וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סנדי": מקום 4 ברשימת האסונות היקרים בארה"ב

1.11.2012 / 22:53

מומחים העריכו היום כי ערך החורבן הינו פי שניים מכפי שהוערך בתחילה - כ-50 מיליארד דולרים. בתוך כך, הממשל יעניק מימון נרחב לניו יורק ולניו ג'רזי: "הוראה של אובמה"

יח"צ

(צפו בתיעוד של "סנדי" פוגעת בברוקלין)

עם התבהרות ממדי האסון בחוף המזרחי של ארצות הברית עקב הסופה "סנדי", מתבהרים גם ממדי ההשקעה הכספית שייאלץ הבית הלבן להקדיש לשיקום האזור. לאחר שבתחילת השבוע הודיעה השרה לביטחון המולדת, ג'נט נפוליטנו, כי השיקום עשוי להיות "היקר ביותר בתולדות ארה"ב", העריכו היום מומחים כי הנזק הכלכלי שנגרם בסופה עשוי להגיע ל-50 מיליארד דולרים, בנוסף ל-20 מיליארד נוספים עבור רכוש מבוטח.

הסופה "סנדי" בארה"ב - סיקור מלא בוואלה! חדשות

בחוף המזרחי מתקשים להתאושש מנזקי "סנדי". רויטרס
סנדי שנייה רק לקתרינה ברשימת הסופות היקרות בתולדות ארה"ב./רויטרס

ההערכה, שפורסמה על ידי חברת Eqecat העוסקת באומדן נזקי אסונות, הינה כפולה מזו שהייתה מקובלת עד כה. לדברי מומחים בחברה, הקפיצה המשמעותית בסכום נובעת מהערכה מחודשת של הנזק שנגרם לתחבורה התת-קרקעית ולתשתית החשמל. הערכה זו ממקמת את סנדי במקום הרביעי ברשימת האסונות היקרים בהיסטוריה של ארצות הברית, אחרי הוריקן קתרינה, מתקפת ה-11 בספטמבר והוריקן אנדרו.

מפה מתעדכנת של נתיב הסערה ושל האזורים המנותקים מחשמל

בתוך כך הודיע הממשל האמריקאי כי בעשרת הימים הבאים, יכסה לחלוטין את כלל ההוצאות על אספקת חירום של חשמל ותחבורה ציבורית באזורי האסון בניו יורק וניו ג'רזי. קרייג פוגאט, בכיר בסוכנות החירום הפדרלית, הודיע כי הסוכנות קיבלה את ההוראה להענקת המימון ישירות מהנשיא ברק אובמה, שביקר אתמול באטלנטיק סיטי שבניו ג'רזי על מנת לבחון מקרוב את נזקי הסופה.

"אין הערכות סופיות על היקף הנזק. אנחנו עדיין במצב של תגובה מיידית", אמר פוגאט לכלי התקשורת. "תיאומים לגבי חלוקת ההוצאות ייקבעו בהמשך... אנחנו עוד לא יכולים אפילו לומר בביטחון איך ייראה החשבון הסופי".

רשימה מתעדכנת: אילו שירותים פעילים כעת בניו יורק?

עד כה נהרגו כתוצאה מהסופה קרוב ל-160 בני אדם, כמחצית מהם באיים הקריביים והמחצית השנייה בארצות הברית. הסופה נחלשה, והיא נמצאת כעת מעל קנדה. בעיר ניו יורק, הרכבת התחתית שבה הבוקר לפעילות חלקית, אולם למאות אלפי בני אדם בעיר עדיין אין חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully