וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש המאסר של ברלוסקוני יקוצץ לשנה אחת בלבד

יום אחד בלבד לאחר שהורשע בהעלמת מס ונידון לארבע שנים מאחורי סורג ובריח, מסתמן: עונשו של ראש ממשלת איטליה לשעבר יופחת ב-75% בזכות חוק שחוקקו בעבר יריביו הפוליטים

רק אתמול (שישי) הדהים בית המשפט במילאנו את איטליה כשהודיע על העונש החמור שהשיתו שופטיו על ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני - ארבע שנות מאסר. והנה, כבר הבוקר מסתמן כי ברלוסקוני בן ה-76, שהורשע בהעלמת מס, לא יישב יותר משנה אחת מאחורי הסורגים. בית המשפט במילאנו אמר כי ההקלה בעונשו של ראש הממשלה האיטלקי לשעבר נובעת מחוק החנינה שחוקק בשנת 2006 על ידי חברי המפלגה היריבה של ברלוסקוני, במטרה להפחית את הצפיפות בבתי הכלא.

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני בזמן המשפט בו הורשע. רויטרס
בעבר הורשע בארבעה משפטים. ברלוסקוני במהלך משפטו, אתמול/רויטרס

כאמור, אתמול הואשם ברלוסקוני בהעלמת מסים, שהתמקדה ברכישת זכויות על סרטים אמריקאיים שביקש לשדר בערוץ טלוויזיה איטלקי שבבעלותו. הוא הורשע יחד עם אדם נוסף עמו רכש זכויות על הסרטים, כאשר את התשלומים עבור הרישיון לשדרם באיטליה העבירו השניים דרך חברות זרות, במטרה להימנע מתשלום מס. השופטים טרם נימקו את החלטתם לדון את ברלוסקוני למאסר ארוך יותר משדרשה התביעה - שלוש שנים ושמונה חודשים. עורכי דינו של ברלוסקוני אמרו כי גזר הדין הוא "פשוט לא ייאמן", וכי הם מקווים ל"גישה שונה" מצד בית הדין לערכאות.

ברלוסקוני למוד מאבקים משפטיים. בעבר הורשע בארבעה משפטים שנוהלו נגדו, אך מעולם לא נידון למאסר. עורכי דינו של ברלוסקוני ערערו על החלטת בית המשפט דקות לאחר הכרעת הדין, שאסרה עליו, בין היתר, להחזיק בתפקיד ציבורי לחמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully