וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לפני שעון החורף: המאבק על האור מתחדש

פנחס וולף

19.9.2012 / 12:17

בפני ועדת הפנים של הכנסת עומדת שורת הצעות שאמורות להתגבש לכדי חוק חדש בעניין, אולם היא מתעכבת וחברי הכנסת מחליפים האשמות. הורוביץ: "לא ניתן לשר הפנים לקבור את זה"

השנה נעבור לשעון קיץ במוצאי שבת הקרובה, עוד לפני יום כיפור, ושוב מתעורר הדיון סביב עיתוי המעבר. לוואלה! חדשות נודע כי ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), שהיה ממובילי המאבק נגד סיום שעון הקיץ לפני יום כיפור, מחדש את המאבק בנושא. "כולנו נרוויח עוד שעה של אור אחר הצהריים בספטמבר ובאוקטובר", אמר הורוביץ לוואלה! חדשות. "המאבק הזה צובר תאוצה, ואנחנו נלחץ במאמץ מתואם כדי שברגע שהכנסת תשוב מהפגרה זה יעבור ולא יתאפשר לשר הפנים לקבור את הנושא הזה". בתור מחאה, "החשיך" הורוביץ פוסט בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "ביחד נחזיר את האור" הורוביץ הגיש במושב הכנסת האחרון הצעת חוק לעבור לשעון החורף בסוף אוקטובר. הצעתו עברה בקריאה טרומית.

"שר הפנים מתעקש להשאיר אותנו בעלטה", הוסיפה ח"כ רונית תירוש, שהגישה גם היא הצעה שעברה בקריאה טרומית, לעבור לשעון קיץ ב-10 באוקטובר. "אני קוראת לאלי ישי להסתכל על המציאות בעיניים פקוחות לרווחה, להביט אל אור השמש ולקבל את הצעתי. ההצעה תחסוך חשמל למשק, תצמצם תאונות דרכים, תגביר פריון עבודה ותאפשר לציבור הרחב ליהנות מעוד שעות אור בחודשי הקיץ הארוכים. כשמד הטמפרטורה מצביע על 30 מעלות – החלת שעון חורף נראית כמנותקת מהמציאות. ממשלת נתניהו גוזלת מאתנו את מעט האור שנותר לנו".

מעבר לשעון חורף. מערכת וואלה! News, מערכת וואלה! NEWS
המעבר לשעון החורף במוצאי שבת הקרובה/מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! News

שעון הקיץ יסתיים במוצאי השבת הקרובה, 23 בספטמבר, בשעה 2:00 לפנות בוקר – אז יוזז השעון שעה אחת אחורה. החוק שאושר בשנה שעברה קובע כי המעבר לשעון חורף יחול ביום ראשון שלפני יום כיפור, ואילו המעבר לשעון החורף יחול ביום ראשון שלפני ה-2 באפריל. השנה נמשכה תקופת שעון הקיץ 177 ימים בלבד, לעומת 193 ימים בתקופה זו בשנה שעברה.

השר ישי: אין שום רעידת אדמה בש"ס. אבי כהן
גם הוא הגיש הצעה להאריך את שעון הקיץ. אלי ישי/אבי כהן

גם השנה תקופת שעון הקיץ הייתה צריכה להיות ארוכה יותר ולהימשך עד תחילת אוקטובר. הצעת החוק של שר הפנים אלי ישי, שקובעת ששעון הקיץ יימשך 193 ימים בשנה, עברה כבר לפני כמעט שנה בקריאה ראשונה, אלא שהיא עדיין תקועה בהכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הפנים של הכנסת. שם היא אמורה להתאחד עם הצעות החוק שהגישו הורוביץ ותירוש בנושא.

מה מעכב את החוק להארכת שעון הקיץ?

חברי הכנסת מטילים את האחריות לעיכוב בהעברת החוק שאמור להאריך את תקופת שעון הקיץ זה על זה. "רציתי שכולנו נתיישר על פי עבודת המטה של משרד הפנים והם לא הסכימו", האשים יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) את חברי הוועדה בשיחה עם וואלה! חדשות. "רצו להוסיף עוד ימים. אמרתי להם: 'אני יכול להעביר את זה כרגע, אבל אני רוצה לעשות זאת בשיתוף פעולה. תגיעו להסכמה על תאריך ונצביע'. עד היום טרם הביאו תאריך מוסכם. בכל מקרה, אקבל החלטה בפתיחת מושב החורף. אני מכבד אותם עד גבול מסוים. הם מהאופוזיציה. אני רוצה להעביר את ההצעה באווירה חיובית, אבל לא לתקוע. זה קנטרנות. הם לא מוכנים להתפשר".

"כמה עסקנים חרדים נחרדו (מהארכת שעון הקיץ – פ"ו)", כתב הורוביץ בדף הפייסבוק שלו, בהתייחסו להצעת החוק המעוכבת. "הם שולטים במשרד הפנים והמציאו כל מיני תירוצים, ודחו ועיכבו, ואפילו נקטו בתרגיל הידוע והקימו ועדת מומחים. אפילו היא המליצה להאריך את שעון הקיץ. אחרי שנתיים של מאבק על הצעת החוק שלי, היא אושרה ברוב גדול בכנסת בקריאה טרומית. יום חג. התרגשתי".

"אלי ישי הבטיח אז שיאריך את שעון הקיץ, ועבד על כולם. הצעת החוק שלי ומסקנות המומחים וכל המחאה הציבורית נקברו בוועדת הפנים. מי שולט בה? ניחשתם נכון, ש"ס", המשיך הורוביץ. "לכן שוב שעון הקיץ יגמר מוקדם מדי וכבר ב-17:00 יהיה חושך. אז באנו חושך לגרש, אבל החשיכה האמיתית היא במשרד הפנים ובכל הממשלה החשוכה הזאת. אותה צריך לגרש, כדי שיהיה פה אור". דבריו של הורוביץ זכו ליותר מ- 2,800 "לייקים".

מלשכת ישי נמסר כי "הצעת החוק להארכת שעון הקיץ אותה ביקש לקדם השר ישי בהתאם למסקנות הוועדה שעסקה בנושא, נדונה זה זמן רב ומעל המשוער בוועדות הכנסת השונות. השר מאמין כי כבר בראשית מושב החורף הקרוב יסתיים תהליך החקיקה ובכך למעשה תתקיים הפשרה המקובלת על רוב הציבור".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully