וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים זועמים: שכר המכללות הטכנולוגיות יעלה

המכללות המכשירות הנדסאים פנו למשרדי האוצר והתמ"ת בבקשה לקבל מענק שיסייע לפתוח את שנת הלימודים. משסורבו, החליטו לגבות "אגרת חירום" מהסטודנטים - שיקיימו ישיבה בהולה

המכללות הטכנולוגיות יעלו השנה את שכר הלימוד לתלמידיהן ב-2,000 שקלים, אותם הן מגדירות כ"אגרת חירום", כיוון שלטענתן לא קיבלו כספים שהובטחו להן על ידי משרד התמ"ת – כך עולה ממכתב שנשלח אתמול (שלישי) למשרד האוצר ולמשרד התמ"ת, אולם טרם הופץ לסטודנטים. בהתאחדות הסטודנטים זועמים על המהלך והודיעו כי יקיימו ישיבת חירום בנושא.

במכתב ששלחו אתמול אנשי פורום המכללות הטכנולוגיות לסטודנטים נכתב כי "בחודשים האחרונים מנהל פורום המכללות הטכנולוגיות מאבק להגדלת התקצוב הממשלתי ללימודי ההשכלה הטכנולוגית להנדסאים. תקציב המכללות הטכנולוגיות נשחק וקוצץ במשך למעלה מעשור, בהיקף של כ-35%. לצערנו, הגענו לקצה גבול היכולת הכלכלית, ובימים אלה נלחמות רבות מהמכללות הטכנולוגיות בישראל על המשך קיומן. מאבקנו לשינוי שיטת התקצוב של אותן מכללות הינו מאבק חיוני למדינת ישראל – לתעשייה לצבא ולמשק. לצערנו הרב גילינו שממשלת ישראל איננה מכירה בחשיבותם של ההנדסאים כמנוע הצמיחה של המשק וממשיכה לפגוע בו".

עוד נכתב כי "המכללות הטכנולוגיות מחויבות להכשיר את אלפי ההנדסאים היוצאים משעריהן, ברמה הגבוהה ביותר שתאפשר להם להשתלב בתעשייה ובכך לתרום למשק. על מנת לעשות כן, ולהמשיך את פעילותן כסדרה, דרשו המכללות הטכנולוגיות ממשרד התמ"ת מענק חירום בסך 40 מיליון שקלים, תקציב מינימלי שיאפשר לפתוח את שנת הלימודים הקרובה, אלא שגם פנייתנו זו נדחתה".

הסטודנטים: "מצפים משר התמ"ת להתערב"

"לפיכך, בצעד כואב ניאלץ להעלות את שכר הלימוד בשנת הלימודים הקרובה ולגבות 'אגרת חירום' בסכום של 2,000 שקלים מכל סטודנט. אגרת החירום, כולה או חלקה, תוחזר לכם אם יתקבל מענק חירום מהמדינה, ולפי החלק שיתקבל. אנו מקווים שתקבלו בהבנה את הצעד הזה, שאיננו רוצים בו, אך הוא נובע מחוסר כל ברירה אחרת".

בהתאחדות הסטודנטים מאשימים את המכללות בניסיון "מחטף" להעלות את שכר הלימוד ב-30% (מ-6,900 שקלים ל-8,900 שקלים) ל-22,000 הסטודנטים הלומדים במכללות אלו – בהן מכללת תל חי, מכללת שנקר, מכללת אשקלון, המרכז האקדמי רופין, מכללת צפת ומכללת ספיר – וטענו כי הסיבה לגירעון הוא ניהול כושל של חלק מאותם מוסדות. "הסטודנטים מצפים משר התמ"ת להתערב באופן ישיר במשבר שנוצר ולעצור את השערורייה לאלתר. כמו כן, כבר עם צאת החג תכנס התאחדות הסטודנטים ישיבת חירום במטרה לדון בפעולות המחאה שינקטו בשבועות הקרובים", נמסר מההתאחדות.

"מי שצריך תזכורת מעוררת לכוחם של הסטודנטים בישראל יקבל אותה", אמר יו"ר ההתאחדות, איציק שמולי. "לא נקבל שום ניסיון להעלות את שכר הלימוד לחלק מהסטודנטים, גם אם הוא מגיע בתחפושת צינית שנקראת 'אגרת חירום'".

מפורום המכללות הטכנולוגיות נמסר בתגובה: "הפורום שלח מתוך אחריות ציבורית, את המכתב המיועד לסטודנטים, לתגובה של נציגי משרדי התמ"ת והאוצר. המכתב כפי שהוא, טרם הועבר לסטודנטים, אך האמור בו מסביר את כוונתנו".

יצוין, כי הסטודנטים ההנדסאים נמצאים באחריות המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) שהוא הרגולטור המופקד על הכשרת טכנאים מוסמכים והנדסאים במקצועות הנדסיים-טכנולוגיים, במסגרת האגף להכשרה ופיתוח כוח אדם, של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully