וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: "ישראל מכינה נכבה חדשה לעמנו"

טל שלו (ניו יורק) וניר יהב

27.9.2012 / 19:16

בנאומו בפני העצרת הכללית בניו יורק, אמר יו"ר הרשות כי "השנים האחרונות הוכיחו שישראל רוקנה את הסכמי אוסלו מתוכן". כמו כן, אמר: "נמשיך לנסות להתקבל למוסדות האו"ם"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם הערב מעל בימת השיש באולם העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, במסגרת כינוסה השנתי. "משא ומתן ללא מסגרת ברורה - משמעו מתן לגיטימציה לכיבוש. לעולם יש עדיין הזדמנות להציל את פתרון שתי המדינות, ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה", אמר אבו מאזן בנאומו. לדבריו, "השנים האחרונות הוכיחו כי ישראל רוקנה את הסכם אוסלו מתוכן. ישראל מכינה 'נכבה' חדשה לעם הפלסטיני".

אבו מאזן, שנאומו התקבל במחיאות כפיים רמות, הוסיף כי הרשות "תמשיך במאמצים להשגת חברות מלאה במוסדות האו"ם". לדבריו, "כשלמדינות העולם ניתנה הזדמנות להביע את דעתן ללא התערבות, רובן הצביעו בעד צירוף פלסטין לאונסק"ו. נמשיך במאמצינו להשיג חברות מלאה לפלסטין באו"ם. התחלנו כבר בהתייעצויות כדי שפלסטין תתקבל כמדינה בלתי-חברה באו"ם. אנו לא רוצים לעשות דה-לגיטימציה לישראל באמצעות המהלך - אלו הם שרוצים לעשות דה-לגיטימציה לנו".

אבו מאזן המשיך לתקוף בדבריו את ישראל ואמר כי "ישראל ממשיכה לבנות בהתנחלויות וממשיכה לנקוט במדיניות של טיהור אתני כלפי תושבי ירושלים, בעיקר בבתי הספר, בסגירת מוסדות ובפגיעה בחברה הירושלמית באמצעות גדר ההפרדה שחונקת את העיר". כמו כן, האשים את המדיניות הישראלית בניסיונות "להחליש את הרשות הפלסטינית ולהכשיל אותה". לדבריו, "רצינו פעמים רבות לחדש את המשא ומתן עם ישראל, אולם כל היוזמות לחדש את המגעים נכשלו".

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
אבו מאזן בנאומו בעצרת/רויטרס

"ישראל רוצה להמשיך בכיבוש. ישראל רוצה להמשיך לשלוט על השטחים שלנו ועל הגבולות שלנו ועל המים שלנו ועל כל החיים שלנו", אמר, והוסיף: "ישראל רוצה להביא לכך שתקום מדינה בגבולות זמניים ואת זה אנחנו דוחים בתוקף. ישראל מסרבת לסיים את הכיבוש ומסרבת לתת לעם הפלסטיני חירות ועצמאות. היא מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית". עם זאת, הבהיר אבו מאזן כי העם הפלסטיני "דבק בשלום" והוסיף כי אש"ף נותר הנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני.

בפתח הנאום, התייחס אבו מאזן לנושא ההתנחלויות ואמר כי "המתקפות של כנופיות המתנחלים הגזעניות הפכו לעניין של יומיום. אין מה להתפלא על כך. ההסלמה במתקפות המתנחלים באה כתוצאה טבעית של המשך הכיבוש הישראלי". לדבריו, "אירועי השנה האחרונה הוכיחו לכולם את הסכנה הנוראה של המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות. אזרחינו הפכו למטרה קבועה של מתקפות המתנחלים". כמו כן, הוסיף כי "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לדרוש מישראל לכבד את אמנת ז'נבה שעליה היא חתומה ולכבד את זכויותיהם של האסירים. האסירים הם החיילים של העם, הם נאבקים למען חירות ועצמאות ולפיכך יש לשחררם".

נתניהו צפוי להתמקד בנושא האירני

זמן קצר לאחר נאום אבו מאזן, בשעה 19:00 לערך (שעון ישראל), יעלה לבמה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בנאומו צפוי נתניהו, שהמריא הלילה לניו יורק, להתמקד דווקא בסוגיית הגרעין האירני. בימים האחרונים עמלו בלשכת ראש הממשלה בקדחתנות על תוכן הנאום ועקבו בדריכות אחר נאומיהם של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שנשאו דברים בערב יום כיפור ובמהלך החג.

נתניהו, ששימש בתחילת דרכו הפוליטית שגריר ישראל באו"ם, נחשב למתורגל היטב בבמה זו, ובשנים האחרונות משכו יכולותיו הרטוריות בעצרת הכללית תשומת לב לא מעטה; ב-2009 נופף בפרטוקולים מוועידת ואנזה כדי להתריע על הסכנה האירנית, ובשנה שעברה - כשהנושא הפלסטיני היה על סדר היום - צרב בתודעה את הביטוי "lets talk דוגרי".

טרם צאתו, פרסם ראש הממשלה איגרת לאזרחי ישראל, בה התייחס לנאום אחמדינג'ד במהלך החג: "ביום בו אנו מתפללים להיכתב בספר החיים, ניתנה במה למשטר הרודנות באירן שחותר בכל הזדמנות לדון אותנו למוות. ביום הכיפורים, הקדוש לעם היהודי, בחר הצורר האירני לקרוא בפומבי מול פני כל העולם להיעלמותנו. זהו יום שחור לאלה שבחרו להישאר באולם ולשמוע את דברי השטנה הללו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully