וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העבר הפלילי: תחנת טוטו בעסק של ברבי

7.9.2012 / 10:38

תחנת הטוטו אמנם רשומה על שם אשתו של החשוד בדריסתן למוות של שלוש נשים בנתניה, אך ממוקמת ב"מסעדת האלמוגים" בבעלותו. מועצת ההימורים: "אשתו עמדה בדרישות הסף"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בכתבה על הארכת מעצרו של ברבי ביום שלישי

בית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה ביטל אתמול (חמישי) את צו הסגירה שהוציאה המשטרה למסעדת "האלמוגים" בנתניה שבבעלות שושן ברבי - החשוד במעורבות בדריסה למוות והפקרה של שלוש בנות משפחה אחת בתאונה בעיר בחודש אוגוסט שעבר.

במסעדה פועלת תחנת טוטו, שרשומה על שם אשתו של ברבי בשם נעוריה - ניצה מסיקה. המועצה להסדר ההימורים בספורט אחראית על פיקוח על בעלי תחנות הטוטו שנדרשים להצהיר כי אינם בעלי הרשעות פליליות. ברבי הורשע בעבר בביצוע עבירות של תקיפת שוטרים וריצה עונשי מאסר. הפיקוח נועד למנוע מעורבות של גורמים עבריינים בהימורים, ונראה כי קיימת פירצה נוחה מאוד, שאותם גורמים עלולים לנצל. בעיריית נתניה, שאחראית למתן היתר לעסקים, הודו כי ייתכן שיצטרכו להפיק לקחים מהמקרה.

בהחלטת בית המשפט בנתניה צוין כי המקום משמש מקור פרנסתו של ברבי, של רעייתו ושל שלושת ילדיו, וברבי ואשתו מפעילים אותו מאז שנת 2005. פתיחתו של העסק נעשתה תוך תאום עם עיריית נתניה כחלק מהליך שיקומו של ברבי, ולאחר הריסתה של סככת אבטיחים שהייתה בבעלותו על ידי העירייה. בהחלטה נקבע כי אמנם המקום פעל ללא רישיון, אך הסמכות המנהלית לסגירת עסק ללא דיון משפטי מופעלת רק במקרים בהם קיים חשש לשלום הציבור, ולכן ביטל את הצו.

המועצה להסדר ההימורים בספורט מפעילה כ-1,600 תחנות בכל רחבי הארץ ומדי שנה מגיעים למשרדי המועצה מאות בקשות לפתיחת תחנה. "הבקשות נבדקות בצורה קפדנית ומובאות לדיון בוועדת התחנות", נכתב באתר הרשמי של המועצה.

שושן ברבי - כותרות אחרונות:
המשטרה: "ברבי מתועד ליד הזירה", פרקליטו: "מוכיח חפותו"
ברבי: "משתתף בצער המשפחות אבל זה לא אני"
פוגעים ובורחים: כרוניקה של הפקרה

פיצוציית אלמוגים, הפיצוצייה של שושן ברבי, נתניה, ספטמבר 2012. דניאל בוק
מקור פרנסתו של ברבי, של רעייתו ושל שלושת ילדיו. מסעדת האלמוגים/דניאל בוק

יצחק שני, ששימש עד לפני כשש שנים כמנכ"ל הטוטו, סבור דווקא שהאחריות לזהות מפעיל התחנה צריכה להיות של הרשויות המקומיות: "לאורך השנים התנהלו דיונים אם צריך לדרוש מבעל תחנת טוטו תעודת יושר. יש כיום כ-1,500 תחנות טוטו בארץ, והפוטנציאל יכול היה להגיע גם ל-3,000. יש קפדנות גדולה מאוד בנושא בטוטו ובלוטו, אבל תעודת יושר אינה נדרשת. אם העירייה נותנת רישיון עסק, אין שום סיבה לפסול אדם שמעוניין לפתוח תחנה. נתקלתי כבר באנשים בעלי עבר פלילי שהפעילו תחנות טוטו, והתברר בדיעבד שאלו היו התחנות הטובות ביותר".

בעל תחנת טוטו באזור הצפון אמר לוואלה! חדשות: "לצערי הרב זה מורגש, שאין שום פיקוח בנושא, וכל אחד יכול לרשום מישהו פיקטיבי ולמעשה לנהל את המקום. המועצה לא עושה דבר כדי לטפל בנושא של בעלות על תחנות ולפקח על התחנות הקיימות, והעובדה היא שאין גם טיפול בנושא ההימורים הלא חוקיים. כשמגיעים אל התחנה שלי נציגים מהמועצה, הם מפקחים בדרך כלל שלא מוכרים טפסים לילדים, שמציבים את הפלקטים שלהם כמו שצריך וכמובן הם דואגים להגיע פעם בשבוע כדי לאסוף את הכסף. שום דבר מעבר לכך. אין שום פיקוח על הנושא של מי עומד מאחורי התחנה. תיאורטית הייתי יכול באותה מידה לרשום את התחנה על שמי - וזאב רוזנשטיין למשל היה מנהל אותה".

מעצרו של שושן ברבי שוב הוארך: "תועד ליד הזירה". דניאל בוק
תחנת הטוטו רשומה על שם אשתו. שושן ברבי/דניאל בוק

לדברי יצחק שני, הנהלת הטוטו אחראית לניהול התקין של התחנה, אך מי שנותנת את רישיון העסק הוא העירייה. "מניסיוני, הטוטו לא יכול לבדוק בציציות כל אחד. במשך 23 שנים שהייתי בתפקיד הזה, לא היו מקרים שבהם גורמים עברייניים השתלטו על תחנות. הטוטו מנהל פיקוח ברמה גבוהה על התחנות שלו. אם מישהו רוצה לנהל הימורים בלתי חוקיים – הוא לא היה עושה זאת במקומות האלה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "נושא זיכיונות לטוטו, מפעל הפיס או כל אלמנט מסחרי אחר – אינו באחריות העירייה ואינו מותנה באישור העירייה. לפיכך, יש לפנות לגורמים האמונים על כך, וייתכן כי הפקת הלקחים ממקרה זה תהיה - שגורמים ממלכתיים יתנו את מתן הזיכיונות בקיום רישיון עסק".

מהמועצה להסדר ההימורים בספורט נמסר כי "אין בטוטו זכיין בשם ברבי. יש לנו זכיינית בשם ניצה מסיקה. הזכיינית הנ"ל, כמו כל זכיין אחר, עמדה בכל דרישות הסף לקבלת זכיינות , לרבות חתימתה על כך שאינה נושאת עמה קלון כהגדרת החוק. הגברת מסיקה פועלת בכל העת ללא דופי מול הטוטו, על פי הנהלים הנהוגים. הטוטו אינו רשות אכיפה. בכל מקרה, מעולם לא קבלנו מגורמי החוק מידע או בקשה לבדוק את פעילותה של גברת מסיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully