני ועדת החוץ של הקונגרס, כך הודיעה הלילה הוועדה. קלינטון, שהכירה את סטיבנס באופן אישי, התייחסה לאירוע כרגע הנורא בכהונתה. "זה דבר נורא", אמרה, "אנו לוקחים סיכונים בעבודה שאנו עושים. האנשים שעושים עבודה זאת נמצאים לעיתים תכופות בסביבה מאיימת, בין אם זה אנשי הצבא או אזרחנו ברחבי העולם, יש לי הערכה יוצאת דופן עבורם".

הילארי קלינטון בפורם סבן , דצמבר 2012. רויטרס
תעיד בעוד שבוע על תקיפת הנציגות האמריקאית בבנגזי, לוב/רויטרס

בפן קליל יותר של הראיון סיפרה מזכירת המדינה על הדבר שמטריד רבים מאזרחי ארה"ב – התסרוקת שלה. וולטרס סיפרה שכששמעו שהיא מראיינת את האישיות הבכירה, "ביקשו ממני לשאול אותך על התסרוקת שלך" וקלינטון פרצה בצחוק.

"אני לא טסה עם מעצב שיער, או מי שיעזור לי לעשות זאת, ואני לא מוכשרת בזה בעצמי. הודיתי בכך שנים, זה צריך להיות ברור מאליו לכולם", צחקה קלינטון. "זה הפך לפשוט יותר להאריך את השיער כך שאני אוכל למשוך אותו לאחור ולצמיד לו רולים". על אף העובדה שוולטרס ציינה כי פוליטיקאים גברים לא נשאלים כאלה שאלות, קלינטון מצאה את העניין בתסרוקתה משעשע. היא סיפרה כי החיפוש אחר ספר בכל מקום ברחבי העולם אליו היא מגיעה הפך לנטל, וכי לעיתים קרובות אין ספר שדובר אנגלית באזור. "לכן אמרתי די, אני אנסה ללכת עם זה כמה שיותר פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully