וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני הפינוי במגרון, כל העיניים נשואות לבג"ץ

יהושע בריינר

28.8.2012 / 9:06

עם פקיעת המועד לפינוי המאחז יתקיים הבוקר דיון מכריע בנושא. המתנחלים מקווים שבג"ץ יחוס על מספר בתים והמדינה מקווה שהנשיא גרוניס יורה על פינוי מלא - ומיידי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, תושבי המאחז מגרון יפונו היום (שלישי) מבתיהם. רגע לפני מועד הפינוי, נציגי המדינה מנהלים מגעים עם ראשי המתנחלים כדי שיסכימו להתפנות מרצון. בשני הצדדים מעריכים כי תושבי המאחז יסכימו להתפנות בהסכמה וללא אלימות. בימים האחרונים דואגים במאחז להנמיך את גובה הלהבות בנושא הפינוי, ולהבהיר כי אין קריאה נסתרת לאנשי ימין לבוא למקום כדי להתנגד לו באלימות.

מתנחלי מגרון לבג"ץ: לא נעורר מהומה בעת הפינוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבעת היקב, השכונה שאמורה לאכלס את מרבית המפונים ממגרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיונים בנושא נערכים עד הרגע האחרון בין ראשי המתנחלים לבכירים במערכת הביטחון ונציגי הממשלה. שופטי בג"ץ אמורים להודיע הבוקר אם המדינה תפנה מהמאחז גם את המתנחלים שבתיהם נבנו בכמה חלקות, שלפי טענת התושבים נרכשו כדין. ככל הנראה, הפינוי יהיה דומה לפינוי גבעת האולפנה בבית אל, שם אנשי משרד הביטחון סייעו לתושבים להעביר את בתיהם. עם זאת, המתנחלים מכחישים שיש הסכמות מוקדמות מול נציגי המשרד למתווה שכזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המתנחלים: השכונה החלופית אינה ראויה למגורים

בינתיים, כולם נושאים את עיניהם לבג"ץ. במערכת הביטחון מקווים שהשופטים ישדרו אמירה ברורה, לפיה יש להתחיל בפינוי כל המאחז, ובאופן מיידי. המתנחלים, מצדם, מקווים שהשופטים לא ימהרו להכריע בעד הפינוי: להערכתם, ראש הרכב השופטים, הנשיא אשר גרוניס, יחליט שיש לעכב את פינוי 17 המשפחות עד לפסק דין חלוט בעניין.

ואולם, ברור שגורלן של כשלושים המשפחות הנותרות במגרון כבר נחרץ. ההערכה היא כי שבג"ץ יורה לפנותן באופן מיידי. אתמול הגישו תושבי מגרון בקשה לדחות את פינוי המאחז כולו עד להשלמת בנייתה של שכונת המגורים הסמוכה בגבעת היקב, בטענה כי השכונה החלופית הינה מסוכנת ולא בטיחותית במצבה הנוכחי. למרות שמרבית המבנים במקום כבר מוכנים לאכלוס, ייתכן שחלק מהמפונים - או המתפנים - יועברו למגורים זמניים בבתי הארחה בהתנחלות עפרה לכמה ימים.

דובר מגרון, איתי חמו, אמר כי "לשופטי בג"ץ יש היום הזדמנות נדירה לנקות את כל רעשי הרקע של השנאה ותאוות ההרס, ולהתרכז בדבר אחד: זכויות הקניין של אזרחי מדינת ישראל". לדבריו, תושבי מגרון "ממתינים למוצא פיהם של השופטים בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully