וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר משה כחלון הודיע שלא יתמודד לכנסת הבאה

פנחס וולף וטל שלו

14.10.2012 / 20:04

שר התקשורת הודיע על פרישה מהחיים הפוליטים, זאת למרות ההערכה הרבה לה הוא זוכה בשורות הליכוד. הוא פרסם הודעה בה נכתב: ”החלטתי לקחת פסק זמן, תומך בנתניהו”

דרמה בליכוד: שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, הודיע הערב (ראשון) כי לא יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. "החלטתי לקחת פסק זמן ולא להתמודד לרשימה לכנסת. אני תומך בליכוד בהנהגת נתניהו". כחלון הוסיף כי סיכם עם ראש הממשלה שיהיה חבר ב"צוות מאה הימים בנושאים הכלכלים והחברתים וקידום רפורמות עתידיות בכנסת הבאה בראשות הליכוד ונתניהו", מסר כחלון.

כחלון, שבחודש מרץ 2009 מונה לתפקיד שר התקשורת בממשלת נתניהו, זכה למחמאות רבות בעקבות קידום שינויים בשוק התקשורת, בעיקר בשוק הסלולר. לאחר הודעתו נשאל כחלון על ידי פעילי ליכוד מדוע הוא עושה זאת והאם הסיבה היא קבלת תפקיד. "אני פורש לשנתיים, והצעד הזה הוא ממש לא כדי לקבל תפקיד", ענה להם.

בינתיים החלו הקריאות לכחלון שלא לפרוש. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, קרא לכחלון לשקול מחדש את המהלך והביע צער על הודעתו. "לכחלון תרומה חשובה למדינה ולליכוד. הישארותו במערכת הפוליטית חשובה לאזרחי המדינה", אמר. לדבריו הצטרפה גם השרה לימור לבנת. "הצטערתי על החלטתו של חברי השר משה כחלון ליטול פסק זמן מהחיים הפוליטיים ומקווה שישוב במהרה", מסרה לבנת.

גם חבר הכנסת דני דנון התייחס למהלך בכנס פעילים בתל אביב. "השר משה כחלון הוא נכס לאזרחי מדינת ישראל. אני קורא לו לשקול בשנית את החלטתו ולהישאר בליכוד", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, אוגוסט 2011. עומר מירון
מתיחות עם ראש הממשלה? כחלון ונתניהו/עומר מירון

על פניו נראה כי מדובר במהלך תמוה, שכן כחלון זכה בפריימריז הקודמים בליכוד במקום הראשון, והוא נחשב לשר פופולרי מאוד גם בציבור הרחב, אם כי כוחו ירד בחודשים האחרונים בקרב פעילי ליכוד. כחלון גם זכה לשבחים מראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הרפורמה שביצע בשוק הסלולר, שאמר לשרים "תהיו כחלונים".

גורמים בליכוד מעריכים כי לאחרונה נרשמה מתיחות בינו לבין נתניהו, שלדבריהם, אף סירב להבטיח לו תיק בכיר במפלגה, למרות שהוא הבטיח דברים דומים לשרים בכירים אחרים. עם זאת, גורמים אחרים בליכוד העריכו כי מדובר בתרגיל יחסי ציבור וכחלון לא באמת מתכוון להיעדר מהתמודדות לרשימה לכנסת.

לקריאה נוספת
קדימה אישרה: ועדה מסדרת במקום פריימריז
עכשיו זה סופי: הבחירות יתקיימו ב-22 בינואר
נתניהו שוקל להגדיל את הרשימה הארצית בליכוד

לפניות לכתב פנחס וולף pinhas_wolf@walla.co.il
לפניות לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully