וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק תחת מים: הרוגים, הצפות והפסקות חשמל

"סנדי" כבר גבתה 15 קרבנות. 6.5 מיליון מנותקים מחשמל, בית חולים בניו יורק פונה ומצב חירום הוכרז במתקן גרעין בניו ג'רזי. חברת החשמל: "עד שבוע להשבת הזרם לרשת"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

הסופה "סנדי" ממשיכה הבוקר (שלישי) להמיט חורבן על החוף המזרחי של ארצות הברית. גם לאחר שהורדה הלילה מדרגה של סופת הוריקן לסופה פוסט-טרופית, הנזקים לא פוחתים. לפחות 15 בני אדם נהרגו מאז הכתה הסופה בחופי ארצות הברית, מצפון קרוליינה, דרך וירג'יניה המערבית ועד לקונטיקט, מיליונים נותרו ללא חשמל, תחנות רכבת תחתית בניו יורק הוצפו, בית חולים פונה מחשש להצפות, ומצב חירום הוכרז במתקן גרעיני בניו ג'רזי. חברת החשמל של ניו יורק, קון אדיסון, הודיעה כי ייתכן שיחלוף שבוע עד שכל רשת החשמל בעיר תשוב לפעילות סדירה בעקבות הנזקים שגרמה הסופה, שפגעה הלילה בחופיה המזרחיים של ארצות הברית.

עוד על "סנדי":
הסופה "סנדי" הכתה בארה"ב: 13 בני אדם נהרגו
אובמה: "זה יהיה סיפור ארוך, אך אנחנו ערוכים"
מורה נבוכים: מה גרם לסופה האימתנית במזרח ארה"ב?
"פרנקנסטורם" בניו יורק: העיר משותקת, הבורסות ננעלו

מכוניות שקועות במים בניו יורק לאחר הגעת ההוריקן "סנדי" לחוף המזרחי בארה"ב, אוקטובר 2012. AP
מכוניות תקועות בהצפות בניו יורק, הלילה/AP

הוועדה לפיקוח על הגרעין בארצות הברית הודיעה הבוקר על מצב החירום במתקן לייצור אנרגיה גרעינית "אויסטר קריק" בשל הגעת הסופה. החשש הוא שעלייה נוספת במפלס המים תחייב אספקת חירום של מים שיקררו את מוטות הדלק הגרעיני במקום, השוכן לחופי האוקיינוס. האזהרה באה לאחר שהמים במתקן עלו מעלה לגובה של שני מטרים, מה שעלול להשפיע על המשאבות המזרימות מים למקום.

מהמרכז הרפואי "לנגון" של אוניברסיטת ניו יורק פונו כ-200 בני אדם עקב ההצפות, והחולים הועברו לבתי חולים חלופיים באזור. כמו כן, המרתף בבית החולים "בלוויו" בניו יורק הוצף, והמרכז פועל כעת באמצעות גנרטור חירום. שלושת נמלי התעופה בניו יורק נסגרו בעקבות הצפות, ואלפי טיסות לאזור וממנו קורקעו ברחבי העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צפו בשידור ישיר מהחוף המזרחי בארה"ב

LIVE

לפחות שבע תחנות של הרכבת התחתית, באזור שמתחת לנהר איסט הוצפו לגמרי עקב הגשמים שמביאה עמה הסופה. התחבורה הציבורית בעיר מושבתת מאז יום ראשון בלילה. מנהל רשות התחבורה העירונית (MTA) מסר היום כי מדובר באסון הקשה ביותר בהיסטוריית מערכת הרכבת התחתית בניו יורק. "מערכת הרכבת התחתית של ניו יורק בת 108, אולם היא מעולם לא עמדה מול אסון כה הרסני כמו מה שחווינו אמש", הוא ציין. "כולנו ב-MTA מחויבים לשקם את המערכת מהר ככל הניתן, על מנת לסייע להשיב את ניו יורק לשגרה".

צפו במסלול הסופה במפה האינטראקטיבית

נחשולים גדולים שהכו בדרום מנהטן והציפו תחנות כוח גרמו להפסקת חשמל באזורים נרחבים. בסך הכל, כ-6.5 מיליון בני אדם נמצאים כעת ללא חשמל ב-13 מדינות שונות. הרשת הארצית, המספקת חשמל למיליוני לקוחות ברחבי המדינה, מעריכה כי ייתכן שיושפעו 60 מיליון איש לפני שהסופה תחלוף. כמו כן, למעלה ממיליון איש נדרשו להתפנות מבתיהם בעשרות מדינות, מאז הכתה הסופה לראשונה באזור אטלנטיק-סיטי אתמול בעוצמה של קרוב ל-150 קילומטרים בשעה. באזור "באטרי פארק" שבדרום מנהטן נרשמה גאות של למעלה מארבעה מטרים, אשר שברו את השיא של הוריקן "דונה" משנת 1960.

צפו בפיצוץ במפעל לייצור חשמל בניו יורק

לפחות 13 בני אדם נהרגו, מהם חמישה בניו ג'רזי - גבר ואישה שהטנדר בו נסעו פגע בעץ, שניים נוספים שנהרגו מפגיעת עץ שנפל על מכוניתם, ואדם שעץ פגע בביתו. במדינת ניו יורק נהרגו חמישה, מהם שלושה מנפילות עצים. אישה נוספת נהרגה בפנסילבניה, גם כן מפגיעת עץ. בווירג'יניה המערבית נהרגה אישה בת 48 כתוצאה מהתנגשות מכוניתה במשאית מלט. זאת בנוסף לקרוב ל-70 בני אדם שהרגו באיים הקריבים בשלב מוקדם יותר של הסופה.

מנהטן מתנתקת מחשמל בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
מנהטן מנותקת מחשמל בעקבות הסופה/AP

עד כה, 23 מדינות שונות נמצאות תחת אזהרה בשל הרוחות החזקות של הסופה "סנדי". על פי ההערכות של הרשויות בארצות הברית, ההפסדים כתוצאה ממנה יכולים להגיע לשבעה מיליארד דולרים, וזאת רק בהתבסס על נזקי הרוח, מבלי לקחת בחשבון את נזקי המים.

צפו במפה מטאורולוגית של התקדמות הסופה

תחילה חזו ש"סנדי" תיחלש עם תנועתה אל תוך היבשת, אולם עין הסערה צפוי לנוע באיטיות לכיוון צפון, דבר שמשמעותו רוחות עזות וגשם סוער גם מחר. חזאים אומרים כעת שהסופה ככל הנראה תיתקל בחזית קרה, מה שייצור "סופר-סופה", אשר תיצור גם שיטפונות בזק וסופות שלגים.

(עדכון ראשון - 9:39)

סופה סנדי ארה"ב. GettyImages
נחשולים הציפו גם תחנות כוח/GettyImages
פינוי בית חולים בניו יורק במהלך הסופה "סנדי", אוקטובר 2012. AP
בית חולים בניו יורק פונה, החולים הועברו לבתי חולים אחרים/AP
סופה סנדי ארה"ב. GettyImages
כבישים ראשיים ותחנות רכתבת תחתית הוצפו/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ שנאי חשמיל במנהטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully