וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בארה"ב: אנשי קו קלוקס קלאן הציתו שחורה

שרמקה מופיט בת ה-20 סיפרה שצעירים בברדסים לבנים שפכו עליה חומר דליק והציתו אותה. היא סובלת מכוויות חמורות. על רכבה נמצאו האותיות KKK – קיצור שמו של הארגון הגזעני

חשד לתקיפה על רקע גזעני במדינת לואיזיאנה שבארצות הברית: צעירה בת 20 מאושפזת במצב קריטי בבית חולים, לאחר שככל הנראה הותקפה על ידי שלושה גברים ששפכו עליה חומר דליק ואז הציתו אותה. לפני שעזבו את המקום הם אף ריססו על רכבה את האותיות KKK, ראשי התיבות של ארגון "קו קלאקס קלאן", שחבריו מאמינים בעליונות הגזע הלבן.

הצעירה, שרמקה מופיט, התקשרה ביום ראשון בלילה למוקד החירום המשטרתי ודיווחה כי הותקפה בפארק בעיירה ווינסבורו שבה היא מתגוררת. שוטרים שהגיעו למקום מצאו אותה כשחצי מגופה מכוסה בכוויות. מופיט סיפרה לשוטרים כי הגברים התיזו עליה את הנוזל הדליק ואז העלו אותה באש. היא הצליחה לכבות את האש בעזרת ברז מים סמוך עוד לפני בטרם הגעת הניידת. מופיט סובלת מכוויות בעיקר בידיה, חלק מהן בדרגה שלישית. ה-FBI חוקר אם מדובר בפשע שנאה, אך עד אתמול לא נעצרו אנשים ולא אותרו כלי רכב חשודים באזור.

בשיחת החירום למוקד המשטרתי סיפרה מופיט הנסערת כי הגברים שתקפו אותה עטו על ראשם ברדסים לבנים ולכן לא הצליחה לראות את פניהם. דבר נוסף שמקשה על חקירת נסיבות האירוע הוא העובדה שבפארק לא הותקנו מצלמות אבטחה. עם זאת, המעבדה לזיהוי פלילי חוקרת כמה ראיות שנאספו בזירה. קווין קוב, השריף המקומי, כינה את האירוע "מחריד" ואמר כי המשטרה "תעקוב אחר הראיות ותביא לכך שהצדק ייצא לאור".

צפו בכתבה על מופיט ברשת המקומית WTVM

אדנה, אמה של מופיט, סיפרה כי בתה הגיעה לפארק כדי להתאמן. "למיטב ידיעתי, היא מעולם לא הייתה מאוימת", אמרה האם בדמעות במסיבת עיתונאים בבית החולים שבו מאושפזת בתה. היא סיפרה כי שרמקה סובלת מ-60% כוויות והוסיפה כי "מעולם לא חשבתי שמשהו כזה יכול לקרות בווינסבורו". האם הכחישה דיווחים שונים על כך שבתה לבשה חולצה שעליה תמונה של הנשיא ברק אובמה בזמן שהותקפה.

אוטיס צ'יסלי, נשיא הסניף המקומי של ארגון זכויות האזרח NAACP שעומד בקשר עם משפחתה של מופיט, אמר כי הוא ממתין לפרטים נוספים על האירוע לפני הסקת מסקנות על אירוע גזעני. "צריך להיות זהירים", הוא אמר, אך הוסיף כי ללא קשר לתקיפה, הגזענות והפעילות של אנשי קלו קלוקס קלאן בלואיזיאנה היא עובדה קיימת. "זה נסתר, אך קיים ואף נפוץ", אמר צ'יסלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully