וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ג'ונתן פולארד התמוטט בכלא ואושפז

טל שלו

1.12.2012 / 19:19

מהוועד לשחרור המרגל היהודי אמריקני הכלוא בארה"ב לא נמסר על מצבו. הודעה נמסרה לרעייתו שביקשה מהציבור "להתפלל לשלומו". מצבו הבריאותי של פולארד התדרדר בתקופה האחרונה

המרגל היהודי-אמריקני ג?ונתן פולארד אושפז בסוף השבוע לאחר שהתמוטט בכלאו, כך נמסר הערב (שבת) מהוועד למען שחרורו. הודעה על כך נמסרה לפני זמן קצר לאשתו, אסתר, אך טרם ברור מה מצבו. בוועד אומרים כי בשבועות האחרונים הוא סבל מכאבים עזים, אך עדיין לא ברור אם יש קשר בין הדברים.

רעייתו של פולארד אמרה לאנשי הועד למען פולארד כי היא מודאגת מאוד ומבקשת מהציבור להתפלל לשלומו של בעלה. חברת הכנסת רונית תירוש, יושבת השדולה למען פולארד בכנסת, קראה הערב לנשיא ברק אובמה להביא לשחרורו של פולארד: "העם בישראל והיהודים בעולם יוקירו לו תודה והוא ייזכר בהיסטוריה של העם היהודי".

בריאותו הרופפת של פולארד, הכלוא מאז שנת 1985 בכלא האמריקני, הביאה מספר פעמים לאשפוזו. באפריל השנה אושפז פולארד למשך כשבוע לאחר שמצבו הבריאותי התדרדר. מספר חודשים קודם לכן, באוגוסט 2011, הובא לבית חולים לצורך ניתוח דחוף, ככל הנראה בשל מחלת כליות ממנה הוא סובל זה שנים רבות. רעייתו של פולארד התלוננה אז כי מנהלי הכלא שבו שוהה בעלה סירבו למסור לה פרטים מדויקים על מצבו. היא אמרה כי עברו עליו שעות רבות של חוסר ודאות וחרדה מאז שבוצע הניתוח אמש, ואמרה שנמסר לה רק כי בעלה "עבר את הניתוח בשלום".

לקראת פגישה בין נשיא המדינה, שמעון פרס, עם מקבילו האמריקני, ברק אובמה בחודש יוני האחרון, תכנן פרס לחזור על בקשת ישראל לשחרר את פולארד מטעמים הומניטריים, אך יום קודם לכן הבהיר הבית הלבן כי אין בכוונת הממשל להיענות לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully