וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במי יבחר אובמה לתפקיד שר החוץ הבא של ארה"ב?

ג'ון קרי, המועמד המוביל להחליף את שרת החוץ הפורשת, מחזיק במושב בסנאט שאובמה אולי יעדיף לשמור. הרפובליקנים גם לא ימהרו לאשר את מינויה של השגרירה באו"ם, סוזן רייס

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, נחושה לעזוב את תפקידה, ולא חזרה בה מההחלטה לפרוש מהחיים הציבוריים - כך אמרה אמש (רביעי) דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון. ואולם, לפי הדוברת, ויקטוריה נולנד, מסתמן שהשרה קלינטון תישאר בתפקידה גם אחרי שהנשיא ברק אובמה יושבע לכהונתו השנייה ב-21 בינואר 2013.

נולנד אמרה כי שרת החוץ תתפטר רק אחרי שהמחליף שיימצא לה ייכנס לתפקידו, ויעבור חפיפה מלאה. מרבית הפרשנים מעריכים כי קלינטון מעוניינת לפרוש מתפקידה כדי להכין את הקרקע להתמודדות לפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2016. קלינטון עצמה לא הכחישה בפה מלא את הדיווחים הללו. בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, התגייס לבחירתו מחדש של הנשיא אובמה, ונחשב כמי שיוכל לסייע גם לה להתמודד על תפקיד מועמדת המפלגה למשרת הנשיא או סגנית הנשיא בבחירות הבאות.

סיכום הבחירות בארה"ב - סיקור מלא בוואלה! חדשות
הבוקר שאחרי: אובמה מתחיל לבנות את הממשל החדש
אובמה הבטיח בנאום הניצחון: "הטוב עוד לפנינו"
בכיר אירני: אובמה הבטיח להושיט יד אך עשה ההיפך

מזכירת המדינה של ארה"ב, הילרי קלינטון, במחלקת המדינה בוושינגטון. אוקטובר 2012. Jacquelyn Martin, AP
ממתינה לאובמה לקראת. קלינטון, במחלקת המדינה בוושינגטון/AP, Jacquelyn Martin

יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, ג'ון קרי, נחשב למועמד המוביל להחליף את קלינטון במחלקת המדינה, אך ראשית יהיה עליו להתפטר מהסנאט. בבחירות לקונגרס השבוע, שכללו גם בחירות-משנה לסנאט, זכו הדמוקרטים בכמה מושבים נוספים, ושמרו בכך על הרוב היחסי שלהם - 53 מול 45 רפובליקנים. אם קרי יעבור לשירות הציבורי, ייערכו בחירות מיוחדות עבור המושב שלו בסנאט, המייצג את מדינת מסצ'וסטס. המועמד המוביל לזכות בו הוא דווקא הרפובליקני סקוט בראון, שהפסיד שלשום את המושב שלו לנציגה דמוקרטית, אליזבת וורן. במקרה כזה, הרוב של הדמוקרטים יצטמצם ל-52 בלבד. לכן, יתכן שהנשיא אובמה יעדיף דווקא להשאיר את קרי בסנאט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגישתם של נשיא המדינה והסנאטור ג'ון קרי בבית הנשיא. מארק נימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס עם הסנאטור ג'ון קרי/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק נימן

גם שמה של השגרירה באו"ם, סוזן רייס, הוזכר כמחליפה אפשרית לקלינטון. ואולם, יהיה מכשול גדול לאשר את מינויה בקונגרס. היא הייתה נתונה למתקפה אישית וחסרת-תקדים מצד הרפובליקנים, המהווים את הרוב בבית הנבחרים (233 מול 193), והם טענו כי היא שיקרה לאומה האמריקנית אחרי המתקפה בבנגזי, שגבתה את חייו של השגריר בלוב, כריס סטיבנס. חברי הקונגרס הרפובליקנים שבים ומזכירים כי השגרירה רייס אמרה בראיונות שונים כי המתקפה על הקונסוליה בבנגזי לא תוכננה מראש, והייתה תוצר-לוואי של הפגנה ספונטנית, טענה שהתבררה יותר מאוחר כשגויה. רייס התבססה בדבריה על דו"ח מודיעין חלקי, אך זכתה בדיעבד לגיבוי מבכירי הממשל, וממחברי הדו"ח שהודו כי טעו.

מועמדים נוספים ששמם הוזכר כמחליפים אפשריים לשרה קלינטון הם היועץ לביטחון לאומי, טום דונילון, ו-וויליאם ברנס, תת-מזכיר הנוכחי של קלינטון, ולשעבר השגריר האמריקני במוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully