וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בוונצואלה: חשש שצ'אווס לא יתפנה אם יפסיד

3.10.2012 / 23:03

לקראת הבחירות ביום ראשון, שני הצדדים שולפים את כל הקלפים מהשרוול: צ'אווס קורא לעם להצביע בכל הזדמנות, ובאופוזיציה מזהירים ממצבו הבריאותי של הנשיא המחלים מסרטן

ונצואלה מתכוננת למירוץ צמוד במיוחד בבחירות לנשיאות המדינה, שייערכו ביום ראשון הקרוב. הסקרים בונצואלה עדיין חלוקים ביניהם באשר לתוצאות הצפויות בבחירות, בהן מתמודדים הנשיא המכהן הוגו צ'אווס בן ה-58, ואנריקה קפרילס בן ה-40.

הנשיא צ'אווס מפציר בימים האחרונים בתומכיו להגיע לקלפיות מוקדם ביום ראשון ולהצביע, בניסיון להשיג יתרון בתחרות הצמודה. "צאו מוקדם בבוקר, הביאו עמכם קפה ושוקולד", קרא צ'אווס לתומכיו. לדבריו, "על הפרק עומדות 100 השנים הבאות של המולדת". מבין ששת הסקרים הבולטים שנערכו בוונצואלה, מרביתם מעניקים יתרון לנשיא המכהן. עם זאת, שני סקרים מעניקים יתרון קל לקפרילס, שניהל מסע בחירות אנרגטי ואגרסיבי בחודשים האחרונים.

אחת הסוגיות הבולטות על סדר היום של ונצואלה היא שאלת בריאותו של צ'אווס, שעדיין מחלים משלושה ניתוחים לטיפול במחלת הסרטן שעבר מאז יוני 2011. בשל מצבו הבריאותי המעורער, מודאגים תומכיו ומתנגדיו כאחד, מהיעדר יורש ברור לנשיא במפלגת השלטון הסוציאליסטית. נושא נוסף, הוא החשש בקרב האופוזיציה שגם אם צ'אווס יפסיד, הוא לא יוותר על השלטון בקלות. "אם התוצאות יהיו צמודות, תומכי צ'אווס ינסו ליצור מהומות ולערער את הלגיטימיות של קפרילס", נמסר מגורם באופוזיציה.

אנריקה קפרילס רדונסקי, מתמודד על נשיאות ונצואלה, פברואר 2012. רויטרס
צעיר, תומך בשוק חופשי ורוצה להתקרב למערב. אנריקה קפרילס/רויטרס

אנריקה קפרילס, בן לאם יהודיה ונכד לניצולת שואה, הינו מועמד צעיר השואף לשנות את פניה של ונצואלה במספר תחומים. בתחום הכלכלה מתכוון קפרילס לצמצם באופן משמעותי את התערבות הנשיא בכלכלת המדינה, ולייצר שוק פרטי ויותר תחרותי.

בתחום המדיני, הכריז המועמד הצעיר כי בכוונתו להתרחק מבנות ברית כגון אירן ובלארוס, הנתונות לביקורת רבה בתחום זכויות האדם, ולקרב את ונצואלה בחזרה אל המערב. הבחירות הקרובות, נתפשות כהזדמנוות הטובה ביותר זה שנים לאופוזיציה במדינה לשים קץ לשלטונו בן 13 השנים של צ'אווס.

התכונה סביב הבחירות התגברה ביום שבת, כאשר שלושה חברי אופוזיציה נהרגו בתקרית ירי שאירעה בעצרת בחירות. עדי ראייה באירוע סיפרו כי הבחינו בחמושים יורים לעבר חברי האופוזיציה מתוך מכונית נוסעת, מה שהעלה תהיות לגבי הרקע לאירוע, והקשר שלו לבחירות המתקרבות. קפרילס הגיב לדברים בעצרת שנערכה בקראקס כשאמר "אנו הולכים לנצח את האלימות בוונצואלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully