וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בנציגויות צרפת בעולם בשל פרסום איור שלעג למוחמד

שער העיתון הסאטירי "שרלי הבדו" הופץ הבוקר לדוכנים והכתיר יהודי ומוסלמי כ"מי שלא לועגים להם". משרד החוץ הצרפתי הציב אבטחה מסביב לשגרירות רבות וינעל 20 מהן ביום שישי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

חרף אזהרות נוקבות מצד ממשלת צרפת, המגזין הצרפתי הסאטירי, "שרלי הבדו", הופץ לדוכנים בשעות האחרונות (רביעי) כשעל שערו קריקטורה הלועגת למוסלמים. הקריקטורה מציגה גבר מוסלמי רתוק לכיסא גלגלים, שנעזר ביהודי חרדי כדי להתנייד. האיור מופיע תחת הכותרת "אסור ללעוג". לפי כמה פרסומים מוקדמים, בגיליון אמורים להופיע גם איורים המציגים את הנביא מוחמד בתנוחות אינטימיות. הממשלה בצרפת הודיעה כי לפי שעה, לא תפעל לצנזר את העיתון או לאסוף את עותקיו מהדוכנים. במקביל, משרד החוץ בפריז הודיע כי הציב אבטחה מסביב לשגרירויות רבות בעולם, והודיע כי ביום שישי לא תהיה בהן קבלת קהל, מחשש למהומות בסמוך לתפילות במסגדים. לא פורטו שמות השגרירות, אך נאמר כי מדובר בארצות שבהן יש חשש ממהומות. כמו כן, יינעלו בתי ספר ומתחמים ללימוד צרפתית הפועלים ליד השגרירות והקונסוליות באותן צרפתית. יצוין כי במדינות ערביות רבות, השגרירות הצרפתית ממילא אינה פועלת בימי שישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער העיתון "שרלי הבדו" שהופץ הבוקר. "אסור ללעוג"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שער הגיליון שהופץ הבוקר הוא מחווה לסרט הצרפתי המצליח "מחוברים לחיים", שמספר את סיפורם של אריסטוקרט צרפתי שהפך לנכה סיעודי, ושל המהגר האפריקאי שסעד אותו והפך ליד ימינו. שם הסרט - "Intouchables" ("הבלתי פגיעים" או "הטמאים"), הפך לכותרת המגזין הצרפתי, בשינוי קל: "2 intouchables".

כבר אמש, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הזהיר כי פרסום הקריקטורות בעת הזו עלול לגרום פרובוקציה מיותרת, דווקא משום שהמהומות נרגעו מעט מאז סוף השבוע. ראש הממשלה, ז'אן-מארק אירו, פרסם הצהרה בה נאמר כי "באווירה הנוכחית, כולם צריכים לנהוג באחריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בשנה שעברה הוצתה מערכת העיתון

המגזין "שרלי הבדו" נחשב לאחד הנועזים ביותר בצרפת. הוא מתפעל אתר אינטרנט פופולרי, ואינו מקנה הנחות לאף פוליטיקאי או לכל תופעה חברתית. יותר מכל, עורכי העיתון נהנים ללעוג לכל הדתות. בחודש נובמבר של השנה שעברה הושלך בקבוק תבערה אל משרדי המגזין, ברובע ה-20 של פריז, לאחר שפרסם בשערו איור של מוחמד, והציג אותו בתור "עורך אורח של העיתון". איש לא נפגע, אך למשרדים נגרם נזק כבד. בעת השיפוצים, המערכת עברה זמנית להתארח במשרדי העיתון השמאלי "ליברסיון", שקיבל בברכה את האורחים החצופים.

במקביל להצתה בשנה שעברה, פרצו פצחנים (האקרים) לאתר האינטרנט של העיתון, הפילו אותו ופרסמו בו צילום של מסגד, והעלו אליו כתובות נאצה באנגלית ובטורקית. בנוסף, ספג המגזין נאצות רבות בפייסבוק ובטוויטר, אם כי לדברי עורכיו, "לא הרבה כמו אחרי פרסום הקריקטורות ב-2007".

אבטחה בפריז סביב מערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו". צרפת, 19 בספטמבר 2012. רויטרס
כוחות ביטחון סביב מערכת "שרלי הבדו" עקב החשש ממהומות, היום/רויטרס

החשש מפרסום הקריקטורות מקבל משנה תוקף ברקע המהומות שפרצו השבוע ברחבי העולם הערבי בעקבות הסרט "תמימות המוסלמים" שלעג לנביא מוחמד. בין המדינות בהן נערכו הפגנות במחאה על הסרט היו אינדונזיה, מצרים, ירדן, בנגלדש, מלזיה, כווית, תימן, אירן, קטאר, מרוקו, תוניסיה וגם רצועת עזה. במהלך המהומות נהרגו במדינות שונות תשעה בני אדם. תקיפת הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב לפני שבוע, במהלכה נהרגו שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו, יוחסה בין היתר לתגובות הנזעמות עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully