וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקני אישר פה אחד: עוד סנקציות על אירן

30.11.2012 / 19:26

94 סנאטורים הצביעו בעד הכללת חבילת העיצומים החדשה בתוך הצעת החוק השנתית בענייני ביטחון. הסבב הנוכחי אמור להמשיך בפגיעה בקשרי המסחר של הרפובליקה האיסלמית

הסנאט האמריקני אישר היום (שישי) את הרחבת הסנקציות על אירן. 94 מהסנאטורים הצביעו בעד סבב הסנקציות הנוכחי, ואיש מהסנאטורים שנכחו בהצבעה לא התנגד לה. סבב הסנקציות הנוכחי מבוסס על העיצומים הקיימים, וייפגע פעם נוספת בקשרי המסחר של אירן, בניסיון ללחוץ עליה כלכלית שלא להתקדם בתכנית הגרעין שלה. הסנקציות החדשות גם אמורות לעצור העברות זהב מטורקיה לאירן.

החלטת הסנאט הופכת את הסנקציות לחלק מהצעת החוק השנתית בענייני ביטחון. הצעת חוק זו עדיין טעונת אישור הסנאט ובית הנבחרים לפני שיצטרך הנשיא ברק אובמה לחתום על הפיכתה לחוק. במסגרת חבילת הסנקציות, אותה גיבשו הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז והרפובליקני מארק קירק, יינתנו פטורים למדינות אשר צמצמו משמעותית את רכישות הנפט שלהן מאירן.

טהרן לא מתרגשים מהירידה בערך הריאל. רויטרס
הסנקציות החדשות יפגעו בקשרי המסחר של אירן. כסף אירני/רויטרס

ממשלו של הנשיא, ברק אובמה, טרם מסר תגובה פומבית על חבילת הסנקציות. עם זאת, יושב ראש ועדת הביטחון של הסנאט, קארל לוין, מסר כי אישים בממשל הביעו דאגה שהסנקציות אינן מאפשרות גמישות. לדבריו, הסנאט ובית הנבחרים יבדקו לעומק את הסוגיה הזאת לפני שיגבשו סופית את הצעת החוק.

לפני קיום ההצבעה בסנאט, דחקו בכירי איפא"ק, היא שדולה פרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקניים, בסנאטורים לתמוך בהכללת חבילת הסנקציות בהצעת החוק השנתית. "בניסיון לעקוף סנקציות בינלאומיות על הבנק המרכזי של אירן, חלק מרוכשי הנפט האירני משתמשים בזהב ומתכות יקרות אחרות כדי לשלם", כתבו אנשי השדולה לסנאטורים.

ביום חמישי הציבה ארצות הברית לאירן תאריך יעד לשיתוף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א). אם טהרן תעמוד על סירובה ולא תשתף פעולה עם פקחי האו"ם, ארצות הברית תעביר את הטיפול בנושא למועצת הביטחון של האו"ם. אחת המשמעיות הנגזרות מההכרזה היא שגם מועצת הביטחון עשויה לדון בהטלת סבב נוסף של עיצומים על אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully