וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר התאונה בגולן: החייל נפגע מטנק שנסע לאחור

27.8.2012 / 18:23

מחקירה ראשונית של התאונה בה נפצע חייל גולני באורח אנוש, עולה כי כתוצאה מהמכה נפל החייל על ראשו ואיבד הכרתו. "צוות הטנק עבר תשאול ראשוני בשיא הרגישות", אמר הגורם

צילום: אדריאן הרבשטיין, בית החולים רמב"ם, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בפינוי החייל הפצוע לבית החולים)

תחקיר ראשוני של התאונה שהתרחשה הבוקר (שני) במהלך תרגיל ברמת הגולן, בה נדרס חייל צה"ל על ידי טנק ונפצע באורח אנוש, מעלה פרטים חדשים על התאונה. גורם צבאי מסר כי החייל נפגע בעוצמה בעת שהטנק נסע לאחור. כתוצאה מהמכה, נפל החייל על ראשו ואיבד את הכרתו.

"צוות הטנק עבר תשאול ראשוני בשטח שנעשה בשיא הרגישות, מאחר שהם בהלם מהאירוע. מוקדם מדי לבדוק מה גרם לאירוע הקשה. הטיפול הרפואי היה מהיר ומקצועי וכרגע נאבקים על חייו", אמר הגורם הצבאי. הוא הוסיף כי החייל התגייס לפני כחמישה חודשים לחטיבת גולני.

חייל נדרס על ידי טנק ברמת הגולן - מצבו אנוש.
החייל פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם

מנהל יחידת הטראומה בבית החולים רמב"ם, ד"ר האני באחוס, אמר כי מצבו עדיין מוגדר אנוש. "הוא סובל מחבלה עיקרית בפלג הגוף העליון, בראש, בעצמות הפנים ובחזה. אחרי שטיפלנו בו בחדר הלם ייצבנו אותו. לקחנו אותו לבדיקת סי.טי ולאחר מכן העברנו אותו להמשך טיפול בטיפול נמרץ כללי", אמר ד"ר באחוס. "כרגע לא מתוכננים לו ניתוחים, בהחלט לא ניתוחים דחופים, אך עדיין הוא מוגדר אנוש והוא מורדם ומונשם".

לוחמי חטיבת גולני וטנקים של חטיבה 188, שהתאמנו באזור שבין יהודיה למחנה גולן, הבחינו בטנק פוגע בחייל. על פי עדות חיילים שהיו במקום, חבריו של החייל שנדרס על ידי הכלי המשוריין זעקו לעבר המפקדים, והתריעו באזניהם כי הטנק פגע בו והמשיך בנסיעה. לאחר שנפגע החייל, מסוק של חיל האוויר פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות התאונה, נעצרו כלל האימונים ברמת הגולן. עוד נמסר כי ניתן דגש למפקדים על יישום כללי בטיחות באימונים הכוללים שילוב של חיילים עם כלי קרב משוריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully