וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אובמה מחק את היתרון של רומני בתחום הכלכלי

יעל אבן אור, ארה"ב

15.9.2012 / 21:49

סקר "ניו יורק טיימס" ו-CBS מציג עוד הדרדרות במעמדו של הרפובליקני, בשבוע שבו תקף את אובמה בשל המהומות בעולם הערבי. במקביל, רומני מנסה כעת לחזר אחרי הבוחרים השחורים

הקלף החזק ביותר שמחזיק המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, כבר אינו כה יעיל נגד במאבקו להדחת הנשיא המכהן, ברק אובמה - כך עולה מסקר שפרסמו העיתון "ניו יורק טיימס" ורשת CBS. מרבית הנשאלים בסקר הארצי, שנערך בשבוע האחרון, אמרו כי לדעתם ברק אובמה יכול לשקם את הכלכלה וליצור מקומות עבודה בצורה טובה יותר ממיט רומני.

הסקר נערך במהלך שבוע סוער למדי במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב, במהלכו, התפרסם דו"ח אבטלה מאכזב עבור ממשל אובמה, שהציג ירידה בהיקף המשרות החדשות במשק. בימים האחרונים פרץ עימות חריף בין שני המועמדים בשל תגובתיהם למהומות במזרח התיכון. ואולם, הסקר מצביע על אופטימיות זהירה בקרב המשיבים באשר לצעדים שנוקט הבית הלבן, ובעיקר באשר לצעדים לשיקום הכלכלה.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בעצרת בחירות בגולדן, קולורדו. 13 בספטמבר 2012. GettyImages
הנשיא אובמה בעצרת בחירות בגולדן, קולורדו, השבוע/GettyImages

הסקר אמנם מדגים שהפער הארצי בין המועמדים עדיין זעום, ועומד על שלוש נקודות לטובת אובמה, ולכן קשה לצפות בשלב זה מה יהיו תוצאות הבחירות, בייחוד כאשר שלושת העימותים הנשיאותיים עדיין רחוקים. למרות זאת, קובע הסקר, אחרי שתי הוועידות המפלגתיות ועם ההגעה לישורת האחרונה של הקמפיין, הרי שהמפלגה הדמוקרטית אהודה יותר על הציבור מאשר המפלגה הרפובליקנית.

מהסקר עולה שרוב הבוחרים סומכים על אובמה באופן משמעותי בסוגיות של מדיניות חוץ ובהתמודדות עם האתגרים שמולם ניצב המעמד הבינוני, בהם מיסוי ומלחמה באבטלה, ובפרט מאמינים שהוא יעגן בחוק ביטוח רפואי לגמלאים. אובמה קיבל יתרון בכל הסוגיות האלה בפער של 10%-1% לעומת רומני. הסוגיה היחידה שבה לרומני יש יתרון על פני אובמה היא בהתמודדות עם החוב הלאומי: 51% מהנשאלים אמרו שהוא יתמודד עם הנושא בצורה טובה יותר.

צפו בריאיון עם "הסגל השחור" שגייס רומני


בתוך כך, רומני החליט להתמודד ישירות עם אחד האתגרים הקשים שהוא ניצב מולם. פחות מחודשיים ליום הבחירות, 0% מהאמריקנים-אפריקנים אמרו בסקרים שהם מוכנים להצביע עבורו (96% יצביעו לאובמה והיתר נחלקים בין מועמדים זניחים נוספים או שטרם החליטו).

במסגרת מאמציו להטות את הכף לטובתו, רומני הקים "מועצה למנהיגות שחורה", המורכבת מתומכי מפלגה אמריקנים-אפריקנים, כדי לסייע לו לחזר אחר בוחרים פוטנציאליים. "אני גאה שיש לי את התמיכה של מנהיגים כה רבים מבין הקהילה הזו", כתב רומני בהצהרה שפרסם. "כולם יודעים היטב שהמשבר הכלכלי, שממשיך להכות בארצות הברית, הוא הרסני במיוחד עבור בני הקהילה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully