וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: הציונים הרפתקנים, זכותנו להגן על עצמנו

בראיון ל-CNN לרגל כינוס עצרת האו"ם, טען נשיא אירן כי העולם מתיר ל"ישות מסוימת" לאיים על ארצו בהתבססה על שקרים. המזכ"ל באן הזהיר אותו: "אל תישא בעצרת נאום מתריס"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, המבקר בימים אלה בניו יורק לרגל כינוס העצרת הכללית של האו"ם השבוע, התייחס אמש (ראשון) לאפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין בארצו, ואמר כי "הציונים הם הרפתקנים ומסלפים את הדברים. לדעתי הם כרגע על סף החלטה, ואני משוכנע שהם מחפשים הזדמנויות חדשות להתנהגותם ההרפתקנית".

בראיון לרשת CNN שישודר במלואו היום, נשאל הנשיא האירני, שזו העצרת האחרונה שבה ישתתף כנשיא, מה תהיה תגובתו אם ישראל אכן תתקוף את ארצו. אחמדינג'ד השיב כי "התגובה של טהרן תהיה ברורה מאוד, אני לא צריך להסביר זאת. לכל מדינה הזכות להגן על עצמה". אחמדינג'ד מתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית, שלדבריו "מתנהלת באופן כזה שישות מסוימת מרשה לעצמה לאיים על אומה בעלת שורשים היסטוריים עמוקים כמו אירן, תוך התבססות על שקרים". הנשיא האירני תהה: "האם זו הדרך הנכונה לנהל את העולם?".

צפו בקטע מהראיון ב-CNN

כשנשאל על ידי המראיין, פירס מורגן, מהי דעתו על המחאה האלימה שפרצה ברחבי העולם הערבי בעקבות פרסום הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים", שהובילה לרציחתו של שגריר ארצות הברית בלוב, כריסטופר סטיבנס, השיב אחמדינג'ד כי הוא "מגנה כל פעולה שפוגעת באמונה דתית של כל אדם". לדבריו, "העלבת הנביא מוחמד הייתה פעולה מכוערת. אין לכך שום קשר לחופש הביטוי, זהו ניצול של חופש הביטוי". אחמדינג'ד הוסיף כי "יש לפתור מחלוקות מסוג זה בדרכים מקובלות. איני מעוניין שמישהו יאבד את חייו, מכל סיבה שהיא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דיוקניהם של בנימין נתניהו ומחמוד אחמדינג'ד במיצג "פני הכוח" בתערוכת "פוטוקינה" בקלן. גרמניה, 23 בספטמבר 2012. AP
דיוקניהם של נתניהו ואחמדינג'ד במיצג "פני הכוח" בתערוכת "פוטוקינה" שנפתחה בקלן, אמש/AP

כלי תקשורת באירן דיווחו כי הנשיא האירני הגיע לעצרת בניו יורק בראש משלחת המונה כ-100 אנשים שכניסתם אושרה, לאחר שאירן ביקשה מארצות הברית ויזה עבור 160 אנשים. אחרי נאומו של אחמדינג'ד ביום רביעי, הוא צפוי לכנס מסיבת עיתונאים מסורתית בבניין האו"ם. כמדי שנה, הגעתו לאו"ם מעוררת תחושות זעם בניו יורק. אחמדינג'ד אמור להתאכסן במלון וורוויק היוקרתי. בסוף השבוע כבר התקהלו מחוץ למלון מפגינים שקראו "השאירו את אחמדינג'ד מחוץ לניו יורק!". חלק מהמפגינים נשאו שלטים עליהם דמותו של אחמדינג'ד יחד עם זו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ואחרים חילקו עלונים בקריאה להפגין נגד ביקורו בעיר של הנשיא האירני.

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הזהיר אמש את אחמדינג'ד לבל יישא נאום מתריס במהלך העצרת הכללית השבוע. בשיחה מקדימה שנערכה אמש בין השניים, התריע באן בנוגע ל"השלכות הצפויות כתוצאה מרטוריקה מתריסה ומתגובות-נגד מצד מדינות שונות במזרח התיכון" - כך מסרה דוברות מזכ"ל האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully