וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השני של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

16.11.2012 / 2:56

ביממה האחרונה נורו מטחים רבים של רקטות. צה"ל המשיך להפציץ ברצועת עזה, ושלושה בני אדם נהרגו מפגיעת רקטה בקרית מלאכי. נרשמו נפילות גם באזור גוש דן. דיווחים חיים

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה נכנס הבוקר (חמישי) ליומו השני. שלושה בני אדם נהרגו מפגיעה ישירה של רקטה בבית בקרית מלאכי. בבוקר התקיימה בעזה הלווייתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. בצהריים אישרה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את בקשתו של שר הביטחון לגייס מילואים בהיקף מצומצם. מאז שעות אחר הצהריים נרשמו נפילות גם באזור גוש דן. בהמשך נמשיך לעדכן על המתרחש ביישובי הדרום וברצועת עזה, ועל ההתפתחויות בקרב הדרגים המדיניים והצבאיים - מסביב לשעון, צעד אחר צעד.

ההתפתחויות האחרונות:

עד כאן העידכון. נמשיך לעדכן בבוקר.

2:56 נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס גינה את תקיפות צה"ל בעזה וגינה אותן: "עוד תוקפנות ברברית נגד רצועת עזה התחילה. שוב, מדינת ישראל מפגיזה את רצועת עזה".

2:30 הפלסטינים מדווחים על תקיפות צה"ל במספר מוקדים ברצועה. באחד הדיווחים נמסר על סדרת תקיפות בעיר עזה שהביאו לפציעות. בזמן שהפצועים הובלו לבית החולים אירע פיצוץ נוסף בעיר. בנוסף, דווח על תקיפות במרכז הרצועה ובשכונת שיג'עיה.

00:58 דיווח על שיגור לעבר אשקלון

00:54 שיגורי טילים לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון ושדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק

00:52 מניין ההרוגים הפלסטינים עלה ל- 19 בני אדם מתחילת המבצע.

00:38 מזכ"ל האו"ם באן קי-מון יגיע לירושלים, קהיר ורמאללה ביום שלישי כדי לדון בהסלמה ברצועת עזה ובניסיון להביא להפסקת אש בין ישראל והחמאס.

בתגובה לירי: צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה. רויטרס
צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה בתגובה לירי הרקטות/רויטרס

23:52 רקטה התפוצצה בשטחי פתוח באזור באר שבע. לא נגרם נזק.

23:48 שיפור חל במצבו של שמוליק שארפ, בעלה של מירה שארפ שנהרגה הבוקר מפגיעת טיל בבניין בקריית מלאכי.

23:33 גנרטור, שניתב חשמל גם לביתו של ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הנייה, עלה באש לאחר תקיפת חיל האוויר.

23:23 חיל האוויר תקף מבנה ששימש לפעילות טרור בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.

23:19 חיל האוויר תקף אתר שיגור רקטות במחנה הפליטים אל-בורייג? שבצפון רצועת עזה ומתקן אימונים במחנה הפליטים נוסיראת.

23:17 חיל האוויר תקף מבנה ששימש לפעילות טרור בדיר אל באלח. יותר מעשר תקיפות בצפון רצועת עזה בדקות האחרונות.

23:08 אירן קראה לאו"ם ולאיחוד האירופי לעצור את המתקפה "הברברית" שמבצעת, לדבריה, ישראל בעזה.

23:05 מקורות פלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף מכונית בכניסה הדרומית לעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים ומספר פצועים. במקביל, דיווחו מקורות פלסטינים דיווחו על תקיפה נוספת במרכז העיר עזה. במקום יש נפגעים.

22:21 רקטה שוגרה לעבר קיבוץ כפר עזה. לא נמסר על נזק או נפגעים.

22:00 רקטות נורו לעבר נתיבות ולעבר המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

21:35 לפי דיווחי הפלסטינים, מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל מאז תחילת המבצע עלה ל-16. ההרוגה האחרונה היא חנין טאפש, בת 10.

21:20 מקורות פלסטינים דיווחו לרשת הטלוויזיה הפלסטינית "אל-קודס" כי חיל האוויר תקף מכונית של חמושים פלסטינים שנעה סמוך לביתו של ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה. מקורות אחרים טוענים כי חיל הים ירה לעבר יעד סמוך לביתו של הניה.

21:15 הסתיימה הלוויותה של מירה שארפ, אחת ההרוגות מפגיעת הגראד בבניין מגורים הבוקר בקריית מלאכי.

21:00 ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, כינס מסיבת עיתונאים בה אמר: "פלגי ההתנגדות מסוגלים להחזיק מעמד הרבה יותר מכפי שהחזיקו מעמד במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. האויב לא מכיר את האופי שלנו. אנו לא פוחדים מאף אחד מלבד אללה. פלגי ההתנגדות מסוגלים לנקום את נקמת השהידים: מהמפקד ג'עברי ועד לילד הכי צעיר".

20:50 רקטה נפלה בחצר בית צמוד קרקע בבאר שבע. בני הבית שפעלו בהתאם להנחיות פיקוד העורף ושהו בממ"ד לא נפגעו. תת-ניצב פרץ עמר, מפקד מרחב נגב במשטרה, סיפר לוואלה! חדשות כי הרקטה התפוצצה בין שני בתי קרקע וגרמה לנזק בתוך הבתים וכלי רכב באזור.

20:30 בהנחיית שר הביטחון אהוד ברק, הגיש לממשלה היועץ המשפטי למערכת הביטחון, אחז בן ארי, בקשה לאישור גיוס של 30 אלף אנשי מילואים.

20:20 רקטה נוספת התפוצצה במחסן בתוך באר שבע. דווח על מספר נפגעי חרדה.

19:45 כוחות הביטחון עורכים סריקות באזור חברון בעקבות חשש כי רקטה נפלה באזור. זוהי הפעם הראשונה שהפלסטינים משגרים טיל לאזור הגדה המערבית.

19:30 מדובר צה"ל נמסר כי לא ידוע על נפילות בקרקע בתל אביב וכי כרגע הסתיימה הערכת מצב של הרמטכ"ל ובה אושרו תכניות להמשך המערכה. בהודעה נמסר כי "צפויות התקפות קשות ולילה לא שקט ברצועת עזה".

18:50 הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הודיעה כי היא נוטלת אחריות על יריית טיל פאג'ר לכיוון תל אביב.

18:35 אזעקה נשמעה באזור תל אביב ולאחריה נשמע פיצוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטודנטים רצים למקלט באוניברסיטת תל אביב, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:30 הותר לפרסום כי מירה שרף, בת 26 מקריית מלאכי, היא אחת משלושת ההרוגים הבוקר בפגיעת טיל בבניין מגורים בקריית מלאכי.

18:15 כ-250 בני אדם משתתפים בעצרת תמיכה בחיילי צה"ל ובתושבי הדרום בכיכר פריז בירושלים תחת הכותרת "יחד מנצחים", שארגנו תנועות "ישראל שלי" ו"אם תרצו".

17:30 11 רקטות נורו לעבר המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. איש לא נפצע ולא נגרם נזק.

17:10 דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, נשא דברים בקריה בתל אביב: "הנחת העבודה שזה יימשך גם הלילה וגם מחר", אמר, "ההתקפות ילכו ויתגברו". לדבריו, "כוחות צה"ל פונים ברגעים אלה דרומה לכניסה לרצועת עזה, על פי הצורך, בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם להתפתחות".

17:00 עדי, תושבת ראשון לציון, סיפרה לוואלה!
חדשות: "לקחנו את הילדים ורצנו למרחב המוגן. אחרי כמה דקות שמענו בום חזק".

16:45 רקטה נפלה בשטח פתוח בראשון לציון. אזעקה נשמעה טרם הנפילה. איש לא נפצע.

16:00 רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה במפעל באחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב. נזק נגרם למפעל אולם איש לא נפצע. מאז תחילת המבצע נורו לעבר ישראל כ-250 רקטות, מתוכן 87 יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל".

כוחות הביטחון במרחב מוגן בקריית מלאכי. AP
אנשי כוחות הביטחון בזמן אזעקה בקריית מלאכי/AP

15:20 ילד פלסטיני בן שנתיים, שנפצע הבוקר בתקיפה ישראלית ליד חאן יונס שבדרום רצועת עזה, מת מפצעיו. בנוסף, מת מפצעיו גבר פלסטיני שנפצע בצפון עזה. בכך עולה מניין ההרוגים הפלסטינים היום לשבעה, ומאז שהחלה המתקפה על עזה ל-15.

14:59 שלושה חיילים נפצעו באורח קל-בינוני מפגיעת רקטה בתחומי המועצה האזורית אשכול.

14:21 ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה לשר הביטחון, אהוד ברק, לגייס כוחות מילואים בצו 9 (הנועד לגייס כוחות בהיקף מצומצם ונקודתי, בניגוד לצו 8) כדי לתגבר את הכוחות הנלחמים במבצע "עמוד ענן". בנוסף, אישרו הוועדה לשר הביטחון ולרמטכ"ל להכריז על מצב חירום, אולם בתנאי שתוך 48 שעות מרגע ההכרזה, שר הביטחון או הרמטכ"ל יצטרכו להופיע בפני הוועדה כדי להסביר מדוע יש צורך במצב חירום.

כלי שריון של צה"ל בגבול הצפוני של רצועת עזה. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס

14:01 נוכח המבצע הצבאי ברצועת עזה, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קטע את ביקורו באירופה. הוא עושה כעת את דרכו בחזרה לרמאללה.

13:44 שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, קרא לחמאס ולקבוצות החמושות ברצועת עזה לעצור לאלתר את ההתקפות נגד ישראל. בהודעה שפרסם משרד החוץ בלונדון נכתב כי "בריטניה מגנה בחריפות את התקפות הטילים מעזה" והודגש כי בריטניה מטילה על חמאס את האחריות להסלמה.

שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
שיגורי רקטות מצפון רצועת עזה, בצהריים/רויטרס

13:24 נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר בנאום לאומה כי "העם, ההנהגה והממשלה פועלים בכל האמצעים כדי למנוע את המתקפה הישראלית ולעצור את שפיכות הדמים". לדבריו, המבצע הצבאי בעזה הוא "בלתי מקובל", ועלול להוביל לאי-יציבות באזור.

13:04 גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי חמאס מונע יציאת זרים מעזה. לדבריו, 43 דיפלומטים שיציאתם כבר תואמה דרך מעבר ארז הוחזרו אחורנית על ידי חמאס.

13:01 כ-60 סטודנטים ערבים הפגינו בצהריים באוניברסיטת תל אביב נגד התקיפה הישראלית ברצועת עזה. מולם הפגינו כ-80 סטודנטים שהביעו תמיכה בפעולת צה"ל. כוח משטרה נכח במקום, אך לא נרשמו הפרות סדר. ההפגנה הסתיימה ללא אירועים מיוחדים.

12:52 ארבע רקטות נורו לעבר באר שבע והתפוצצו בשטחים פתוחים. רקטה אחת התפוצצה בנחל עוז.

12:47 מאז תחילת המבצע, צה"ל תקף מעל 200 מטרות לאורך רצועת עזה, מהאוויר, מהקרקע ומהים.

12:30 מקורות פלסטינים מדווחים כי שני חמושים נהרגו בהפצצה ישראלית בג'בליה שבצפון רצועת עזה. במקביל, דווח כי ילדה פלסטינית נפצעה בתקיפה אחרת בדרום העיר עזה, לצד שלושה פצועים נוספים, שאחד מהם נפגע באורח אנוש.

12:00 דובר צה"ל פרסם סרטון של מטוסי אף-16 ממריאים מבסיס רמת דוד בצפון הארץ בדרכם להפציץ יעדי מחבלים ברצועת עזה:

12:26 בית בשדרות ספג פגיעה ישירה של רקטה. לא דווח על נפגעים.

12:20 אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, אמר כי "הסיכול הממוקד של אחמד ג'עברי, והפגיעה במערכי הטילים, הם רק ההתחלה". לדברי רוסו, לצה"ל יש מדרגות פעולה נוספות למבצע "עמוד ענן".

11:22 אלפי בני אדם השתתפו במסע ההלוויה של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, בעיר עזה. טקס האשכבה יצא מבית החולים שיפא בעיר והגיע לביתו של ג'עברי, לקראת קבורתו בבית העלמין בשכונת שייח' רדואן בצפון עזה, שם קבורים מייסד חמאס אחמד יאסין ובכיר הארגון עבד אל-עזיז רנתיסי. פעילי הזרוע הצבאית שהשתתפו בהלוויה קראו לנקום בישראל, אך מההלוויה עצמה נעדרו בכירי הזרוע הצבאית - מחשש שיחוסלו.

11:12 עשרות בחורי ישיבות ההסדר קיבלו זימון לחזור לשירות מילואים פעיל, בהם תלמידים שרק השבוע סיימו את הפרק הצבאי שלהם ויצאו לחופשת שחרור לקראת חזרה לישיבותיהם.

11:10 בית משפט השלום באשדוד ייסגר היום בשל המצב הביטחוני.

11:05 שגריר ירדן בישראל, ואליד עבידאת, הגיע הבוקר למשרד החוץ בירושלים לפגישת עדכון עם בכירים במשרד בשל בדרום ומבצע "עמוד ענן" של צה"ל ברצועת עזה.

10:57 הרמטכ"ל, בני גנץ, הנחה לצה"ל להעמיד בראש סדר העדיפויות את סיכול חוליות שיגורי הרקטות לאורך רצועת עזה. במקביל, נמשך המאמץ של קהילת המודיעין לאתר בכירים בארגוני הטרור.

מטוס סקייהוק של חיל האוויר מטיל כרוזים בצפון רצועת עזה. 15 בנובמבר 2012. ariel shcalit, AP
מטוס סקייהוק של חיל האוויר בשמי רצועת עזה, הבוקר/AP, ariel shcalit

10:39 האדמו"ר מבעלזא והרב שטיינמן הורו לאברכים לעזוב את הישיבות שבהן הם לומדים. מהלילה ועד הבוקר, יצאו עשרות בחורי ישיבה מאשדוד, מקוממיות, מבית חלקיה, מנתיבות ומתפרח ועברו לאזור המרכז.

10:30 ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בשעה 13:00 כדי להצביע על בקשת שר הביטחון לזימון אנשי מילואים בצו 9, ולהכריז על "מצב מיוחד בעורף" בגזרת הדרום.

10:15 מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הגיע לקריית מלאכי וסקר את הבית שבו נהרגו שלושה בני אדם מפגיעת רקטה: "אנו מעריכים שמספר הטילים שחמאס צפוי לירות לישראל רק ילך ויגבר. המטרה שלנו היא לראות כיצד נעבור את התקופה הזאת עם כמה שפחות פגיעות בנפש. גם אם לא נוכל למנוע את הפגיעות, ננסה לעשות זאת עם מינימום נפגעים. המשימה הזאת קשה אבל אפשרית. היום הייתה טרגדיה נוראית, אבל אני מעריך שאילו האנשים שנפגעו היו בחדר המדרגות, התמונה הייתה אחרת. המשמעת האזרחית היא המפתח.

09:47 אלוף-משנה חיליק סופר מפיקוד העורף אמר כי "לפני המבצע בעזה, צה"ל ידע שלחאמס יש הרבה טילי פאג'ר, שמגיעים לטווח של עד 75 קילומטרים - עד המרינה בהרצליה, ואנו מניחים שישנם עדיין שרידים של פאג'רים". אל"מ סופר שוחח עם ינון מגל באולפן המיוחד של וואלה! חדשות.

פגיעת רקטה בקרית מלאכי. דרור עינב
מחסה זמני בזמן אזעקה הבוקר בקרית מלאכי/דרור עינב

09:46 זכי הלר, דובר מד"א, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי ההרוגים מפגיעת הרקטה בקריית מלאכי היו שתי נשים וגבר - כולם בשנות השלושים לחייהם. כמו כן, נפצעו שני בני אדם באורח בינוני, בהם תינוק כבן שמונה חודשים. עוד ארבעה בני אדם נפצעו פצעים קלים, ושישה בני אדם לקו בחרדה.

09:36 משרד החוץ פנה לתושבי הדרום, וביקש מהם לשלוח סרטונים ותמונות, שיוכלו לסייע לנציגי ישראל ברחבי העולם "להסביר את החיים תחת איום הרקטות". הכתובת למשלוח חומרים: israelunderfire@israel.org

09:08 מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות ששוגרו לעבר קריית מלאכי, אשדוד, יד מרדכי וקריית גת.

09:02 שלושה בני אדם נהרגו מפגיעת הרקטה בבניין מגורים בקריית מלאכי. במקום ישנם מספר לכודים.

08:45 קריית מלאכי: חמישה בני אדם נפגעו מנפילת רקטה בעיר. צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי לנפגעים, בהם שלושה באורח אנוש.

08:29 רקטה התפוצצה ליד בית באשדוד. אין נפגעים, נזק נגרם למבנה. בלילה התפוצצה רקטה בבית ספר באופקים לא היו נפגעים, אך נזק רב נגרם למבנה.

08:20 המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מלאסוף שרידי רקטות. לבקשת המשטרה יש להתקשר למוקד 100 ולהזעיק את חבלני המשטרה במקרה של מציאת שרידי רקטות.

08:11 שני מטחי רקטות נורו לעבר העיר באר שבע והמועצה אזורית אשכול. אין נפגעים ואין נזק.

08:08 מספר רקטות שוגרו לעבר היישובים ניר עוז, עין הבשור, סופה וחולית. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה מעל העיר אשדוד.

08:02 פיקוד העורף החליט לסגור את הכבישים הבאים: 34 לכיוון יד מרדכי-ארז, 232 לכיוון גבים-סעד, 25 לכיוון נתיבות-סעד, 232 לכיוון גבולות צפונה, 232 ו-241 באזור היישובים אורות, מעון ורעים.

בית הרוס בעזה בעקבות הפצצות של חיל האוויר. רויטרס
בית שהופצץ ברצועת עזה/רויטרס

07:58 סוללת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות ששוגרו לעבר אשקלון ותלמי יפה.

07:54 כוחות שריון שפרושים לאורך גדר המערכת במרכז רצועת עזה החלו לתקוף יעדי טרור שמתוכם פועלות חוליות של חמאס.

07:35 תנועת האחים המוסלמים במצרים קראה לקיים מחר (שישי) יום זעם ברחבי העולם הערבי בתגובה להפצצות צה"ל ברצועת עזה.

07:25 חבר פורום שרי התשיעייה, שר הפנים אלי ישי, אמר כי "כניסה קרקעית היא אופציה מעשית, וצה"ל החל בגיוס מילואים לאפשרות מימוש אופציה זו".

07:20 ארבע פצצות מרגמה התפוצצו במועצה האזורית אשכול, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

07:00 הפלסטינים מדווחים על שתי תקיפות נוספות בצפון רצועת עזה. אחת התקיפות, כך דווח, אירעה סמוך לבית ספר בבית לאהיא. מקורות פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף גם ברפיח שבדרום רצועת עזה ובמזרח ג'בליה.

06:25 שתי רקטות יורטו מעל העיר באר שבע. אזעקת צבע אדום נשמעה.

06:15 שלושה פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס חוסלו כשרכבו על אופנוע בחאן יונס בדרום הרצועה.

בהכנת הידיעה השתתפו ניר יהב, אמיר בוחבוט, רמי שני, טל שלו, יאיר אלטמן, מיכל רשף, מור שמעוני ושלומי גבאי

מה אומרים בטוויטר על מבצע "עמוד ענן"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully