וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה פינוי? הדיון בבג"ץ על מגרון הסתיים ללא הכרעה

יהושע בריינר

28.8.2012 / 12:19

השופטים צפויים למסור את החלטתם בימים הקרובים. בינתיים, לא ברור אם המדינה תתחיל בפינוי או תחכה להכרעה סופית. נציגת הפרקליטות: "על פינוי 33 המשפחות להתבצע תוך ימים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

הדיון בבג"ץ בנוגע לגורלו של המאחז מגרון הסתיים היום (שלישי) ללא הכרעה. השופטים צפויים למסור את החלטתם בימים הקרובים. לא ברור לפי שעה מהי המשמעות בנוגע לפינוי המבנים, אשר היה אמור להתקיים עד היום. ייתכן שהמדינה תחל בפינויין של 33 המשפחות לגביהן אין ספק שבתיהן יושבים על קרקע פלסטינית פרטית, ולהשאיר בינתיים את 17 הבתים שנרכשו לטענת התושבים כדין. עם זאת, ייתכן גם שהמדינה תבחר להמתין להחלטה ברורה של בית המשפט העליון על מנת להחליט כיצד לפעול.

במהלך הדיון, הביע נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, את כעסו על כך שהמתנחלים פרצו בניגוד לחוק אל אחת החלקות, על מנת להוכיח שקיימת גישה למקום. "עכשיו, אחרי כל מה שעברנו, עוד מבוצעות עבודות בלילה?", שאל השופט. עו"ד זאב שרף השיב כי "לא פרצו דרך, רק עברו שם עם רכב וסיכלו כמה אבנים בדרך". כזכור, המדינה טענה כי אין דרכי גישה ציבוריות אל שלוש החלקות שרכשו המתנחלים, ואילו אלה מצדם טענו שלא כך הדבר. בשבוע עבר, פרצו את אחת הדרכים על מנת להוכיח כי דרך ציבורית אכן קיימת במפות הרשמיות של המנהל האזרחי.

דיון בבג"צ בנושא מגרון. עומר מירון
הדיון בבג"ץ, היום/עומר מירון

מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות ונציגת המדינה בדיון, עו"ד אסנת מנדל, הדגישה: "פינוי 33 המשפחות צריך להתבצע תוך ימים ספורים". לדבריה, המועצה האזורית בנימין מעלה דרישות חדשות לאתר הזמני, מה שמונע את השלמת בניית השכונה. "מבחינת המדינה, קיום פסק הדין לגבי 33 המשפחות מחייב את פינויים ממגרון, תוך ביצוע הפעולות הנדרשות לשם הפינוי. אם יש דרישות חדשות של המועצה לאתר הזמני, יצטרכו תושבי מגרון להעתיק את מגוריהם לאתר אחר עד שהאתר הזמני יהיה מוכן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במגרון יש אישור כיבוי אש?". שכונת "גבעת היקב" החלופית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדיון הגיע גם נציג החטיבה להתיישבות, אשר עוסקת בבניית השכונה החלופית עבור התושבים המפונים, "גבעת היקב", והתייחס לטענות על מצב השכונה. לדבריו, אמנם העבודות עדיין נמשכות העבודות אולם ניתן להיכנס אל האתר הזמני. "יש 50 מבני מגורים שמוכנים לאכלוס", אמר יובל פונק מהחטיבה. "באשר לטענות כי ימשיכו לעבוד בשטח תוך כדי המגורים במקום, אני רוצה להזכיר שגם בכפר סבא הירוקה ממשיכים לבנות וממשיכים לדור שם אנשים. הדבר היחיד שחסר לנו הוא אישור כיבוי אש". על כך שאלה בציניות השופטת עדנה ארבל: "ובמגרון יש אישור כיבוי אש?".

עורך הדין זאב שרף, המייצג את המתנחלים, הציג במשך כחצי שעה את טענתו לפיה אפשר להשאיר את המתנחלים על שלוש החלקות שנרכשו על פי טענתם. "יש עמדת ממשלה שקבעה כי יש לעשות זאת", אמר שרף, "מה שנכתב בעמדת המדינה, שאמרה שיש לפנות את כל היישוב כי התשובה היא על דעת ראש הממשלה - זוהי איננה עמדת הממשלה, מכיוון שיש החלטה של ועדת השרים. עובדה היא שהחלקות נרכשו. יש פה תנועה פוליטית שמנסה לגייס עותרים נגד היישוב, אין כאן עותר מסכן"

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • מגרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully