וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חדש בוונצואלה: צ'אווס נבחר לכהונה רביעית

8.10.2012 / 5:21

הנשיא גבר על יריבו הצעיר קפרילס, לאחר שזכה ל-54% מהקולות. תומכי צ'אווס פתחו בחגיגות ברחבי המדינה וגם מנהיג האופוזיציה כבר שלח את ברכותיו. שר הפנים: "המולדת ניצחה"

אחרי מרוץ צמוד במיוחד, זכה הלילה (שני) נשיא וונצואלה המכהן, הוגו צ'אווס, בבחירות לנשיאות וונצואלה. ועדת הבחירות המרכזית במדינה הודיעה כי צ'אווס זכה ב-54% מהקולות וגבר על יריבו, הנריק קפרילס, שזכה ב-45% מהקולות. מוקדם יותר נדחתה סגירת הקלפיות בשל אחוזי הצבעה גבוהים. עוד בטרם התקבלו התוצאות הסופיות פתחו תומכי צ'אווס בחגיגות שכללו יציאה לרחובות וירי זיקוקים. שר הפנים, טארק אל אייסמי, מיהר לצייץ בחשבון הטוויטר שלו "ניצחון מושלם! המולדת ניצחה".

במטהו של קפרילס קיבלו את התוצאות באכזבה גדולה, וחלק מתומכיו אף פרצו בבכי. קפרילס עצמו אמר לכתבים כי הוא "שולח לצ'אווס ברכות". הוא הודה לבוחרים שהגיעו לקלפיות והצביעו עבורו. המרוץ בין צ'אווס, שהיה המנהיג הבלתי מעורער במדינה ב-14 השנים האחרונות, ליריבו היה צמוד מאוד, מאחר שקפרילס הצליח לאחד סביבו את האופוזיציה הוונצואלית כולה. בנוסף, צ'אווס, שהחלים לאחרונה ממחלת הסרטן, לא ניהל מערכת בחירות נמרצת כפי שניהל בעבר.

חגיגות הניצחון של תומכי צ'אווס, קראקס אוקטובר 2012. רויטרס, רויטרס
החגיגות בבירת ונצואלה, הלילה/רויטרס, רויטרס

מוקדם יותר, קיבלו את פניו של צ'אווס אלפי אזרחים, כאשר הגיע לקלפי בשכונת עוני בבירה קראקס. לאחר הצבעתו, הבטיח צ'אווס לכבד את תוצאות הבחירות, באשר יהיו. תושבת השכונה, מארי ריינה בת ה-62, אמרה לאחר ההודעה על הניצחון של צ'אווס, שנבחר לכהונה רביעית בת שש שנים, כי היא חוגגת "מכל הלב".

הסקרים שקדמו ליום הבחירות היו חלוקים ביניהם באשר לתוצאות הצפויות. צ'אווס, השולט במדינה ב-14 השנים האחרונות, מבקש להמשיך ב"מהפכה הסוציאליסטית" שהחל, בזמן שיריבו הרענן מבטיח לשקם את הכלכלה. בנוסף, קפרילס וחבריו באופוזיציה מאשימים את צ'אווס בדיכוי מערכת המשפט ובהשתקת הביקורת עליו בכלי התקשורת.

קפרילס בן ה-39, עורך דין במקצועו, קיווה לשנות את פניה של ונצואלה במספר תחומים. בתחום הכלכלה הבטיח המועמד היהודי לצמצם באופן משמעותי את התערבות הנשיא בכלכלת המדינה, ולייצר שוק פרטי ויותר תחרותי. בתחום המדיני, הכריז קפרילס כי בכוונתו להתרחק מבנות ברית כגון אירן ובלארוס, הנתונות לביקורת רבה בתחום זכויות האדם, ולקרב את ונצואלה בחזרה אל המערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully