וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה בנאומו: לא אעמיד פנים שהעתיד יהיה קל

יעל אבן אור, ארה"ב

7.9.2012 / 5:33

בנאומו בנעילת הוועידה הדמוקרטית, ביקש הנשיא אובמה מהעם לתת בו אמון והבטיח ליצור עוד משרות. הוא הרגיע: כל עוד אני המפקד העליון - ביטחון ישראל עומד לפנינו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נשא לפנות בוקר (שישי) את הנאום המסכם של הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. נאומו של אובמה התמקד בשאיפתו לשיקום הכלכלה, והוא ביקש מהאומה לבחור בו לכהונה נוספת, כדי שיוכל להשלים את המלאכה שהחל בה לפני ארבע שנים. "אנו צועדים בדרך קשה, אך זו דרך שתוביל אותנו למקום טוב יותר", אמר הנשיא האמריקני.

אובמה ציין כי הצליח לסיים את המלחמה בעירק ולצוד את מבצעי הפיגועים של 11 בספטמבר, ובראשם אוסמה בן לאדן. כעת, לדבריו, הוא מעוניין להשקיע יותר בהקטנת הגירעון הלאומי מאשר בהוצאות על מלחמה. הוא ביקש להרגיע את הקהל ואמר כי "כל עוד אני המפקד העליון, יהיה לנו את הצבא החזק ביותר בעולם", והסביר כי "המחויבות שלנו לביטחון ישראל תישאר איתנה, ונמשיך להיאבק נגד תכנית הגרעין של אירן ולהילחם בדיקטטורים". לדבריו, "המשטר בטהרן חייב להכיר בעובדה שהעולם מאוחד נגד השאיפות הגרעיניות שלו".

אחרי קלינטון ומישל אובמה, לנשיא עצמו נותר רק לדבר על כלכלה

נעילת הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. 6 בספטמבר 2012. GettyImages
הנשיא אובמה ורעייתו מישל, הבוקר בוועידה בשארלוט/GettyImages

אובמה אמר כי בשנים הבאות יתקבלו בוושינגטון החלטות גדולות, שעניינן משרות, כלכלה, מסים וגירעון, אנרגיה וחינוך - ומלחמה ושלום. "להחלטות הללו יש השפעה עצומה על חיינו ועל חיי ילדינו בעשורים הצפויים", אמר. "זו אינה בחירה בין שתי דרכים שונות, אלא בין חזון אחד לחזון אחר. הם שונים זה מזה באופן קיצוני".

בהתייחסו למשבר הכלכלי, אמר אובמה כי אין להעמיד פנים שהחזון שהוא מציע יושג בקלות או במהירות. "מעולם לא העמדתי פנים שזה נכון, אך גם לא בחרתם בי כדי שאגיד לכם את מה שאזניכם רוצות לשמוע", אמר. "בחרתם בי כדי שתוכלו לשמוע את האמת, והאמת היא שצריך יותר מכמה שנים כדי להתגבר על אותם אתגרים, שנערמו במשך עשרות שנים". לדברי אובמה, האומה האמריקנית צריכה כעת לאמץ ערכים של אחריות שיתופית, ולהיות מוכנה לצאת לדרך של ניסוי וטעיה". "אלה הם ניסיונות עיקשים ונועזים, מהסוג שעשה פרנקלין רוזוולט בתקופת המשבר היחיד שהיה קשה יותר מהמשבר הנוכחי".

במהלך הנאום פנה הנשיא האמריקאי לתומכיו והדגיש כי הקולות שהעניקו לו לפני ארבע שנים, בעת שהתמודד במירוץ על הנשיאות מול המועמד הרפובליקני, ג'ון מקיין, הביאו להישגים העלולים להיעלם אם יריבו הנוכחי במירוץ, מיט רומני, יזכה בבחירות. "אם תפנו כעת לדרך אחרת, אם תאמינו לאמירות הציניות לפיהן השינוי שלחמנו עבורו אינו אפשרי, השינוי אכן לא יתרחש", אמר אובמה לתומכיו שהריעו לדבריו. הנשיא האמריקאי תיאר בפניהם תרחיש לפיו פוליטיקאים שמרנים ובעלי אינטרסים יהיו בעמדת השלטון, ואמר: "רק אתם מסוגלים למנוע זאת. רק לכם יש את הכוח להניע אותנו קדימה".

קלינטון בנאומו: אף נשיא, כולל אני, לא יכול לשקם את הכלכלה בכהונה אחת

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נעילת הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. 6 בספטמבר 2012. GettyImages
הקהל הריע בחום לנאומו של הנשיא/GettyImages

ואולם, נאומו של אובמה לא היה כולו פסימיות. "אמריקה, נוכל לפתור את הבעיות שלנו", הבטיח. "אנו צועדים בדרך קשה, אך זו דרך שתוביל אותנו למקום טוב יותר, וזה העתיד שאני מבקש מכם לבחור בו. יהיה עליכם להתגבש סביב כמה יעדים - התעשייה, האנרגיה, החינוך, הביטחון לאומי וצמצום הגירעון".

הנשיא האמריקני אמר כי מדובר ברעיון שניתן להגשים אותו. "נביא ליצירת משרות חדשות וניצור הזדמנויות חדשות. התכנית הזו תבנה את הכלכלה שלנו סביב בסיס חזק יותר. את כל זה, נוכל לעשות בארבע השנים הבאות, וזו הסיבה שאני מבקש מכם לבחור בי לכהונה שנייה כנשיא ארצות הברית", אמר. אובמה המשיך במתקפה על הרפובליקנים וגינה את האמירה של רומני, לפיה רוסיה היא האיום החיצוני הגדול ביותר כלפי ארצות הברית. "בעולם של איומים ואתגרים חדשים, אתם יכולים לבחור במנהיגות שהוכיחה את עצמה בעבר", הוסיף אובמה בהתייחסו לחיסול מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן וסיום המלחמה בעירק.

זמן קצר לפני אובמה, נאם בכינוס סגן הנשיא, ג'ו ביידן. הוא הדגיש את מחויבותו של אובמה לביטחון האומה, ואמר כי "כיום, אוסמה בן לאדן מת, אך תעשיית הרכב חיה". בנאומו, הזכיר ביידן את ילדותו כבן לסוחר מכוניות, וציין כי לו אביו היה חי כיום, גם הוא היה תומך בנשיא ברק אובמה.

עוד תמונות מהוועידה הדמוקרטית
(צילומים: AP, GettyImages):

סקרלט ג'והנסו בנעילת הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. 6 בספטמבר 2012. GettyImages
השחקנית סקרלט ג'והנסון, שפקדה על הקהל: "הצביעו אובמה"/GettyImages
הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרוליינה הצפונית. 6-5 בספטמבר 2012. AP
מזכירת המדינה לשעבר, מדלן אולברייט, שחילקה חתימות למעריצים/AP
להקת פו פייטרס בוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרוליינה הצפונית. 6 בספטמבר 2012. Alex Wong, GettyImages
להקת הרוק "פו פייטרס" היא רק אחת מכמה שניגנו באירוע/GettyImages, Alex Wong
הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. ספטמבר 2012. GettyImages
לילדים בכינוס הוקם חדר משחקים בצורת החדר הסגלגל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully