וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן מבהיר את דברי אובמה: "מצרים שותפה ותיקה"

אובמה אמר בצהריים שמצרים "אינה בעלת ברית", וכעת דוברו ממהר להרגיע. זו הפעם השנייה השבוע שוושינגטון נאלצת להתנער מאמירות רשמיות הקשורות למהומות האלימות בקהיר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

בבית הלבן מבהירים כי חרף דבריו של הנשיא ברק אובמה, לפיהם מצרים אינה בעלת-ברית של ארצות הברית, הרי שאין כל שינוי ביחסים בין וושינגטון לקהיר חרף שלושה ימים רצופים של הפגנות אלימות נגד גורמים אמריקניים במצרים.

טומי ויטור, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי "אנשים נותנים לדברים (של אובמה) יותר מדי פרשנויות". ויטור, ששוחח אמש (חמישי) עם המגזין "פוריין פוליסי", אמר כי "בעלת-ברית" הוא מושג משפטי-רשמי, ולא מושג שניתן לפרשו בדרך אחת בלבד. "אין לנו ולמצרים הסכם הגנה הדדי כמו שיש לנו עם בנות-הברית שלנו בנאט"ו", הבהיר ויטור, "אך כמו שהנשיא אמר, מצרים היא שותפה ותיקה וקרובה של ארצות הברית".

המחאה נגד ארה"ב בעולם המוסלמי - סיקור מיוחד

הנשיא ברק אובמה ומזכירת המדינה קלינטון בנאום על המצב בלוב. הבית הלבן, וושינגטון, 12 בספטמבר 2012. GettyImages
הנשיא ברק אובמה, אמש בבית הלבן/GettyImages

אתמול בערב אמר הנשיא ברק אובמה כי "מצרים היא אינה אויב, אך גם אינה בעלת-ברית". הוא התראיין לרשת הטלוויזיה טלמונדו המשדרת בשפה הספרדית, והתייחס להפגנה האלימה מול השגרירות האמריקנית בקהיר, המתקיימת לסירוגין זה שלושה ימים. בריאיון, שעיקרו עסק ברצח השגריר האמריקני בלוב ובהפגנות שפרצו נגד ארה"ב ביתר העולם הערבי, אמר אובמה כי הממשלה החדשה במצרים צריכה לקחת אחריות על הנעשה במדינה, להגן על הדיפלומטים האמריקנים ועל מבנה השגרירות. "אחרת, תהיה זו בעיה גדולה מאוד", הבהיר.

זו הפעם השנייה השבוע שהבית הלבן מתנער בדרך כזו או אחרת מדברים שעלולים ליצור מתיחות מול השלטונות בקהיר, שמתמודדים עם אלפי מפגינים ברחובות. עם פרוץ המהומות בקהיר, בלילה שבין שלישי לרביעי, במקביל להפגנות בלוב, פרסמה השגרירות האמריקנית הודעה בה נאמר כי ארה"ב "מתנצלת על פגיעה ברגשות המוסלמים". ככל הנראה, מדובר היה בהודעה שפורסמה בלי תיאום מול מחלקת המדינה בוושינגטון, ושנועדה להרגיע את הרוחות במצרים, שסערו בשל הפצת הסרטון "תמימות המוסלמים", שהשמיץ את דמותו של הנביא מוחמד. בבית הלבן הבהירו מיד כי מדובר בהודעה שאינה עומדת בקנה אחד עם העמדה האמריקנית הרשמית. ההודעה שפורסמה בקהיר נמחקה מיד.

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully