וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת הליכוד אישרה ברוב עצום את האיחוד עם ישראל ביתנו

פנחס וולף

29.10.2012 / 18:40

למרות מאמצי השר מיכאל איתן, קיימה ועידת הליכוד הצבעה גלויה על האיחוד עם ליברמן, ואישרה את ההצעה. נתניהו: "האיחוד לא ישנה את הליכוד, אך ישנה את מדינת ישראל"

עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מחטף בוועידת הליכוד? למרות מאמציו של השר מיכאל איתן לאסוף די חתימות כדי לכפות הצבעה חשאית בעניין איחוד הרשימות עם ישראל ביתנו, הפתיע הערב (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והחל לנאום בפני הוועידה בגני התערוכה כבר בשעה 18:30, במקום כשעה מאוחר יותר. על כן, לא הספיק השר איתן להגיש את רשימת השמות, ההצבעה הייתה הגלויה – והצעת האיחוד אושרה ברוב עצום. השר איתן, מצדו, טוען כי לא מדובר במחטף, שכן בית הדין אישר את דבר הגשת החתימות עד 17:30, בלא ידיעתו. על כן, לדבריו, אין בכוונתו לערער על ההחלטה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א ,אוקטובר 2012. דרור עינב
נתניהו נואם בוועידת הליכוד, הערב/דרור עינב

"באתי היום כדי לבקש מכם להצביע בעד ליכוד חזק, בעד ראש ממשלה חזק, בעד ממשלה חזקה ובעד מדינת ישראל חזקה", אמר נתניהו בפתח נאומו בוועידה. "הליכוד יישאר מפלגה עצמאית. האיחוד יאפשר לנו להמשיך להנהיג בעצמה כשאנחנו נשענים על גוש גדול של המחנה הלאומי המלוכד. הליכוד ימשיך להיות מפלגה לאומית וליברלית, תנועה של כל אזרחי ישראל".

לדבריו, "ההצבעה היום בעד איחוד הרשימות לא תשנה את הליכוד, אבל היא כן תשנה את מדינת ישראל כי באיחוד הכוחות השגנו את הכוח לשנות ולהנהיג בעוצמה את מדינת ישראל". הוא ביקש להדגיש: "אני מתכוון להמשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד הרבה שנים, והליכוד ימשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד הרבה שנים. בעזרכם ובעזרת השם נזכה שוב לאמון העם להנהיג את ישראל בעצמה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ינון מגל וגדעון סער באולפן וואלה! , ועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א, אוקטובר 2012. דרור עינב
גדעון סער בגני התערוכה, יחד עם מגיש וואלה! חדשות ינון מגל והעיתונאי הראל סגל, הערב/דרור עינב

שר החינוך, גדעון סער, אמר לוואלה! חדשות כי הוא היה הראשון בקרב השרים וחברי הכנסת שהתבטא בנושא, וכי אין שאלה לגבי מהי עמדתו. "אני חושב שאנו צריכים להתלכד סביב הצעת ראש הממשלה. יש חששות, יש ספקות, יש קשיים, אבל ברגע זה גם אלה שיש להם ספקות חייבים להבין שנסיגה מהמהלך תגרום נזק כבד", ציין סער. "אנחנו נשמור על האופי שלנו כתנועה דמוקרטית, עממית, מרכזית ומסורתית".

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר בהגיעו לגני התערוכה לוואלה! חדשות כי הוא חד משמעית בעד ההסכם. "תפקידי אינו לחלק ציונים לראש הממשלה. בסוג העבודה שלנו אי אפשר לשתף הרבה מאוד אנשים בכל דבר. הליכוד הוא המפלגה הדמוקרטית ביותר בישראל, חברי הוועידה עושים את כל מאזן השיקולים. אני לא אגיד שאין גם חסרונות אבל אני חושב שהיתרונות גוברים וכשאנחנו רוצים להסיר את המסכות מלפיד ומיחימוביץ', כשאנחנו רוצים שהמחנה הלאומי יתאחד, סך היתרונות גוברים על החסרונות".

לדבריו, המערכת הפוליטית עברה עשרות שינויים. "זה לא בהכרח אומר שזה יבוא על חשבון הליכוד, הרי כל ההסכם הזה הוצג לציבור ביום חמישי בערב", ציין השר ארדן. "יש מחלוקות בינינו לישראל ביתנו. כאשר הקמפיין יעלה, יהיה ברור יותר על מה יהיה שיתוף פעולה עם ישראל ביתנו. לדעתי זה יעבור ברוב גדול".

הערכות לקראת ועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א, אוקטובר 2012. דרור עינב
ההצעה עברה ברוב עצום/דרור עינב

סגן השר איוב קרא ציין באזני וואלה! חדשות כי גם הוא תומך בהסכם האיחוד. "הליכוד היא מפלגה מאוד דמוקרטית, מאוד מיוחדת. בכל לשון של רצינות, אנחנו היום נעבור את המשוכה הזאת, נלך לדרך חדשה", אמר סגן השר. "ראש הממשלה הוא אחד האנשים החכמים שהכרתי, ובטח הוא עשה בדיקות עומק לגבי משמעות האיחוד הזה. אני מעריך כי אילו הוא לא היה מעריך שזה יביא את מה שהוא רוצה, הוא לא היה הולך למהלך הזה".

ליברמן: "יוצאים לדרך משותפת למען מדינת ישראל"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לאישור המהלך, ואמר: "האישור שנתנו היום חברי ועידת הליכוד לריצה המשותפת עם ישראל ביתנו הוא צעד היסטורי וחשוב שמוביל לחיזוק מדינת ישראל ולהובלתה על ידי הנהגה מנוסה ומאוחדת. הוא יאפשר להקים לאחר הבחירות ממשלה יציבה וחזקה שתוכל להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל. צעד זה יחזיר את יכולת המשילות וייצור חוסן פנימי ועוצמה כלפי חוץ. אני מברך את חברי הליכוד. ביחד אנו יוצאים לדרך משותפת למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

ההסכם לריצה המשותפת בין הליכוד לישראל ביתנו חולק בכניסה לוועידת הליכוד הערב, וכולל סעיף אחד בלבד של ריצה משותפת, המשלבת באופן פרופורציונלי את הסיעות לפי מצבן כיום: 27 מנדטים לליכוד ו-15 מנדטים לישראל ביתנו.


(עדכון ראשון: 17:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully