וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לסגנו של מיט רומני לנטוש ריאיון בטלוויזיה?

פול ראיין, המועמד לתפקיד סגן הנשיא, התראיין לרשת ABC. כשהשיחה עסקה בעוני, מסים וכלי נשק - הריאיון נקטע בבהילות, והכתב קיבל נזיפה: "אתה תמיד דוחף לאנשים מלים לפה?"

יח"צ

פול ראיין, סגנו המיועד של מיט רומני, נטש ריאיון טלוויזיוני שנערך עמו השבוע במישיגן. הריאיון עם ראיין הוא אחד מני רבים שנערכים עמו לקראת עימות סגני-הנשיא, שיתקיים השבוע בלילה שבין חמישי לשישי (לפי שעון ישראל). לדברי מטה הבחירות של המפלגה הרפובליקנית, הסיבה לקטיעת השידור היא "שאלה מוזרה" שהוצבה בפני המועמד לתפקיד סגן הנשיא. ראיין התראיין במישיגן לתחנת טלוויזיה של רשת ABC. המראיין, טרי קאמפ, שאל את ראיין שאלה בנושא מדיניות אחזקת נשק, שהיא אחד הנושאים הטעונים ביותר במערכת הבחירות הנוכחית. ראיין – בעצמו אספן נשק – השיב באריכות. לאחר מכן, קאמפ שאל שאלת המשך עוקצנית, הקשורה לתכנית הורדת המסים שמציעה המפלגה הרפובליקנית.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

פול ראיין בכינוס חובבי ציד בקולומבוס, אוהיו. 29 בספטמבר 2011. AP
פול ראיין באוהיו, בכינוס של חובבי ציד שנערך בשבוע שעבר/AP

אחד מאנשי הצוות של ראיין הפסיק בפתאומיות את השיחה בין השניים וכיסה את המצלמה בדף נייר. ברקע, נשמע קול – ככל הנראה של אחד מאנשי הצוות של ראיין: "זו שאלה מוזרה!". ראיין עצמו הסיר מיד את המיקרופון שהוצמד למעילו, ונזף בכתב: "האם אתה בדרך כלל נוטה לתחוב לאנשים מלים לתוך הפה? אתה רוצה את התשובה עוד לפני השאלה". השידור הופסק, וגם הוסר מאתר האינטרנט של רשת ABC.

אתר המדיה החברתית BUZZ FEED הקליט את קטע הריאיון, שחזר אותו והפיץ אותו מחדש ברשת. אחרי שהריאיון צץ מחדש, ועורר בלבול מסוים בכלי התקשורת בארה"ב, מטה הבחירות המשותף של מיט רומני ופול ראיין מסר לאתר BUZZ FEED כי "המראיין באותו שידור הביך את עצמו (...) תגובתו של פול ראיין היא התגובה שמצופה מכל אדם שהיה נתקל במצב הזה". במטה הסבירו כי לריאיון הוקצב מראש זמן קצר, ומכיוון שהמראיין חרג מהזמן הזה, הריאיון נקטע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בכנס בחירות בצ'סטרפילד, וירג'יניה. 25 בספטמבר 2012. Win McNamee, GettyImages
ישתמש בריאיון כנשק בעימות? ביידן בכנס בווירג'יניה/GettyImages, Win McNamee

רייצ'ל מדו, הפרשנית הבכירה של רשת MSNBC, הציעה הסבר שונה מעט לסיבה שגרמה למטה הבחירות של פול ראיין לקטוע את הריאיון בבהילות רבה כל-כך. מדו – שאינה ידועה בחיבתה לראיין, וזאת בלשון המעטה – מפרשת שהריאיון נקטע מכיוון שראיין נתפס בשתי פליטות-פה חמורות עבורו, שמגיעות בזמן רגיש במיוחד: רגע לפני העימות עם יריבו, ג'ו ביידן.

מדו מציינת כי פליטת הפה הראשונה שבגינה החליטו אנשי המטה הרפובליקני לקטוע את השידור הייתה ברגע שבו אמר ראיין ש"אופי טוב יסייע לאנשים לצאת ממעגל העוני" – אמירה המזוהה עם הצד האולטרה-שמרני של המפה הפוליטית בארה"ב. פליטת הפה השנייה, לפי מדו, הייתה ברגע שראיין הודה כי הנשיא, ברק אובמה, אינו פועל בקשיחות נגד בעלי רישיונות הנשק. בכך, לדבריה, ראיין סתר את טענות שנשמעות מצד יריביו של הנשיא, ובראשם איגוד הרובאים הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully