וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילי פטריוט בת"א וירושלים, ברק ביקר בסוללה

23.10.2012 / 20:43

במסגרת תרגיל ההגנה האווירי הגדול ביותר שנערך בישראל, הציב צבא ארה"ב טילי פטריוט בתל אביב וליד ירושלים. בביקור בתרגיל אמר ברק: "ביטוי לעומק שיתוף הפעולה בין העמים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

שר הביטחון מבקר באתר התרגיל בהרי ירושלים

סוללות טילי פטריוט, כיפת ברזל וחץ פרושות מאז אתמול (שני) ברחבי הארץ, במסגרת תרגיל ההגנה האווירי הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, המכונה AC 12. את הסוללות פרשו צבא ארצות הברית ומערך ההגנה האווירית של צה"ל. אחת הסוללות הוצבה בתל אביב במסגרת ההגנה על האזור. בצה"ל הדגישו כי צירוף הסוללות השונות שנפרשו ברחבי המדינה הופך את מטריית ההגנה על מדינת ישראל לגדולה ביותר בתולדותיה.

שר הביטחון, אהוד ברק, ביקר היום באתר פרישת אחת הסוללות בהרי ירושלים. "זה חלק מתרגיל רחב מאוד, יוצא דופן בגודלו ובחשיבותו בנושא הגנה אווירית בכלל, בעיקר נגד התקפות טילים", אמר ברק. הוא הוסיף כי סוללות הפטריוט הן רק חלק מהתמונה, וכי בתרגילי הסימולציה שיתקיימו בהמשך ישתתפו גם ספינות אמריקאיות וכן ישולבו אלמנטים של המפקדות יחד עם טילי הפטריוט והחץ של צה"ל. ברק הוסיף כי "התרגיל הזה הוא ביטוי לעומק שיתוף הפעולה בינינו לבין צבא ארצות הברית, לעומק שיתוף הפעולה עם כוחות ההגנה האווירית ולעומק שיתוף הפעולה בין הממשלות ובין העמים".

סוללת טילים אמריקאית בחוף תל ברוך, אוקטובר 2012. יותם רונן
סוללת טילים שהוצבה בחוף תל ברוך בתל אביב/יותם רונן

"משעות הבוקר תרגלו חיילי הסוללות השונות הגנה על העמדות, אירועי שריפה, פינוי פצועים, ומחר יתרגלו האמריקנים התקפה כימית. גדודי האב"כ של צה"ל יפעלו לסלק את האיום במוקדים השונים", הסביר אתמול קצין בכיר בצה"ל. לדבריו, "במהלך השבוע הקרוב ידלגו הסוללות ממקום למקום, כולל נקודות שעד היום סוללות לא פעלו בהן, כמו ירושלים ומקומות נוספים". הקצין הוסיף כי "מספר הסוללות שהוצבו במדינת ישראל בסיוע ארצות הברית והסוללות החדשות של צה"ל מאפשרים לישראל הגנה מעולה מפני טילים ורקטות".

סוללת טילים אמריקאית בחוף תל ברוך, אוקטובר 2012. יותם רונן
"במהלך השבוע הקרוב ידלגו הסוללות ממקום למקום, כולל נקודות שעד היום סוללות לא פעלו בהן"/יותם רונן

כמו כן הוסיף הקצין כי "בשל האירועים ברצועת עזה הוחלט לתרגל עם האמריקאים תרחיש ירי רקטות וטילים מרצועת עזה". לדברי הקצין, "הצדדים דנו במעבר מתרגול לאירוע אמת שבמהלכו ינסו ארגוני טרור ברצועה לפגוע בסוללות". בנוסף, ישמעו החיילים האמריקאים הרצאות מפי קציני צה"ל על מורשת קרב והיסטוריה מדי שבוע וישתתפו בסופי השבוע בטיולים להכרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully