וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לפעיליו: "צאו לדרך, זה כבר תלוי בכם"

תמונת הסקרים מתחדדת לטובתו של הנשיא המכהן. בעצרת בווירג'יניה, אובמה שיבח את יועציו ואת פעילי השטח. פרשנים חוזים: אם רומני ייכשל, הוא ייאלץ לשאת את כל האחריות לבדו

עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ויריבו הרפובליקני, מיט רומני, ממשיכים היום (ראשון) במאמצים לזכות בקולות המצביעים במדינות המוגדרות קריטיות לניצחון בבחירות, שייערכו ביום שלישי. אובמה צפוי לנאום היום בניו המפשייר, בפלורידה, באוהיו ובקולורדו, וסגנו, ג'ו ביידן, יקיים עצרות בשלוש ערים שונות באוהיו. מיט רומני יבוא הבוקר לאיווה ימשיך משם לאוהיו, ואחרי הצהריים יסייר בפנסילבניה. סגנו, פול ראיין, יבקר באוהיו, במינסוטה ובקולורדו.

סקר עדכני שפורסם הבוקר מצביע על מרוץ ארצי צמוד בין אובמה ליריבו. לפי הסקר, שערכו במשותף רשת אי-בי-סי והעיתון וושינגטון פוסט, התמיכה הארצית בשני המועמדים עומדת על 48%. הסקר כלל 1,809 בוחרים שאמרו כי בכוונתם להצביע ביום הבחירות, והוא נערך מ-30 באוקטובר עד 2 בנובמבר. עם זאת, בכמה ממדינות המפתח הסקר שובש בשל הסופה "סנדי", ולא נערך במלואו.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות
ביום שלישי ב-23:00 - משדר בחירות מיוחד עם ינון מגל

כך או כך, גם עורכי הסקר הודו כי מהבחינה המעשית, אובמה צפוי לגרוף את מרבית קולות האלקטורים במדינות החשובות ולזכות בכהונה נוספת. מהסקר ב"וושינגטון פוסט" עולה גם כי בבחירות לקונגרס שייערכו ביום שלישי לא צפויה הפתעה, למרות תחזיות קודמות שהצביעו על תנופה לדמוקרטים. לפי הסקר, גם בתום הקמפיין הממושך, הרפובליקנים צפויים לשמור על הרוב המוחלט שלהם בבית הנבחרים, והדמוקרטים צפויים, ככל הנראה, לשמור על הרוב הקטן שהשיגו בסנאט אחרי בחירות אמצע-הקדנציה ב-2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עצרת בחירות של מיט רומני בעיר אנגלווד, אוהיו. 3 בנובמבר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
מיט רומני, אמש בעצרת בחירות באוהיו/GettyImages, Justin Sullivan

אמש נאם הנשיא אובמה בווירג'יניה, בעצרת שבה השתתף גם הנשיא לשעבר, ביל קלינטון. אובמה סיפר לתומכיו כי הוא מרגיש כ"תפאורה בלבד בקמפיין הבחירות", והפציר בהם לצאת ולהצביע בקלפיות. הוא שיבח את פעילי המפלגה הדמוקרטית ואת יועציו האסטרטגיים, ואמר כי הוא-עצמו אינו האיש שיביא את הניצחון, ומי שיביאו אותו הם האנשים שבשטח. "זה תלוי במתנדבים, זה תלוי במי שדופק על הדלתות, זה תלוי במי שמטלפן וזה תלוי במי שמפציר באמו או באביו, זה תלוי במי שמפציר באשתו ובמי שמפצירה בבעלה, וזה תלוי במי שמפציר בסבא ובסבתא", אמר אובמה. "זו דרכה של הדמוקרטיה, וזה תלוי בכם. אתם מחזיקים בכוח", אמר לקהל.

נשיא ארה"ב ברק אובמה והנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעצרת בחירות בעיר בריסטו. וירג'יניה, 3 בנובמבר 2012. Pablo Martinez Monsivais, AP
אובמה עם הנשיא לשעבר קלינטון, אמש בווירג'יניה/AP, Pablo Martinez Monsivais

באותה שעה, רומני, שנאם באוהיו, נשמע אופטימי כשאמר לתומכיו: "כמעט הגענו ליעד, צריך רק עוד דחיפה אחת אחרונה". בכנס בחירות בעיר אנגלווד, הודה המועמד הרפובליקני לתומכיו על "ימים ארוכים ולילות קצרים", ואמר כי "הדלת לעתיד טוב יותר ניצבת בפנינו". הוא הפציר בקהל: "בואו עמי, נוכל לעשות את זה יחד, תנו לאמריקה להיות חזקה יותר, תנו לנו להיות התקווה של התבל".

עצרת בחירות של מיט רומני בעיר אנגלווד, אוהיו. 3 בנובמבר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
עדיין לא אמר את המילה האחרונה. רומני באוהיו/GettyImages, Justin Sullivan

לפי פרשני האתר "פוליטיקו", שמעריכים כי רומני יפסיד בבחירות, ישנן כמה השערות לכישלון הקמפיין של רומני. הראשונה שבהן היא הקמפיין הלא-ממוקד של המועמד הרפובליקני, שהתבסס על מתקפות נגד הנשיא אובמה, אך מנגד לא סיפק תכנית מפורטת לשיקום הכלכלה. סיבה נוספת שמציין האתר היא ביזור סמכויות לניהול קמפיין הבחירות - ונטייה ל"חיסול" בעלי-תפקידים שסרחו בניהול באמצעות הדלפות אנונימיות לתקשורת. כמו כן, מזכיר האתר שרומני מעולם לא קיבל תמיכה גדולה מספיק מבכירי המפלגה הרפובליקנית, וכי אם ייכשל ברגע האמת, הוא צפוי לשאת באחריות לבדו.

לקריאה נוספת
מדוע כל כך הרבה אמריקנים אדישים להצבעה השנה?
מה הסיכוי האמיתי של מיט רומני לנצח את הבחירות?
כיצד הגיע הניו-יורק טיימס להתערבות של 2,000 דולר על תוצאות הבחירות?

עצרת בחירות של מיט רומני בעיר אנגלווד, אוהיו. 3 בנובמבר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
תומכים של מיט רומני, אתמול באוהיו/GettyImages, Justin Sullivan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully