וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני בנאום חייו: אובמה השליך את ישראל לכלבים

יעל אבן אור, ארה"ב

31.8.2012 / 8:16

ועידת המפלגה הרפובליקנית בטמפה ננעלה בחגיגת ענק ובנאומים קיצוניים, בהם רומני השתלח בכל חלק במדיניותו של הנשיא. הפתעת הערב: קלינט איסטווד ומופע "הכיסא הריק"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, חתם לפנות בוקר (שישי) את יומה השלישי והאחרון של ועידת המפגלה שנערכה בטמפה, פלורידה. "לפני ארבע שנים אמריקה נרגשה לקראת שינוי. האמריקאים היו אופטימיים, להוטים לחזור לעבודותיהם. אבל היום רובם בספק אם לילדים שלהם יהיה עתיד טוב יותר", פתח רומני את דבריו. לאחר שחלק עם קהל תומכיו את קורות חייו והערכתו לאשתו, אן, הוא החל, כהרגלו להשתלח בממשל אובמה והתמקד במצע הכלכלי.

"כיום, אמריקאים מתעוררים בעוני יותר מאי פעם בעבר. ממשל אובמה הצליח לרסק את הכלכלה בארץ העשירה ביותר בתולדות העולם". רומני המשיך בהבטחה לייצר 12 מיליון מקומות עבודה והציג תוכנית בת חמישה שלבים שגיבש יחד עם פול ראיין. למרות שהתמקד בפעילותו הכלכלית, רומני גם התייחס למדיניות החוץ של אובמה. הוא האשים את הנשיא המכהן בכך שנכשל לעמוד מול אירן ותכניתה הגרעינית וטען כי הנשיא השליך בנות ברית כישראל לכלבים (מילולית: "מתחת לגלגלי האוטובוס"). הוא הוסיף: "אנחנו עדיין מדברים עם אירן והצנטריפוגות ממשיכות להסתובב".

טקס נעילת ועידת המפלגה הרפובליקנית בטמפה, פלורידה. 30 באוגוסט 2012. רויטרס
רומני נואם בטמפה, לפנות בוקר/רויטרס

רומני התייחס גם לביטחון ארה"ב ואמר כי "כולם התרגשו כשאובמה נתן את הפקודה לחסל את אוסמה בן לאדן, אבל כל אמריקאי מפחד מכיוון שהכוח הגרעיני שלנו הולך ומצטמצם". רומני המשיך בתקיפת ממשל אובמה: "קיוויתי שאובמה יצליח כי אני רוצה שאמריקה תצליח, אבל ההבטחות שלו אכזבו וזה דבר שאנחנו צריכים לקבל. עכשיו זה הרגע בו צריך לעשות משהו בנוגע לזה, ובעזרתכם אוכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מוקד האירוע: "האנשת" המועמד לנשיאות

הוועידה כולה תוכננה על מנת לאפשר לאזרחי ארה"ב להכיר את רומני, שמועמדותו אושרה ביום הראשון של הוועידה באופן רשמי על ידי צירי המפלגה, באור רך ומשפחתי יותר מזה שזכו להכירו עד כה. היום באופן מיוחד – מהתפאורה, דרך תוכן הנאומים ועד לעליית משפחתו המורחבת של רומני אל הבמה לאחר הנאום הגדול, הוקדש הערב לדמותו ולחייו האישיים של המועמד.

לפניו עלתה שורה של דוברים, שליוו אותו בשלבים שונים בעברו, לדבר בשבחו. בין הדוברים היו בוב ווייט, חבר קרוב של רומני ומי שהיה עמיתו בחברת "ביין קפיטל" שרומני עמד בראשה, קרי הילי, שהייתה סגניתו של רומני בתפקידו כמושל מסצ'וסטס, אנשים שעבדו לצדו בכנסייה המורמונית, שבמסגרתה כיהן רומני כבישוף, וכן ספורטאים שהתחרו באולימפיאדת החורף שנערכה ב-2002 בסולט לייק סיטי, אשר רומני נחשב למושיעה?.

טקס נעילת ועידת המפלגה הרפובליקנית בטמפה, פלורידה. 30 באוגוסט 2012. רויטרס
מיט רומני, רעייתו אן, והמועמד לסגן הנשיא פול ראיין ואשתו ג'נה/רויטרס

שמועות הופצו אודות האורח המסתורי הצפוי לנאום לפני רומני, וזהותו נתגלה מספר שעות לפני פתיחת הוועידה הלילה: השחקן והבמאי קלינט איסטווד. השחקן נתן הופעה חריגה בנוף הוועידה. כשלידו כיסא ריק איסטווד ניהל שיחה דמיונית עם הנשיא ברק אובמה וביקר אותו על כשלונותיו במדיניותו הכלכלית. "איך אתה מתמודד עם ההבטחות שהבטחת?" מה אתה אומר?" שאל איסטווד את הכסא הריק, "אני אפילו מכיר כמה אנשים במפלגה שלך שהתאכזבו מכך שלא סגרת את גיטמו (מתקן המעצר גואנטנמו שבקובה – י.א)".

צפו בנאום ובמופע של איסטווד

רגע השיא של הוועידה אתמול שייך לנאומו של מועמד המפלגה לסגן נשיא ארצות הברית, פול ראיין, שתקף בחריפות את הממשל הנוכחי, והבטיח כי הוא ורומני מסוגלים לחולל שינוי בכלכלת ארצות הברית וליצור מקומות עבודה רבים, תמורת קיצוץ משמעותי בהוצאות הממשלה ו"הפחת חיים בעסקים הקטנים". לאחר נאומו של ראיין, מיהרו כלי תקשורת רבים, בהם CNN, "וושינגטון פוסט" ו"האפינגטון פוסט", לפרסם תחקירים בנוגע לציטוטים ולנתונים שהציג ראיין בנאומו, אשר מוכיחים כי הם היו מסולפים. אפילו רשת FOX, הידועה בנטיותיה השמרניות, פרסמה היום טור הקורא לנאומו של ראיין "ניסיון גלוי לקבוע שיא עולם עבור המספר הרב ביותר של שקרים ופרשנויות לקויות אשר נדחסו לנאום פוליטי אחד".

הוועידה הרפובליקנית מינתה את מיט רומני למועמד שלה לבחירות לנשיאות ארצות הברית. רויטרס
משפחת רומני מביטה בבלונים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully