וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן "אייזק" פגע בארה"ב, נהר המיסיסיפי עולה על גדותיו

ברקע הוועידה הרפובליקנית, סופת ההוריקן פגעה בטקסס ובלואיזיאנה, והיא עושה את דרכה צפונה. הרשויות קראו לתושבים להיערך לשטפונות, 7 שנים אחרי "קתרינה". צפו בנתיב הסופה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר מספר יממות מתוחות, הגיעה הבוקר (רביעי) סופת ההוריקן "אייזק" לארצות הברית, ופגעה בחופי מדינת טקסס בדרום ארצות הברית. הסופה, המוגדרת הוריקן בדרגה 1 ורוחותיה נעות במהירות של עד 150 קילומטרים בשעה, גורמת ל"גלי סופה" ולממטרים כבדים באזור. ההוריקן עצמו מתקדם במהירות של 13 קילומטרים לשעה. במרכז הסופות האמריקאי מזהירים מפני הגלים, וקראו לתושבים באזורים הצפויים להיפגע להיערך לשטפונות.

בין היתר, הביאה ההיערכות לסופה לדחייה בפתיחתה של הוועידה הרפובליקנית לנשיאות בטמפה, פלורידה. לבסוף, היא יצאה הערב לדרך, עם נאומה של אן רומני, רעייתו של המועמד הרפובליקני מיט רומני.

צפו במסלול הוריקן "אייזק":

מרכז ההוריקנים העביר את מוקד האזהרה מפני סופה טרופית מערבה, מהעיר קמרון בלואיזיאנה לעיר סבין פאס בטקסס. ההוריקן פגע הלילה גם בחופי מדינת לואיזיאנה וגרם למפולת אדמה בדרום מזרח המדינה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ברשת CNN דיווחו כי נהר המיסיסיפי עלה במספר מוקדים על גדותיו. הרשויות במדינת מיסיסיפי כבר דיווחו שמפלס המים עלה בקצב מהיר מהצפוי, וכי הבוקר (שעון ישראל) מי הנהר נמצאים בגובה של מעט יותר משני מטרים מעל הגובה הרגיל. בין היתר, הרוחות מאיימות להציף גם את הסכרים בניו אורלינס שנפגעה בסופה "קתרינה" בשנת 2005.

למעשה, מדובר במבחן הרציני הראשון למערך ההגנה הנרחב שהוקם במדינה אחרי הסופה ההיא, שהביאה למותם של 1,800 בני אדם. את המערך הנרחב, הכולל סכרים וחומות גבוהות, הקים חיל ההנדסה האמריקאית בעלות של כ-15 מיליארד דולרים. בין היתר, בלואיזינה מרכזים במערך החירום האמריקאי את היערכותם סביב שני מתקני גרעין הנמצאים בטווח הסכנה.

ברשויות בארצות הברית מעריכים שהסופה תעבור את חופי ארצות הברית לכל המאוחר עד מחר בערב. דרגות שונות של "מצב חירום" הוכרזו בלואיזיאנה, באלבמה ובמיסיסיפי. בלואיזיאנה, שם צפויה הפגיעה העיקרית, נענה הנשיא אובמה לבקשתו של המושל ג'ינדאל, והכריז על היערכות לאסון ברמה הפדרלית - ובכך הבטיח סיוע נדיב של הממשל למדינה בהתמודדות עם הסופה. עד כה, גבתה הסופה את חייהם של 29 בני אדם בהאיטי וברפובליקה הדומיניקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully