וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "ביכולתנו לנטרל כל ניסיון חבלה בגרעין"

26.9.2012 / 23:25

במסיבת עיתונאים בניו יורק ציין נשיא אירן כי מדינתו יכולה למנוע כל ניסיון חשאי לחבל במתקניה. כמו כן, פנה לארה"ב, שמוקדם יותר החרימה את נאומו באו"ם: "מוכן לדו-שיח"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמר הערב (רביעי) כי ארצו מסוגלת "לנטרל" את ניסיונות המערב לחבל בחשאי במתקני הגרעין במדינה. במסיבת עיתונאים שנערכה בניו יורק, בה נאם מוקדם יותר היום בפני העצרת הכללית של האו"ם, התייחס הנשיא בעקיפין לדיווחים על תקיפות סייבר ופיצוצים מסתוריים במתקני הגרעין באירן וציין כי ארצו "מסוגלת למנוע ולנטרל את המאמצים הללו".

חשאי בחמישי: התקלות המסתוריות יעצרו הגרעין האירני?

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"מעולם לא הייתה לנו בעיה עם אזרחי ארצות הברית". אחמדינג'ד נואם בפני העצרת/רויטרס

כמו כן, הביע אחמדינג'ד רצון לנהל משא ומתן עם ארצות הברית – אשר המשלחת מטעמה עזבה את האולם במהלך נאומו. " אנו מוכנים לדו שיח (עם ארצות הברית) ופתרון של הבעיות", אמר נשיא הרפובליקה האיסלמית, "מעולם לא הייתה לנו בעיה עם אזרחי ארצות הברית".

אחמדינג'ד הוסיף כי הוא מקווה שהשיחות שייערכו בין אירן לבין ארגנטינה בשולי העצרת בניו יורק, יובילו לשיפור הקשר בין המדינות. בפגישה ידונו הנציגים בחקירת מעורבותה לכאורה של אירן בפיגועים שאירעו בשנות ה-90 בשגרירות ישראל בבואנוס איירס ובבניין הקהילה היהודית בעיר, בהם נהרגו למעלה מ-100 בני אדם. לדבריו, היו "אי הבנות" בקשר בין ארגנטיה לאירן עקב "התערבות של גורמים חיצוניים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"יום שחור לאלו שנכחו בנאום אחמדינג'ד"

מוקדם יותר היום נשא אחמדינג'ד נאום מעל בימת השיש באולם העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. בדבריו התייחס אחמדינג'ד לישראל מפורשות, וציין כי "הציונים הבלתי מתורבתים מטילים את צלם על אירן ומאיימים בתקיפה צבאית". לדבריו, "אף אחד לא מרגיש בטוח, גם אלו החמושים ביותר. האם מישהו מאמין שהמשך הסדר הנוכחי אפשרי?".

"דמיינו שלא היה אגו, דיקטטורות, ואיש לא היה מפר את זכויותיו של האחר", המשיך, "דמיינו שבמקום כיבוש פלסטיני וממשלה מזויפת, הייתה נחשפת האמת". בניגוד לנציגי ארצות הברית שהחרימו את הנאום, והמשלחת הישראלית שבכל מקרה נעדרה במהלך היום מהכינוס בשל יום הכיפורים, נציגי רוב המדינות דווקא נשארו באולם והאזינו לנאום.

נאומו של אחמדינג'ד זכה לתגובה רשמית מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שממריא הלילה לניו יורק לקראת נאומו מחר בעצרת. "ביום בו אנו מתפללים להיכתב בספר החיים, ניתנה במה למשטר הרודנות באירן שחותר בכל הזדמנות לדון אותנו למוות", כתב נתניהו באיגרת לאזרחי ישראל, "ביום הכיפורים, הקדוש לעם היהודי, בחר הצורר האירני לקרוא בפומבי מול פני כל העולם להיעלמותנו. זהו יום שחור לאלה שבחרו להישאר באולם ולשמוע את דברי השטנה הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully