וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: "לא רוצה להיות חלק מתקיפה באירן"

מרטין דמפסי חזר על העמדה האמריקאית, לפיה ישראל לא תוכל לחסל את תכנית הגרעין האירנית, אלא רק לעכבה. עוד הזהיר הרמטכ"ל האמריקאי כי תקיפה מוקדמת תפגע ביעילות הסנקציות

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

צפו במנהיג האירני העליון, עלי חמינאי, מסביר על תכנית הגרעין:

עוד צינון מצדה של וושינגטון לשאיפות חיסול הגרעין האירני על ידי ישראל: הרמטכ"ל האמריקאי, מרטין דמפסי, אמר הערב (חמישי) לעיתונאים בלונדון כי הוא "לא רוצה להיות חלק" מתקיפה ישראלית, אם בירושלים יחליטו על כך. מדובר במסר ברור אל מול ההערכה בישראל שארצות הברית תגבה מתקפה כזו, גם בכוח הזרוע, אפילו אם מדובר במהלך חד-צדדי ישראלי.

על פי הדיווח ב"גרדיאן" הבריטי, חזר יו"ר המטות המשולבים על עמדתו לפיה מתקפה ישראלית "תוכל לעכב את תכנית הגרעין האירנית אך לא להשמידה כליל" – יכולת שיש לפי ההערכה לארצות הברית, שבינתיים מנסה לרסן את ירושלים מלצאת למתקפה. הוא הוסיף כי אינו יודע מה כוונותיה של טהרן בכל הקשור לגרעין – האם היא צועדת לעבר השגת נשק גרעיני, או שמדובר בתכנית אזרחית, כפי שהצהיר מוקדם יותר היום מנהיגה הרוחני העליון, עלי חמינאי, "שכן המודיעין לא חשף את כוונותיה", לדברי המפקד האמריקאי העליון.

אולם, לדבריו ברור שמאמצי "הקואליציה הבינלאומית" ללחוץ על משטר האייתולות להימנע מלהגיע לנשק גרעיני יכולים להיפגע "אם אירן תותקף מבעוד מועד". הוא טען עוד כי יש להעניק יותר זמן לסנקציות על אירן כדי שאלו ישפיעו ביתר שאת על אירן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלח מסר להנהגה הישראלית. דמפסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הערב, פרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) דו"ח תקופתי שהצביע על כך שמספר הסרכזות להעשרת אורניום באתר הגרעיני בפורדו שליד העיר קום באירן יותר מהכפיל את עצמו בשלושת החודשים האחרונים. מעיון ראשוני בממצאי הדו"ח, עולות שתי מגמות ברורות בכל הנוגע לתכנית הגרעין האירנית. האחת קשורה להגדלת מספר הסרכזות - מספר הסרכזות במתקן התת-קרקעי עלה מאז חודש מאי מ-1,064 ל-2,140. מצד שני, לא חל שינוי משמעותי בקצב שבו היא מעשירה אורניום לרמה של 20% בתקופה האחרונה.

הבית הלבן מיהר להגיב לדו"ח שפרסמה סבא"א. "אנו לומדים את פרטי הדו"ח מקרוב, אך באופן כללי – אין זה מפתיע שאירן ממשיכה להפר את התחייבויותיה", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני לכתבים. לדבריו, ארה"ב הבהירה לאירן כי חלון הזמן שלה לעצור את תוכניתה הגרעינית הוא מוגבל.

עוד באותו נושא:
דו"ח סבא"א: אירן הכפילה את כמות הסרכזות בפורדו מאז מאי
אירן ממשיכה לטשטש ראיות בפרצ’ין: ”בניינים הוסתרו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully