וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "זה יהיה סיפור ארוך, אך אנחנו ערוכים"

יעל אבן אור, ארה"ב

29.10.2012 / 18:07

נשיא ארה"ב נשא דברים לקראת הגעת הוריקן "סנדי" למדינות החוף המזרחי הלילה. לדבריו, הסופה תשפיע על מיליונים: "ייקח זמן רב להתאושש". בינתיים, בתי הספר והבורסות שותקו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

סופת ההוריקן "סנדי" אמנם רחוקה עדיין אלפי קילומטרים מהחוף המזרחי של ארצות הברית, אך כבר הספיקה כבר לשתק את הבורסות בניו יורק, אשר יישארו סגורות גם מחר, ואת מערכת התחבורה הציבורית. הלימודים בבתי הספר בוטלו ותושבי האזורים הנמוכים של העיר ושל עיירות נוספים בסביבתה קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם, לקראת הגעת הסופה לחוף בשעות הלילה (שלישי, שעון ישראל).

שידור חי של הסופה ממרילנד, ארה"ב

LIVE

הכל על הוריקן "סנדי"
מורה נבוכים: מה גרם לסופה האימתנית במזרח ארה”ב?
ההוריקן ”סנדי” מתחזק: 17 בני אדם נטשו ספינה
”פרנקנסטורם” בניו יורק: העיר משותקת, הבורסות ננעלו

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נשא הערב (שני) דברים בנוגע לסופה, לאחר שחזר לוושינגטון הבירה מוקדם יותר היום מכיוון שביטל אירוע בחירות בפלורידה. "אנחנו צופים שמרכז הסערה יגיע מתישהו הערב (שעון ארה"ב), אבל בגלל טבעה של הסופה הזאת, אנחנו בטוחים שזה הולך להיות סיפור ארוך, שישפיע על חלק גדול מהמדינה, ומיליונים רבים יושפעו מהסופה הזו", אמר אובמה. "ולכן המסר החשוב שלי לאומה הוא – אנא הקשיבו לרשויות. אל תשאלו שאלות באשר למסרים שאתם מקבלים, הגיבו להם באופן מיידי. פעלו במהירות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נושא דברים על הוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. רויטרס
"אנחנו מוכנים לטיפול ראוי בתוצאות הסופה". אובמה, הערב/רויטרס

"החדשות הטובות הן שהרשויות עברו כמה ימים טובים של הכנות, היה שיתוף פעולה טוב בין הממשל הפדרלי למדינות השונות, ולכן אנחנו מעריכים שאנחנו מוכנים לטיפול ראוי בתוצאות הסופה", הוסיף הנשיא. "אבל אלה שלא יקשיבו לרשויות – דעו שאתם שמים את צוותי החירום בסכנה". לדבריו, "גם אחרי שתיגמר הסופה, ייקח זמן רב עד שהתחבורה הציבורית תחזור לסדרה".

אובמה הוסיף כי הוא סבור שכולם מתייחסים לסופה "ברצינות רבה" וכי כל ההכנות בוצעו. "תהיה סופה גדולה, תהיה סופה קשה, אך הדבר הנפלא באמריקה הוא שבזמנים קשים כאלה כולנו מתאחדים", אמר בגאווה. "ייקח לנו זמן רב להתאושש אבל החדשות הטובות הן שאנחנו נתאושש". לדבריו, "אני לא דואג כרגע לבחירות - הבחירות ידאגו לעצמן בשבוע הבא".

חוף הים באטלנטיק סיטי, לקראת הגעת הוריקן סנדי. ניו ג'רזי, ארה"ב, 29 באוקטובר 2012. GettyImages
"הדבר הנפלא באמריקה הוא שבזמנים קשים כאלה כולנו מתאחדים"/GettyImages

גם בשכונות "הבטוחות" יותר בניו יורק מקדימים תרופה למכה. המסעדות בשכונות אלה נסגרו ועל דלתות הכניסה הוצבו שלטים מתנצלים, שמתנים את הפתיחה המחודשת של המסעדות ביום שלישי בכך שמזג האוויר יאפשר זאת. עם זאת, בתי הקפה והמרכולים פתוחים בחלקם והתושבים מנהלים, לפי שעה, את שגרת חייהם כרגיל. העובדים, אשר גרים בקרבת מקום בדרך כלל, מספרים כי הם פתוחים עד להודעה חדשה, כלומר עד שמזג האוויר לא יאפשר לאיש לצאת מהבית.

ההכנות להוריקן "סנדי" בארה"ב בעיצומן, אוקטובר 2012. רויטרס
ההיערכות הטובה היא לקח מהסופות הטרופיות שפקדו את האזור בשנה שעברה. ניו יורק, היום/רויטרס

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, אמר כי כאלף אנשי המשמר הלאומי נוספים הוזעקו לאזור ובכך הוכפל מספר הכוחות שנקראו לסייע בהתמודדות עם ההוריקן האימתנית. לדבריו, הכוחות יסייעו בהכנות ל"סופה היסטורית אפשרית" וכדי להתמודד עם נזק נרחב שעלול להיגרם בעקבותיה. הוא הוסיף כי "האירוניה האכזרית" היא שההיערכות הטובה היא לקח מהסופות הטרופיות שפקדו את האזור בשנה שעברה.

במסיבת עיתונאים שערך בשעות הצהריים (שעון ישראל) הודיע קומו כי מנהרת הולנד ומנהרת ברוקלין ייסגרו לקראת שעות הערב בשל חשש להצפות. הוא אמר גם כי הוריקן "סנדי" כבר הגיעה לרמות של הוריקן "איירין" מהשנה שעברה, אך צפויה להיות רצינית יותר. הוא הודה לממשלה הפדרלית ואמר כי לא יכול היה "לבקש יותר מהשותפים הפדרליים שלנו".

אובמה ביטל שני אירועי בחירות

בתוך כך, אובמה ביטל היום את הופעתו בעצרת בחירות בפלורידה כדי שיוכל לפקח על ההכנות לקראת ההוריקן מוושינגטון. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, הוסיף כי אובמה ביטל גם אירוע בחירות שאמור היה להיערך מחר במדינת וויסקונסין. גם יריבו הרפובליקני, מיט רומני, ביטל אירוע בחירות היום בוויסקונסין ואת האירועים שתוכננו למחר.

"מה שאנו רואים עכשיו זו רק ההתחלה של מה שנראה גרוע יותר בהמשך", אמר דיוויד סטארק, מהשירות המטאורולוגי באפטון שבניו יורק. לדבריו, הגלים שגובהם הגיע כבר לכשלושה מטרים הבוקר עוד יתגברו. "אנו צפויים לראות גלים בגובה עשרה או 12 פיט (כארבעה מטרים) שהם בקטגוריה של הצפה גדולה", הסביר.

מפה העוקבת בזמן אמת אחר התקדמות הסופה:

ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, הורה כאמור ללמעלה מ-370 אלף תושבים המתגוררים באזורים הנמוכים להתפנות מבתיהם ולמעלה ממיליון תלמידים נקראו שלא להגיע לבתי הספר. בנוסף, 76 מקלטים נפתחו בבתי ספר ברחבי העיר כדי לקלוט את התושבים המפונים. עד כה נקלטו במקלטים כ-3,000 אזרחים ו-73 חיות מחמד. הרכבת התחתית השביתה את פעילותה כבר אמש, כאשר כל אחת מ-468 התחנות של ניו יורק הושבתו.

ההכנות להוריקן "סנדי" בארה"ב בעיצומן, אוקטובר 2012. רויטרס
"כולנו גאים מאוד במסירות לשרת את הציבור"/רויטרס

"אנו זקוקים לעובדים בעיר", אמר בלומברג בשיחה עם כתבים. "כולנו גאים מאוד במסירות לשרת את הציבור וזה משהו שנהיה חייבים לדבוק בו. ייתכן וזה יהיה לא נוח, ואני מקווה שזה לא יהיה מסוכן, אך עובדי העיר נמצאים כאן כדי לסייע לאחרים, ואני סבור שהם מבינים זאת".

ההכנות להוריקן "סנדי" בארה"ב בעיצומן, אוקטובר 2012. רויטרס
"האינטנסיביות של הסופה הזו מראה כי יהיו ללא ספק כמה מקרי מוות"/רויטרס

מושל מרילנד, מרטין אומלי, העריך בזהירות כי נזקי הסופה לא יהיו פשוטים. "יהיו הרוגים בסופה", אמר במסיבת עיתונאים שקיים במרכז החירום המקומי. "אנחנו צריכים לשים לב אחד לשני, אך האינטנסיביות של הסופה הזו מראה כי יהיו ללא ספק כמה מקרי מוות כתוצאה מהשיטפונות והמגלים הגבוהים". הוא קרא לתושבים להסתגר בבתיהם. "לפנינו 24 עד 36 שעות ארוכות", אמר. "ככל שהתושבים יגלו יותר אחריות, כך יהיו פחות מקרי מוות". מושל פילדלפיה, מישל נוטר, אמר כי "זה רע וזה רק הולך להיות גרוע יותר". לדבריו, "נעשה קר יותר, גשום יותר והרוחות חזקות. זו סופה רצינית ועליכם לקחת זאת ברצינות".

תחנת רכבת מושבתת בהיקסוויל לקראת הגעת הוריקן סנדי. ניו יורק, ארה"ב, 29 באוקטובר 2012. GettyImages
תחנת רכבת מושבתת בהיקסוויל לקראת הגעת הוריקן סנדי. ניו יורק, ארה"ב, 29 באוקטובר 2012/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully