וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על אחמדינג'ד: דבריו דוחים ושערורייתיים

הבית הלבן הגיב לאמירות של נשיא אירן, לפיהן לישראל אין שורשים בהיסטוריה, והיא תימחק בעתיד: "דבריו מחזקים את מחויבותנו לביטחון ישראל". מחר: נאום אחמדינג'אד באו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

צפו בנשיא אירן אחמדינג'ד מדבר עם כתבים בניו יורק

הבית הלבן גינה הלילה (שלישי) את דבריו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, שאמר לכתבים בניו יורק כי "לישראל אין שורשים בהיסטוריה של המזרח התיכון". דובר המועצה לביטחון לאומי, טומי ויטור, אמר כי "דברי הנשיא אחמדינג'ד דוחים, פוגעניים ושערורייתיים. הם מבהירים מדוע על המחויבות האמריקאית לביטחון ישראל להיות בלתי ניתנת לערעור, ומדוע על העולם לראות באירן אחראית לכך שאינה עומדת במחויבויותיה".

אחמדינג'ד, השוהה בניו יורק לרגל עצרת האו"ם, אמר אתמול גם כי אירן נמצאת באזור כבר אלפי שנים, אך ישראל קיימת רק 60 או 70 שנים, בתמיכת המערב. "הם אפילו לא נכנסים למשוואה כלשהי שמערבת את אירן", הוא אמר, והוסיף כי ישראל מפריעה למדינתו למשך "שלב היסטורי", אך כי בעתיד היא תימחק. "לאירן יש את כל האמצעים להגן על עצמה, והיא מוכנה להשתמש בהם", הוא הזהיר באותה הזדמנות. כמו כן, אמר הנשיא האירני כי "אנו לא לוקחים ברצינות את איומי הציונים".

אחמדינג'ד: "לא לוקחים ברצינות את איומי ישראל במתקפה". רויטרס
"לאירן יש את כל האמצעים להגן על עצמה". אחמדינג'ד/רויטרס

אתמול אחר הצהריים עזב שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בהפגנתיות את אולם העצרת הכללית של האו"ם, בפתח נאום שנשא אחמדינג'ד בנושא שלטון החוק. "זוהי בושה וכלימה שנותנים לאדם כמוהו פתחון פה בסוגייה כל כך חשובה", אמר פרושאור זמן קצר לאחר מכן, "לאפשר לאחמדינג'ד לשאת נאום באו"ם בסוגיות שלטון החוק כמוהו למנות פירומן כמפקד כיבוי אש".

מחר צפוי אחמדינג'ד לשאת את נאומו המרכזי בעצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully