וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תקפה שוב בסוריה; "הוסכם על אזור חיץ"

ניר יהב

6.10.2012 / 9:12

בתגובה לנפילת פגז סורי נוסף בשטחה, הגיבו באנקרה בחידוש תקיפת יעדים ברחבי סוריה. גורמים מהימנים בטורקיה צוטטו באומרם כי סוריה הסכימה להרחיק צבאה 10 קילומטרים מהגבול

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

המתיחות בין סוריה לטורקיה ממאנת להירגע: סוכנות הידיעות הממשלתית בטורקיה דיווחה הבוקר (שבת) כי טורקיה תקפה הלילה מטרות בשטח סוריה בתגובה לנפילת פצצת מרגמה נוספת ששוגרה מסוריה לעבר שטחה. לפי הדיווח, לא היו נפגעים כתוצאה מנפילת פצצת המרגמה הסורית וכתוצאה מירי התגובה הטורקי. גם אתמול בוצע ירי הדדי בין סוריה לטורקיה.

בעקבות הירי, הבוקר ציטט העיתון הבריטי "הגרדיאן" כלי תקשורת טורקים שדיווחו כי סוריה הסכימה להרחיק את כוחותיה עשרה קילומטרים מהגבול עם טורקיה, בשל התקרית הקשה לפני מספר ימים, שבמהלכה נהרגו בנפילת פצצת מרגמה סורית חמישה אזרחים טורקים.

חיילים טורקים סמוך לגבול סוריה, אוקטובר 2012. רויטרס
"סוריה הסכימה על הרחקת כוחותיה עשרה קילומטרים מהגבול". חיילים טורקים סמוך לגבול עם סוריה/רויטרס

משמעות צעד זה היא הקמת אזור חיץ – דרישה ישנה של האופוזיציה הסורית – שיאפשר למורדים לפעול בחופשיות ויסייע לאזרחים לחפש מקלט. המשטר הסורי וממשלת טורקיה לא אישרו באופן רשמי את הדיווחים, אולם כלי תקשורת בטורקיה, שציטטו מקורות המוגדרים "מהימנים מאוד", דיווחו כי אכן גובש הסכם בין המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ארדואן: "אם סוריה תמשיך לתקוף, היא תשלם מחיר יקר"

כוחות האופוזיציה בסוריה הפצירו בטורקיה ובשאר הקהילה הבינלאומית, משך תקופה ארוכה, להקים אזור שבו יוכלו לנוע בלי לחשוש ממטוסי הצבא, אולם הדרישות נדחו על ידי אנקרה, וכן בידי ארצות הברית ונאט"ו, שנרתעו מהתערבות ישירה בסכסוך הפנים-סורי, בעיקר בשל העובדה שאזור כזה צריך להיאכף על ידי כוח צבאי. כעת, כאשר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נחוש למנוע ירי לשטח, תתאפשר אכיפת אזור החיץ בידי טורקיה.

בימים האחרונים התגברה, כאמור, המתיחות בין טורקיה לסוריה בעקבות מותם של חמשת האזרחים הטורקים מהירי הסורי לעבר כפר טורקי ליד הגבול. צבא טורקיה השיב אש לעבר מספר יעדים סורים בגבול, וכתוצאה מכך הרג מספר חיילים סורים. הפרלמנט באנקרה אף אישר לממשלתו של ארדואן לצאת לפעולה צבאית מעבר לגבול, אם יידרש לכך.

ארדואן אמר אתמול כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה "אך היא אינה רחוקה מכך". עוד הוסיף: "אם סוריה תמשיך לתקוף בטורקיה, היא תשלם מחיר יקר על כך. אני קורא למשטר הסורי ואומר להם: אל תבחנו את הסבלנות שלנו. אנו נצא מנצחים ללא כל שריטה, ואילו אתם תובסו ותשלמו מחיר יקר מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully