וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ליברמן מנסה להדיח אותי כבר שנתיים"

טל שלו, ניר יהב ופנחס וולף

26.8.2012 / 17:27

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם ראשי סיעת מרצ והתייחס למכתבו של שר החוץ לקוורטט, בו קרא להחליפו. "גם אם אמא תרזה הייתה עומדת בראש הרשות הוא היה מאשים אותה בטרור", אמר

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס היום (ראשון) למכתב ששיגר שר החוץ אביגדור ליברמן לשרי החוץ של הקוורטט בשבוע שעבר, בו קרא לקיים בחירות ברשות להחלפת אבו מאזן. "כבר שנתיים שליברמן מנסה להדיח אותי", אמר אבו מאזן בפגישה עם ראשי סיעת מרצ ברמאללה, "עכשיו הוא מנהל קמפיין יומיומי, הוא והממשלה שבה הוא חבר עושים הכול כדי לחסל את תהליך השלום".

יושב ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת ואבו מאזן אמרו שניהם לחברי מרצ כי "גם אילו אמא תרזה הייתה נבחרת ליושבת ראש הרשות, עדיין הוא היה מאשים אותה בטרור. זו ממשלה שהיא סרבנית שלום". אבו מאזן חזר על האשמותיו כלפי ראש הממשלה נתניהו. לדבריו, כבר כמה שנים שנתניהו מסרב לקבל את העקרונות הבסיסיים לניהול משא ומתן.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ברמאללה, פברואר 2012. AP
"ליברמן מנהל קמפיין יומיומי" אבו מאזן/AP

אבו מאזן אמר במהלך הפגישה כי המטרה מאחורי מאמצי הרשות לשדרג את מעמדה באו"ם, היא לבצר את תהליך השלום ולשמור על פתרון שתי המדינות - וזאת לאור המציאות שישראל כופה בשטח. "אני דבק בפתרון שתי המדינות - מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' שבירתה אל-קודס, שתחיה לצד ישראל".

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, כינתה בפגישה את מכתבו של ליברמן "מביך" ואמרה לאבו מאזן כי "אנחנו רוצים קיום בשלום זה לצד זה. הפנייה לאו"ם היא לא תחליף למשא ומתן אלא אמצעי להמשיך ולקיים את האופציה לפתרון של שתי מדינות".

"למרות הכינוס, יחסינו עם טהרן קרים"

יושב ראש הרשות התייחס גם להשתתפותו הצפויה בוועידת המדינות הבלתי מזדהות שתערך בסוף השבוע בטהרן. "אני הולך לכינוס באירן לא בשביל לבקר בטהרן. גם אנחנו חשופים לאיום האירני, אין לנו שום עניין להסלים את האיום כלפי ישראל ובאופן עקרוני היחסים שלנו עם טהרן קרים", אמר אבו מאזן. עם זאת, אמר כי אם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה אכן הוזמן כפי שדווח בשבוע שעבר, הרשות הפלסטינית לא תשתתף בוועידה.

ביום רביעי האחרון שיגר ליברמן את המכתב בו כתב כי "יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות. לאור מעמדו החלש של עבאס ומדיניותו שלא לחדש את המשא ומתן, דבר שהוא מכשול לשלום, הגיע הזמן לשקול פתרון יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסא כדי לחזק את ההנהגה הפלסטינית". העמדה השלילית של ליברמן כלפי אבו מאזן נשמעה לא אחת בשנה האחרונה. "הוא מאיים שיעביר את המפתחות? זה לא איום, זו ברכה והלוואי שיעשה זאת סוף סוף. מי שלא יבוא במקומו יהיה טוב יותר", אמר ליברמן לעיתונאים באוקטובר האחרון.

מיד לאחר שנודע דבר המכתב, מיהר ראש הממשלה בנימין נתניהו להתנער ממנו. "מכתבו של שר החוץ ליברמן לא מייצג את עמדת ראש הממשלה ואת עמדת ממשלת ישראל. ישראל אינה מתערבת בבחירות במקומות אחרים", מסרו גורמים בלשכת נתניהו, בתגובה למכתב. הוא גם שוחח עם השר ליברמן והביע את מורת רוחו מהמכתב, ולדברי גורמים בלשכתו "נתניהו מסכים שאבו מאזן מערים קשיים במשא ומתן, אבל הוא מתכוון להמשיך במאמצים לקדם את הדיאלוג עם הפלסטינים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ליברמן: "העברת נשק כימי מסוריה - עילה למלחמה". רויטרס
"יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות". ליברמן/רויטרס

מחלקת המדינה של ארצות הברית הדגישה את התנערותו של נתניהו בתגובתה למכתב של ליברמן. "ראינו את המכתב, וגם את ההערות של ראש הממשלה נתניהו, שהבהיר שהמכתב של שר החוץ אינו משקף את עמדתו ושהוא אחראי לנושאים הללו", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, בתדרוך היומי לכתבים והוסיפה כי "יש לנו יחסי עבודה טובים עם אבו מאזן".

נתניהו עצמו דווקא שוחח בשבוע שעבר עם אבו מאזן, כאשר בירך אותו לרגל עיד אל-פיטר, וכן עדכן אותו על מאמצי ישראל ללכוד את מבצעי הפיגוע ליד בת עין לפני כשבועיים. בנוסף לנתניהו שוחחו עמו גם שר הביטחון אהוד ברק וכן יו"ר האופוזיציה, שאול מופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully