וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה חזק מול הפיליפינים, בוטלה אזהרת הצונאמי

31.8.2012 / 18:03

רעידת האדמה, בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר, הכתה כ-150 קילומטרים מול החוף המזרחי של הפיליפינים. תחילה פורסמה אזהרת צונאמי לכמה מדינות באזור - ובהמשך בוטלה. בת 54 נהרגה

רעידת אדמה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר הורגשה אחר הצהריים (שישי) מול חופי הפיליפינים. המכון הגיאולוגי של ארצות הברית והמרכז לאזהרות צונאמי של האוקיינוס השקט פרסמו אזהרת צונאמי לפיליפינים, לאינדונזיה, ליפן, לטייוואן, להוואי ולפפואה גינאה החדשה - אך לאחר זמן מה היא הוסרה.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי אישה בת 54 נהרגה ונכדה בן ה-5 נפצע בקריסת ביתם בעיר קגיאן דה אורו שבדרום האי מינדנאו. הילד נזקק לטיפול בבית החולים. הרעש גרם לקריסת גשרים וכבישים בפיליפינים. בעקבות הרעש, המרכז הוולקני בפיליפינים הורה לתושבים הגרים קרוב לחוף להתפנות מבתיהם ולמצוא מחסה במקומות גבוהים.


גלים קטנים בגובה של כ-16 סנטימטרים כבר החלו להכות בדרום קבוצת האיים, כך דיווח המכון הגיאולוגי. עם זאת, מנהל המכון, רנאטו סולידום, הזהיר כי גלים נוספים, גבוהים בהרבה, יכולים להכות בקרוב את החוף. סולידום סיפר לתחנת רדיו מקומית כי על התושבים לעלות לגבהים של עשרה מטרים ומעלה עד להסרת אזהרת הצונאמי.

"רעידת אדמה חזקה הכתה כאן במזרח סמאר. והיא נמשכה זמן רב מאוד", סיפר בן אוורדון, חבר קונגרס מקומי לתחנת רדיו מקומית. "אנשים בורחים לאזורים גבוהים יותר". על פי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית, מוקד הרעש ממוקם 146 קילומטרים מהחוף המזרחי, מול העיר גאיאן שבמחוז סמאר, בעומק של כ-32 קילומטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום הרעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אד סראנו, ראש מערך הביטחון בבית המלון "מרקו פולו" בעיר דבאו, הנמצאת 250 קילומטרים דרומית לגאיאן, סיפר: "הרעש היה חזק מאוד ואורחי בית המלון נתקפו בהלה. רובם רצו החוצה". לדבריו, "כעת המצב נמצא תחת שליטה ואנחנו מחכים לדיווחים רשמיים אודות הרעש".

במרץ 2011 פקדה רעידת אדמה בעוצמה 9.0 בסולם ריכטר את חופי יפן. כתוצאה מרעש האדמה, רעידת האדמה גרמה לגלי צונאמי בגובה של כעשרה מטרים שהכו בחופי המדינה, אשרו גרמו לקרוב ל-20 אלף הרוגים, פגעו בכמה כורים גרעיניים, ואף גרמו לפליטת קרינה רדיואקטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully