וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 הרוגים בסופה "סנדי", הסאבווי בניו יורק הוצף והושבת

30.10.2012 / 20:10

ההערכה היא כי הנזק שהסבה הסופה "סנדי" יגרום להשבתה של כל 468 תחנות הרכבת התחתית לפחות בארבעת הימים הקרובים. בורסות וול סטריט יחזרו לפעול מחר

צילום: צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שעלו לרשת, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

שעות ארוכות לאחר שהכתה במדינות החוף המזרחי בארצות הברית, ממשיכים להתבהר נזקי הסופה "סנדי", שגבתה עד כה את חייהם של לפחות 50 בני אדם בארה"ב, של אדם נוסף בקנדה ושל כמעט 70 בני אדם כשחלפה קודם לכן באיים הקריביים. כלי תקשורת ברחבי ארצות הברית דיווחו כי מרבית הקורבנות נהרגו מקריסת עצים. עוד דווח, כי מיליוני תושבים נותרו היום ללא אספקת חשמל בעקבות הגעת הסופה האימתנית.

הסופה "סנדי" - כותרות אחרונות
בוקר של הרס בניו יורק ובניו ג’רזי: 33 הרוגים מהסופה ”סנדי”
צפו: ”סנדי” השליכה מכלית ענק אל החוף בניו יורק
”אזור אסון” בניו יורק; סכר שקרס הציף ערים בניו ג’רזי

צפו במסלול הסופה ובאזורים המנותקים מחשמל

מלוא הנזק שהסבה הסופה אמנם טרם נאמד, אך נראה כי מדינת ניו ג'רזי חוותה את הנזק הרב ביותר. שוטרים וכבאים, שחלקם בעצמם איבדו את בתיהם, מגישים סיוע לאלפים שפונו מבתיהם בעקבות השיטפונות וההצפות. "אנו נמצאים בעיצומו של חיפוש עירוני והצלה. הצוותים שלנו פועלים מהר ככל האפשר", אמר היום מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי. "ההרס בג'רזי הוא מהנוראים שראינו אי פעם. לפי שעה, לא ניתן לאמוד את הנזק מהסערה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

7.4 מיליון בני אדם נותרו ללא אספקת חשמל ברחבי ארצות הברית. חברות התעופה ביטלו למעלה מ-15 אלף כרטיסי טיסה מסביב לעולם וייתכן כי יעברו כמה ימים עד שהנוסעים יוכלו להגיע למחוז חפצם. בקווינס נהרסו כמאה בתים בשריפה גדולה ובניו יורק פונו 200 מטופלים מבית חולים לאחר שהגנרטור החלופי הפסיק לעבוד.

נזקי הסופה "סנדי" בניו יורק, ארה"ב, אוקטובר 2012. AP
וירג'יניה, היום/AP

חרף הנזקים, נראה כי בארצות הברית מעוניינים לחזור לשגרה בהקדם. בתום יומיים בהן היו סגורות, צפויות הבורסות בוול סטריט לחזור מחר לפעילות. כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי בניין הבורסה ברחוב וול סטריט לא נפגע, למרות ההצפות במנהטן תחתית. "זירת המסחר והבניין של בורסת ניו יורק בסדר גמור", ציין דובר ה-NYSE, שהוסיף כי הוא מצפה לפתיחה "חלקה" מחר.

"זו הייתה סופה נוראה, אולי הכי קשה שהייתה לנו"

הרכבת התחתית בניו יורק, לעומת זאת, צפויה להיות מושבתת לפחות בארבעת הימים הבאים – כך לפי הערכתו של ראש העיר, מייקל בלומברג. "מערכת הרכבת התחתית של העיר ניו יורק בת 108 שנים, אך מעולם לא התמודדה עם אסון הרסני כמו זה של אמש", אמר יו"ר רשות התעבורה מטרופוליטן, לאחר שמנהרות הרכבת הוצפו בסופה. לדבריו, באחת מתחנות הרכבת התחתית במרכז העיר הגיעו המים "עד התקרה, פשוטו כמשמעו".

נזקי הסופה "סנדי" בווירג'יניה, ארה"ב, אוקטובר 2012. AP
ניו יורק ,היום/AP

"קשה מאוד להעריך אילה אזורים יחזרו (לפעול) קודם", אמרה דוברת הרשות, דיירדה פארקר. לדבריה, כאשר תחזור הרכבת התחתית לפעול, "זה יהיה בהדרגה" ובשילוב עם אוטובסים. ראש העיר בלומברג העריך כי תנועת האוטובוסים תתחדש כבר במהלך היום באופן חלקי ומחר – באופן מלא.

כ-5.3 מיליון בני אדם עושים שימוש בשירותי הרכבת התחתית בניו יורק בסופי שבוע. המערכת, אשר פועלת מסביב לשעון, כוללת 21 נתיבי נסיעה ולא פחות מ-468 תחנות. היא משתרעת על פי מסלול של 1,062 קילומטרים.

נזקי הסופה "סנדי" במרילנד, ארה"ב, אוקטובר 2012. AP
מרילנד, היום/AP

ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, ערך היום מסיבת עיתונאים בעקבות ההרס. "הסופה עזבה את ניו יורק", אמר. "זו הייתה סופה נוראה, אולי הכי קשה שהייתה לנו. המשימה הראשונה היא להציל חיי אדם". לדבריו, 22 שריפות אירעו במהלך הסופה, רובן תחת שליטה. הוא הוסיף כי רבים מתושבי ניו יורק איבדו את בתיהם וכי 76 מקלטים פתוחים לטובת אלה שנאלצו להתפנות. "המשימה הראשונה שלנו היא להגן על חיי אדם ולכן פינינו אנשים", הסביר והוסיף כי הוא צופה כי מספר ההרוגים יעלה.

נושא: בית שהוחרב בסופה "סנדי" במדינת קונטיקט, ארה"ב, אוקטובר 2012. רויטרס
קונטיקט, היום/רויטרס

"יש הצפות ברכבת התחתית וגם המנהרות מוצפות ויהיה קשה לשקם אותן", הוסיף בלומברג ואמר כי כעת נעשות פעולות להפעלת תחבורה ציבורית חלופית. "עד מחר נשקם את רוב התחבורה הציבורית", הבטיח. לדבריו, נכון לעכשיו, המרחב האווירי של ניו יורק סגור. הוא קרא לתושבים להימנע מנסיעה לעבודה, כאשר הנסיעה אינה בטוחה והזהיר מהתקרבות לכבלי חשמל חשופים. "רוב הסופה מאחורינו", אמר.

נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית. רויטרס
נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית/רויטרס
נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית. רויטרס
נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהטן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully